Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19681
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 09:25 |
Novatic skrev:
Ihvertfald er det LCD som bliver min næste. Efter B850, C7705 og G20 er mit plasma eventyr slut.
|
Så finder du bare andre fejl og mangler.... Klaus
|
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Point: 824
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 09:40 |
ole post skrev:
jamen som emile skriver hvorfor så ikke bare slå det fra, så er problemet løst. det har jeg gjort og det virker fint. |
Øhhh, det er ikke noget du kan slå fra... Har du en "floating blacks on/off" switch? 
Redigeret af Simon R. - 25-September-2010 kl. 09:40
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 09:47 |
Simon R. skrev:
ole post skrev:
jamen som emile skriver hvorfor så ikke bare slå det fra, så er problemet løst. det har jeg gjort og det virker fint. |
Øhhh, det er ikke noget du kan slå fra... Har du en "floating blacks on/off" switch?  |
Næææh, men er det ikke når ECO-mode er slået til? Dén kan jo slåes fra...
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 09:49 |
KlausDM skrev:
Novatic skrev:
Ihvertfald er det LCD som bliver min næste. Efter B850, C7705 og G20 er mit plasma eventyr slut.
|
Så finder du bare andre fejl og mangler....
Klaus
|
Jeg tænker bare: Hvornår helv*** lærer folk at se film/tv, i stedet for at sidde og glo efter fejl?? 
Der har aldrig været så mange billedfejl på TV, som efter internettets fremkomst - hvorfor mon? Fordi folk sidder og "gejler" hinanden op, med alverdens ligegyldigt pi*...
Jo, gamle CRT-TV var akkurat lige så fyldt med fejl, som fladskærme...
M.v.h.
|
 |
Simon R.
Guld medlem
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 09:50 |
Henrik B. skrev:
Simon R. skrev:
ole post skrev:
Øhhh, det er ikke noget du kan slå fra... Har du en "floating blacks on/off" switch?  |
Næææh, men er det ikke når ECO-mode er slået til? Dén kan jo slåes fra...
M.v.h. |
Nope, har intet med eco mode at gøre... Det er tilsyneladende noget der hører til langt inde i panel-teknologien, da det ikke ser ud til at problemet kan løses med en firmware og heller ikke på nogen måde kan slås til og fra i service-menuen.
Redigeret af Simon R. - 25-September-2010 kl. 09:51
|
 |
Simon R.
Guld medlem
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 09:55 |
Henrik B. skrev:
KlausDM skrev:
Novatic skrev:
|
Så finder du bare andre fejl og mangler....
Klaus
|
Jeg tænker bare: Hvornår helv*** lærer folk at se film/tv, i stedet for at sidde og glo efter fejl?? 
Der har aldrig været så mange billedfejl på TV, som efter internettets fremkomst - hvorfor mon? Fordi folk sidder og "gejler" hinanden op, med alverdens ligegyldigt pi*...
Jo, gamle CRT-TV var akkurat lige så fyldt med fejl, som fladskærme...
M.v.h. |
Ja CRT-TV havde problemer - bl.a. med efterglød og geometri. Nu er de problemer så løst, men så introducerer man nogle nye, og så skal man bare være glade eller hvad?:)
Jeg syntes floating blacks på mit PX70 var p*sse-irriterende. Derfor vil jeg meget gerne undgå at få et TV med det. Phosfor trails, reflektioner i glasset og den slags er jeg ret kold overfor, men ting, der direkte irriterer en, som fx at lysniveauet ændrer sig i tide og utide, mens man ser en film, det synes jeg ikke er i orden. Undertekster vil fx også kunne give et black boost/rise hver eneste gang de kommer på/forsvinder.
|
 |
EmilE
Bruger
Oprettet: 20-Marts-2007
Point: 63
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 13:21 |
Jeg læste et sted på AVForums.com at folk som havde floating blacks så en kæmpe forandring hvis de satte lysstyrken ned, bare fra +1 til +0. Har den personligt på +0 (i profilen profesional 1) og har ikke lagt mærke til noget som helst floating blacks. Måske jeg er heldig, men måske man blot skal undgå at sætte lysstyrken op. Håber at det kan hjælpe til at løse folks flotang blacks problemer. Kan da godt se at hvis den sorte nærmest bliver grå når der er et lyst billede og de sorte bjælper skifter meget med billedet under en film hvor det er tydeligt at dette må være frustrerende.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 14:01 |
Jeg sætter min lid til de 3-4 seriøse test sites som enstemmigt konkluderer at PanaVT20 indtil videre er referencemodellen, - altså markedets bedste billedperformer .Synes ikke rigtig at nogle af dem har kommenteret på denne issue ? Så derfor heller ingen LCD til mig i denne ombæring . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
ErikUkendt1
Bruger
Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 16:40 |
Floating blacks har jeg endnu ikke bemærket efter et halvt års ejerskab af et G20. Jeg har af og til siddet og kigget efter fænomenet på de vandrette sorte top- og bundbjælker, når man har kedet sig under en film, uden at kunne opdrive noget underligt, skiftende lysstyrke etc. Altså hvis det er det der skulle være fænomenet.
Jeg kører med Professionel 1, Lys= 0, Gamma =2,4 og ECO= fra (På mit gamle LCD, der skete der derimod ting og sager) Så se et G20 selv live - og døm.
|
Mvh Erik
|
 |