recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kable til 59 kroner versus 199?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI kable til 59 kroner versus 199?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:



Jo, det er da kablet der fejler, men det er højest sandsynlig pga. en defekthed i kablet og ikke det's kvalitet.

Det er ikke rigtigt. Hvis du bevæger dig på kanten af hvad kablets båndbredde kan følge med til, hvilket du meget nemt kan komme til hvis du f.eks. overfører 36 bit 1080P - selv på korte længder - så vil du få den "sne" eller hvad vi nu skal blive enige om at kalde det.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Hvis det ikke er kablets skyld, hvordan kan der så være en forskel i et setup, hvor eneste forskel er, at kablet skiftes? Med det ene kabel er der "sne", med det andet er der ikke. Og samme resultat hver gang. Så det eneste der ændres er kablet...

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Den grønne "sne" er absolut kablet skyld. Pixelleringer i blokke ala når der er udfald i signalet på et DVB-signal, er definitivt IKKE kablets skyld.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Som sagt skal der, efter min erfaring, usandsynlig meget til for at et kabel er for ringe isoleret eller har for ringe ledeevne.


Jeg skøjtede lidt for let hen over dette: Spørgsmålet er i hvilken sammenhæng dén erfaring kommer fra? HDMI kabler? Det er ikke under 30 gange jeg har løst et HDMI problem ved at skifte kablet, og det har ikke kun været lange længder.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



Det der sker når man overfører HDMI, er at signalet bliver sendt som pakker med en checksum. Hvis der er et udfald i bits, som er for stort til at pakken kan genskabes, så bliver HELE PAKKEN kasseret - der laves som sagt ikke nogen fejlkorrektion som forsøger at genoprette de manglende bits. På grund af måden signalet er krypteret på, er de manglende pixels spredt ud over hele billedet, så du ikke mangler en stribe af pixels, men en stak pixels "tilfældige" steder i billedet. Disse kan så være røde, grønne, blå, cyan, magenta eller gul, alt efter hvilken kanal af hhv. YCbCr eller RGB signalet der mangler data i, og den tilfældige karakter får det i høj grad til at ligne sne. Ikke samme slags sne som på analoge signaler nej, men det ligner som sagt en del.
 
 
Hvor stor er de pakker ?
 
Nogen der kan komme med et billede af sådan en fejl ?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 04:14
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det er ikke rigtigt. Hvis du bevæger dig på kanten af hvad kablets båndbredde kan følge med til, hvilket du meget nemt kan komme til hvis du f.eks. overfører 36 bit 1080P - selv på korte længder - så vil du få den "sne" eller hvad vi nu skal blive enige om at kalde det.
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg skøjtede lidt for let hen over dette: Spørgsmålet er i hvilken sammenhæng dén erfaring kommer fra? HDMI kabler? Det er ikke under 30 gange jeg har løst et HDMI problem ved at skifte kablet, og det har ikke kun været lange længder.

Det kan vi så også godt blive enige om, men som nævnt, har jeg ikke oplevet de problemer med de kabler jeg har brugt til fejlsøgning. Har lavet fejlsøgninger på BD-afspillere som har været indleveret til RMA. Og tjekkede ofte det medfølende no-name kabel op i mod et andet lidt dyrere OEM kabel og et dyrt testkabel vi havde. Kan ikke huske hvad det var for et mærke det dyre kabel havde, men kan huske at det havde nylonflettet isolering og var ultra fleksibelt.

Havde heller ikke en RMA sag hvor "sne"-problemet fandt sted, i hvert fald ikke af hvad jeg husker. Embarrassed

Det kunne tyde på at der alligevel skal en del til for at båndbredden bliver presset, og kabelproducenterne skal jo leve op til nogle krav og specifikationer (standarden) ellers kan de jo ikke kalde det HDMI 1.3 eller 1.4 osv. Om de så tester det på en tilfredsstillende måde er spørgsmålet til én million... Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Havde heller ikke en RMA sag hvor "sne"-problemet fandt sted, i hvert fald ikke af hvad jeg husker. Embarrassed
 
De par gange jeg har oplevet "sne", var i forbindelse med lange kabeltræk - 9+ meter.
Og der var tale om to dyrere "mærkekabler". Det kabel som måtte give op, var 10 meter og det dyreste. Det billigere - stadig mærkekabel - var 12 meter, men leverede et fejlfrit billede.
 
M.v.h.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De par gange jeg har oplevet "sne", var i forbindelse med lange kabeltræk - 9+ meter. Og der var tale om to dyrere "mærkekabler". Det kabel som måtte give op, var 10 meter og det dyreste. Det billigere - stadig mærkekabel - var 12 meter, men leverede et fejlfrit billede.
 
M.v.h.

Har heller aldrig testet med så lange kabler. Det var som regel 1.8 - 2 meter kabler. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 22:58
Kan vi få trådstarters erfaring med den billige kabel? Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
frold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 08:30
Jo, nu har jeg ikke noget at måle det med, men jeg endte med 1m til 39kr i Skrammel Harald - og der er da et fint billede på skærmen. Ingen sne eller støj. Bare et billede.

Jeg er imponeret over den drejning denne tråd har startet - på et tidspunkt lignede det jo en debat som kun ses når Moses Hansen joiner ateistisk forum :)
mvh

Frederik


TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

Jo, nu har jeg ikke noget at måle det med, men jeg endte med 1m til 39kr i Skrammel Harald - og der er da et fint billede på skærmen. Ingen sne eller støj. Bare et billede.
 
Altså som forventet!
 
M.v.h.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 14:31
Det vigtigste er vel at alle er glade for hvad de har. Og trådstarter virker til at være ganske tilfreds med sit købt. Smile

God fornøjelse med det hele. Wink
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu