recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SmileContent og IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmileContent og IPTV på computeren

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LundeSDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2010
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: SmileContent og IPTV på computeren
    Sendt: 08-Juni-2010 kl. 19:28
Hej.

Jeg er i gang med at sætte IPTV op på min computer,  som jeg får udbudt igennem SmileContent over TDC's fibernet (det tidligere DONG). Jeg har noteret hvilke IP:PORT de forskellige kanaler sendes på, men jeg er løbet ind i et andet problem:

Hvilken IP skal jeg give det netkort, som jeg har tilsluttet direkte til fiberboksen's TV-udgang? Hvis jeg tilslutter SmileContent's boks, har den automatisk en IP-adresse den bruger (som jeg har fanget via WireShark), men jeg mangler subnet + default gateway.

Hvordan får jeg fat i disse informationer? Tror I, at jeg vil have held med at ringe til deres kundeservice og spørge pænt?

Mvh.

Lunde.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 23:13
Er de informationer nødvendige?

Kan det ekstra net-kort ikke få disse oplysninger fra en bagved liggende DHCP-server, hvor de kan hentes automatisk... (ligesom det er tilfældet i et internt lokalnetværk)

IP-adresse og port skal bruges vel bruges som URL-adresse til de enkelte programmer....
(tilsvarende at man i en browser skrives url-adressen på en hjemmeside, man vil i forbindelse med)

Redigeret af avh - 08-Juni-2010 kl. 23:15
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kazan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-November-2004
Sted: Denmark
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 07:15
Jeg har løst problemet ved at "spoofe" en af MAC adresserne fra min TV-boks. Dvs jeg har taget MAC adressen(Står i bunden af boksen) og tastet den ind på min PC'ers netkort. Så har jeg tilsluttet den en af portene i fiberboksen som TV boksen normalt sidder på og så sat netkortet til DHCP, så få den automatisk en adresse af Smile. Men det kræver at den TV-boks jeg har MAC adressen fra er slukket.
Håber at det hjælper.
-Kazan
Til top
LundeSDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2010
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 21:05
Det virkede perfekt.

Tak til jer begge.