recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En brugers anmeldelse af Panasonic G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn brugers anmeldelse af Panasonic G20

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2007
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af sten.j sten.j skrev:

Rigtig fin anmeldelse, EmilE. Jeg kæmper med de samme problemer som du gør. G20 er overordnet set et rigtig godt tv, du får meget tv for pengene - men det falder igennem på nogle punkter, bl.a. hakken i billedet, flimren i billedet (ses især ved hvid baggrund) og så banding/posterization  

Tak :-). Ok, så er jeg ikke den eneste. Må erkende at jeg havde gerne læst om disse problemer inden jeg købte, så havde jeg formentlig reovervejet. Så jeg synes det kan være relevant for nye eventuelle købere.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 17:41
Jeg har de samme problemer med blå skærm ved skift mellem hdmi, er det virkelig ingen løsning til dette ?
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Jeg har de samme problemer med blå skærm ved skift mellem hdmi, er det virkelig ingen løsning til dette ?

Jeg har ikke fundet nogen løsning på det i hvert fald... Da bortset fra at slukke og tænde igen for min selector (eller alternativt for TV'et)
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af HenrikKH HenrikKH skrev:

Nu bruger jeg kun DVB-T og DVD på mit G20, men jeg har dog svært ved at genkende de "problemer" der nævnes. At et ældre LCD 1366x768 er "bedre"end et Full HD plasma finder jeg helt ud i skoven. Jeg har ikke set et LCD der var i nærheden af et plasma. Du skriver billederne virker "kunstige". Måske er det fordi billedet på fuld HD er skarpere end du er vandt til... Du har givet 6.000 for fjernsynet, hvad forventer du?

Henrik

Nu har jeg iøvrigt aldrig nævnt noget om at mit gamle LCD var bedre. Men på nogle punkter er det. På andre punkter er det ikke (som eksempelvis naturlighed i farver, sort niveau etc.). Iøvrigt er det jo ingen fordel at det er full HD når kilden ikke er full HD, tværtimod kan det endda forringe det, da det skal ekstra opskaleres. Og nej, det er ikke fordi billedet er skarpere at det virker kunstigt! Men som sagt er IFC meget kunstigt, og så er posterization heller ikke just noget som får et billede til at virke "ukunstigt", og det har intet med skarpheden i billedet at gøre!
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 19:24
[/QUOTE]

Iøvrigt er det jo ingen fordel at det er full HD når kilden ikke er full HD, tværtimod kan det endda forringe det, da det skal ekstra opskaleres.
[/QUOTE]
Hmm , da signalet alligevel skal skaleres er det vist ikke korrekt . Jeg synes da ikke at SD signaler er dårligere på et FULL HD tv , snarere tværtimod....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
sten.j Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2010
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af EmilE EmilE skrev:

Oprindeligt skrevet af sten.j sten.j skrev:

Rigtig fin anmeldelse, EmilE. Jeg kæmper med de samme problemer som du gør. G20 er overordnet set et rigtig godt tv, du får meget tv for pengene - men det falder igennem på nogle punkter, bl.a. hakken i billedet, flimren i billedet (ses især ved hvid baggrund) og så banding/posterization  

Tak :-). Ok, så er jeg ikke den eneste. Må erkende at jeg havde gerne læst om disse problemer inden jeg købte, så havde jeg formentlig reovervejet. Så jeg synes det kan være relevant for nye eventuelle købere.
Enig, det er bestemt relevant for nye evt. købere...og ja jeg havde også gerne læst om disse problemer inden købet.
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

[/QUOTE]

Iøvrigt er det jo ingen fordel at det er full HD når kilden ikke er full HD, tværtimod kan det endda forringe det, da det skal ekstra opskaleres.
[/QUOTE]
Hmm , da signalet alligevel skal skaleres er det vist ikke korrekt . Jeg synes da ikke at SD signaler er dårligere på et FULL HD tv , snarere tværtimod....
MVH
[/QUOTE]

Eneste grund til at jeg skriver at det nærmest tværtimod er en ulæmpe ved SD signal er at min Selector ikke kan scalere til 1080p. Dvs. at den først scalerer billedet til 720p og derefter scalerer TV'et resten. Ikke at det umiddelbart har den store betydning, men det kan vel næppe forventes at forbedre kvaliteten. Men min pointe var blot at full HD ikke umidelbart har den store effekt på SD materiale, det er på BD materiale at man får en fordel ved at det er full HD. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu