Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 27-Juni-2010 kl. 21:49 |
Hvad vil du frem til
lade være med at købe plasma tv og slet ikke panasonic retention er på et plasma og en del af teknologien pioneer er den producent der så er kommet langt, men kan også få rentention og burn in så længe der ikke er noget alternativ man kan leve med, så må man leve med det eller købe noget andet. på nogen tv er det så åbenbart langt værre end normalt men som sagt har jeg selv haft et pan px80 og der var masser af retention mens min pio ingen ting stort set. LG og samsung har de samme problemer
Redigeret af xcardman - 27-Juni-2010 kl. 21:56
|
 |
hunt
Guld medlem
Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
|
Sendt: 27-Juni-2010 kl. 23:19 |
xcardman skrev:
Hvad vil du frem til |
Som svar på ovenstående, citerer jeg lige mig selv:
hunt skrev:
Noget konstruktivt kunne f.eks. være at høre om andres erfaringer med diverse forhandleres og panasonics håndtering af forskellig sager vedr. burn-in. Måske kunne bare én komme igennem med deres krav, hvilket kunne hjælpe os andre på vej.
En anden mulighed kunne være, at vi, der oplever problematikken, kunne danne fælles front mod panasonic? |
xcardman skrev:
lade være med at købe plasma tv og slet ikke panasonicretention er på et plasma og en del af teknologien pioneer er den producent der så er kommet langt, men kan også få rentention og burn in så længe der ikke er noget alternativ man kan leve med, så må man leve med det eller købe noget andet. på nogen tv er det så åbenbart langt værre end normalt men som sagt har jeg selv haft et pan px80 og der var masser af retention mens min pio ingen ting stort set. LG og samsung har de samme problemer
|
Måske også oplyse andre om problematikken, da jeg købte mit tv, var buzz'en her på recordere, at retention og burn-in ikke var noget problem og var aflivet hos panasonic og pioneer.
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 27-Juni-2010 kl. 23:27 |
hunt skrev:
Måske også oplyse andre om problematikken, da jeg købte mit tv, var buzz'en her på recordere, at retention og burn-in ikke var noget problem og var aflivet hos panasonic og pioneer. |
De fleste andre der har skrevet i dine tråde oplever ikke de samme problemer, men samtidig er jeg sikker på at de alle støtter dig i at du oplever problemer med dit tv, og hvis det er de billeder jeg husker at have set, er det heller ikke noget Panasonic bør ignorere, eller påstå er normalt ved normalt brug.
Når jeg skriver normalt brug, så er det fordi jeg er rimelig sikker på at man kan fremprovokere Burn In hvis man smider farvene, og kontrasten på 100% i flere timer, på den samme kanal eller med de samme billeder, i de første timer af skærmens levetid.
I er efterhånden nogle stykker der oplever det - hvorfor prøver I ikke i samlet flok, med fælles kræfter, at tage fat på Panasonic. Jeg er også sikker på, at et link til en sober tråd (og med det mener jeg en tråd der ikke er løbet af sporet, og som ikke indledes med et spørgsmål om folk mere at Panasonic stjæler deres penge, sådan kommer man sjældent langt!) også vil hjælpe en del.
Så fortsæt "kampen" mod Panasonic, din skærm er jo tydeligvis fejlbehæftet - men godtag også at der faktisk findes rigtig mange Panasonic kunder der aldrig har oplevet det du og et par andre oplever.
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
hunt
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 08:28 |
zulfo skrev:
I er efterhånden nogle stykker der oplever det - hvorfor prøver I ikke i samlet flok, med fælles kræfter, at tage fat på Panasonic. Jeg er også sikker på, at et link til en sober tråd (og med det mener jeg en tråd der ikke er løbet af sporet, og som ikke indledes med et spørgsmål om folk mere at Panasonic stjæler deres penge, sådan kommer man sjældent langt!) også vil hjælpe en del.
Så fortsæt "kampen" mod Panasonic, din skærm er jo tydeligvis fejlbehæftet - men godtag også at der faktisk findes rigtig mange Panasonic kunder der aldrig har oplevet det du og et par andre oplever. |
Men somme tider er det også nødvendigt at sige sandheden.
Panasonic's hotline er mildest talt til grin, aldrig har jeg følt mig mere talt ned til af nogen, som læser op fra skærm og ikke ved noget om emnerne alligevel. Og så længe man ignorerer problemet, så mener jeg, at de rent faktisk har stjålet mine penge. At min tråd så (igen) bliver hijacket til en lcd vs. plasma kamp, kan ikke stå for min regning. (Jeg mener faktisk, at dette er første indlæg i denne tråd, hvor jeg har nævnt lcd.)
Jeg godtager, at der er andre, som har fine tv fra panasonic, det ændrer bare ikke på min oa. situation.
Du har ikke set billeder af min skærm. Det må være baekgaards, du henviser til. At panasonic ikke har lavet baekgaards tv, er ikke bare en parodi, men simpelthen en skandale, og hvis jeg havde haft det tv, havde jeg kørt til panasonic danmark, stillet tv'et i receptionen og sagt, at de kunne beholde tv'et, hvis de ellers havde samvittighed til det. (Eller kørt en sag i forbrugerklagenævnet, hvis jeg havde tålmodighed til det...)
zulfo skrev:
I er efterhånden nogle stykker der oplever det - hvorfor prøver I ikke i samlet flok, med fælles kræfter, at tage fat på Panasonic. |
God idé. 
Redigeret af hunt - 28-Juni-2010 kl. 08:29
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 09:31 |
Så er der jo næsten ikke andet at gøre at igen lave en ny tråd, og forsøge at sige det kun er for folk med issues..
problemet er bare, at det er NÆSTEN umuligt at holde den sober, enten er det folk der sidder i proklamere at de ikke har problemet, hvilket ikke hjælper, eller folk der nævner LCD som alternativ.
Jeg har købt et G20 til den gamle et 50", jeg har ikke turde nævne det, jeg skruede ned for lysstyrken, og forsøgte at køre den mildt ind, de tænker jo ikke over ting som burn-in og retention til hverdag, og fortalte jeg dem det, så havde de aldrig turde købe et Plasma.
De har issues, og efter hvor lidt de bruger tv´et. det er i den gamles "biograf" så det er film og INTET andet, ingen tv det ses mest i stuen.
De har klare visninger af Boarders fra film, og der hænger nogle skygger rundt. jeg har hvidvasket den, og det har taget næsten alt. men ikke nok.
Jeg fortryder jeg har anbefalet dem tv´et. turde ikke selv købe plasma, havde et V10 med dårlige erfaringer, men det var retention frit.
HELDIGVIS ligger de ikke mærke til det endnu.
|
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 12:41 |
Til de af jer der har problemer med permanent burn in.
Nu er det ikke første gang Panasonic har haft problemer med deres TV. Sidste år købte jeg G20s forgænger G10. Den model havde, da den blev introduceret, problemer med at vise 24p materiale fra en blu-ray afspiller. Da Panasonic var meget længe om at reagere på sagen var der mange, mig selv inklusive, der tvivlede på at problemet nogen sinde ville blive løst. Det blev det efter flere måneder. I mellemtiden havde jeg gentagene gange kontaktet panasonic kundeservice, og mage til ligegyldighed skal man lede længe efter. Helt regulært fik jeg aldrig et ordentligt svar på min spørgsmål uanset om jeg mailede eller ringede til dem. Jeg har i øvrigt aldrig modtaget besked fra panasonic om at problemet blev løst. Den information blev postet af panasonic på recordere.dk (eller var det flatpanels.dk?) Jeg endte med at returnere mit G10 til forhandleren inden panasonic fik løst problemet, selvom jeg havde haft det længere end 14 dage.
Jeg vil opfordre jer der har problemer til at slå jer sammen og gøre fælles front mod panasonic. Det kan altså ikke være rigtigt at et TV i 2010 der har lidt skade af almindeligt brug ikke er omfattet af garantien. Jeg ved godt at der står i manualen at burn in ikke er dækket, men det stiller i min optik ikke sagen anderledes. Jeg vil mene at det må være op til en jurist at vurdere om den undtagelse holder juridisk vand i Danmark. Jeg kan ikke sige jer hvordan i skal organisere det, men jeg er sikker på at i ikke får en pind ud af at blive ved med at kontakte kundeservice. - Det fik jeg ikke. Umiddelbart ville jeg tro at i skal forsøge at køre en sag mod panasonic igennem forbrugerrådet. Det koster 160,- og en masse besvær, men hvis i mener det alvorligt er der efter min mening det værd.
tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 28-Juni-2010 kl. 12:56
|
 |
bleze
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
|
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:04 |
Jeg tror heller ikke de kan fraskrive sig burn in. Hvis man har købt og brugt et TV på normal vis, kan det ikke være rigtigt at man skal finde sig i at logo'er osv brænder fast. Man skal kunne se en fodbold kamp på 1.5 time, eller et 4 timers show på samme kanal uden at frygte at TV'et er ødelagt. Så må det en tur forbi forbrugerklagenævnet eller en retsag.
Jeg har selv haft et LG som startede med Playhouse Disney's kæmpe logo var brændt fast. Efter jeg havde myrdet konen og børn, blev problemet desværre værre og hele skærmen var ligesom beskidt (Dirty Screen). Altså var det ikke deres skyld at logo'et var brændt fast men derimod panalet som var sygt. LG byttede da også TV'et uden nogen problemer. Så det er ikke alle Plasma producenter som er nogle svin som Panasonic. Jeg ved dog også at Pioneer var kolde omkring "Dirty Screen", så thumbs up til LG for at tage dette seriøst.
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
 |
hunt
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 23:17 |
@bleze, tvkartoffel, Rasmusdc: Godt at høre fra jer gutter! :-)
|
 |