Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24802
|
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 10:53 |
Yakken skrev:
Som skrevet, så er det altså ikke en forudsætning at man køber HDMI 1.4-kabler for at se 3D. Det er en forudsætning hvis du vil bruge ARC eller benytte netværksdelen i den nye HDMI-standard, men til 3D så er det en fejlfortolkning at man SKAL have 1.4-kabler. Som det også skrives i ovenstående link til vores forum, så har vi brugere der benytter 1.3-kabler uden problemer... |
Man behøver heller ikke 1.4 til ARC. Det virkede fint på min onkyo 508 med 1.3 kabler.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Dylmer
Bruger
Oprettet: 18-Januar-2008
Point: 173
|
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:04 |
flemming larsen skrev:
Yakken skrev:
Som skrevet, så er det altså ikke en forudsætning at man køber HDMI 1.4-kabler for at se 3D. Det er en forudsætning hvis du vil bruge ARC eller benytte netværksdelen i den nye HDMI-standard, men til 3D så er det en fejlfortolkning at man SKAL have 1.4-kabler. Som det også skrives i ovenstående link til vores forum, så har vi brugere der benytter 1.3-kabler uden problemer... |
Man behøver heller ikke 1.4 til ARC. Det virkede fint på min onkyo 508 med 1.3 kabler. |
I dit tilfælde komme det lidt an på hvordan kablet er lavet. Man kan godt få kabler som har ARC uden at det er HDMI 1,4... Har selv nogle kabler som også har ARC, men kun er HDMI 1,3 fordi de mangler netværksdelen ofr at kunne blive godkendt som 1,4.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:09 |
Dylmer skrev:
I dit tilfælde komme det lidt an på hvordan kablet er lavet. Man kan godt få kabler som har ARC uden at det er HDMI 1,4... Har selv nogle kabler som også har ARC, men kun er HDMI 1,3 fordi de mangler netværksdelen ofr at kunne blive godkendt som 1,4.
|
Der er bestemt ikke noget specielt, over mine 1.3 kabler, det er bare nogen af de billige. Jeg gider ikke bruge for mange penge på kabler. Jeg har 1.4 kabler på nu, men de kostede omkring 300kr. Og de er kun købt, fordi jeg har en masse problemer med mit tv.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Morten3D
Ny bruger
Oprettet: 09-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 7
|
Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 16:25 |
Jeg glemte lige at rapportere: Det var ganske rigtigt receiveren, der ikke understøttede signalet, og jeg fik fint 3D-signal, da jeg satte PS3'en direkte til fjernsynet. Jeg ved dog ikke, hvilke HDMI-kabler, jeg bruger - andet end at de er købt for mere end et år siden, så det er vel næppe 1.4-kabler, tænker jeg?
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 16:46 |
Morten3D skrev:
Jeg glemte lige at rapportere: Det var ganske rigtigt receiveren, der ikke understøttede signalet, og jeg fik fint 3D-signal, da jeg satte PS3'en direkte til fjernsynet. Jeg ved dog ikke, hvilke HDMI-kabler, jeg bruger - andet end at de er købt for mere end et år siden, så det er vel næppe 1.4-kabler, tænker jeg? |
Du skal ikke tænke så meget på 1.4 kabler. Den store forskel kommer først, når der kommer noget med netværk.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |