recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg skifte til Waoo TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal jeg skifte til Waoo TV?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 17:26
Jeg har et 30 meter skærmet CAT-6 kabel der går over loftet fra kontoret ind til stuen, og der er ikke problemer med TV boksen. På samme kabel har jeg koblet en switch med forbindelse til TV, TV boks og streamer boks.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 23:41
Ja det er det jeg mener , det gør de i andre energiselskaber . Men mener dog ikke det er alle kanaler som ved Iptv der er forskel fra selskab til selskab . Jeg mener bare at det burde være ens som Waoo kunde da vi vel giver det samme for tv pakerene .
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Håber snart at Nrgi Horsens kan tilbyde Waoo Pakke på dvb-c

Tænker du på at Waoo's lille hhv. store TV pakke (som i dag er ren IPTV) skulle sendes både IPTV og DVB-C til samme pris som nu?

Ville godt nok være bekvemt Big smile


Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 15:51
Jeg tillader mig lige at bryde ind her da jeg sidder og er lidt frustreret over Waoo.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hele interfacet i Motoral boksen er så elendigt - både hvad angår funktionalitet, hastighed, grafik og usability.
Det er en gåde for mig hvordan man kan sende sådan et produkt på markedet uden at være kritisk i forhold til svartider, kvalitetssikring osv.

Når vi klikker rundt i interfacet venter vi adskillige sekunder for at den reagerer. Det betyder ofte man klikker for mange gange som giver en forvirrende og frustrerende oplevelse.
Jeg forstår simpelthen ikke at man i år 2012 har et produkt der giver så en elendig oplevelse af noget fra stenalderen? Tekst-tv for 20 år siden var jo mange gange hurtigere.
Parabol-receivere for 20 år siden var også mange gange hurtigere.
Jeg er klar over at det forskellige teknologier, men vi har immervæk op imod 100mbit hastighed begge veje og al navigation på internet fungerer perfekt.
Er jeg den eneste der irriteres grænseløst over dette?

Energimidt er ikke i stand til at give en fornuftig forklaring. De snakker bare lidt udenom og giver skylden til underleverandører

Det skal siges at jeg er yderst tilfreds til billedekvaliteten og kanaludbuddet.
Det undrer mig bare hvofor STB-boksen skal være ekstremt langsom
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:08
Det endte faktisk med at jeg valgte at skifte til Waoo (det var mig der startede tråden Smile).

Erfaringerne efter ca. 14 dage er gode. 

Har en Tilgin router og 2 Airties 7120 TV bokse.

Opsætning var nemt.
Billedkvalitet er super god (klart bedre end Yousee)
Waoo Portal:
-fungerer godt og hurtigt (pga. Airties?)
-ikke jordens kønneste layout men heller ikke grim 
(det er jo heller ikke den man skal se på hele tiden)

Hvis prisen for en pænere TV portal er langsommere performance klarer jeg mig fint med den som den er nu.
Tekst-TV er sindsygt hurtig (lysår bedre end over DVB-C fra Yousee).

Kritik:
Oplever nogle gange at der magler lyd når man lige har tændt.
Har et par gange oplevet at TV-boksen fryser og skal genstartes - hvilket tager omkring 20 sekunder

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:25
Det lyder ikke godt med den boks havde godt hørt den ikke skulle være for god . Jeg har tænkt på at anskaffe denne boks men har ikke gjort det NETOP fordi jeg havde hørt at der skulle være problemmer med den .
Var i kunde servise i fredags og spørge om man ikke kunne Låne En boks med hjem på prøve da jeg ikke vil betale 100 kr i leje for derefter blive frustedret over en boks som ikke lever op til mine forvetninger .
Det kunne ikke sådan lige  lade sig gøre i denne omgang og fik at vide at man binder sig til 6 måneder leje .
Jeg optager lige pt over DVB-C men har kun de kanaler som findes i Canal Digital Family MIX  . Men da jeg jo er gået over til Waoo er der jo en del kanaller som jeg ikke kan optage fra .
Det er også derfor jeg som nævnt i denne tråd savner Waoo over DVB-C i Nrgi S område .
 
Kan se at DVB - C er mugligt hos jer men det ved du jo nok men det ser dog ud til at det er med visse begransninger .
 
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:27
Er Airties deres nye bokse?
Da jeg rettede min kritik til dem tilbød de mig at opgradere til deres nyeste boks for kun 499,- (Normalpris 1799,-) Det følte jeg mig faktisk lidt provokeret over da de så sig chancen til at tjene lidt penge på mig.

Jeg er gjort bekendt med at der ikke er den store forskel på de to bokse - udover den fysiske størrelse.

Når du nu siger hastigheden er god - hvad er det så i sekunder? Kan du komme med nogle eksempler fra dagligdagen? (kanalskift, menunavigation, osv)
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:29
Og det store tekniske spørgsmål til nørderne er:

Hvorfor kan man ikke levere en settop box der kører hurtigt i interfacet? Er det virkelig teknisk umuligt p.t.?
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:31
Godt at høre fra dig Letten jeg har jo Tilgin boks og kunne godt tænke mig at prøve en  Airties 7120 boks da den jo skulle være hurtig og ikke minst at med lidt held og fingersnilde skulle man kunne tilslutte en ekstern hartdisk og så skulle man  kunne bruge boksen til at optage på .
Kan ikke huske om du har prøvet denne muglighed men det skulle være lykkes nogle få , da der skrives om det i en anden tråd .
 
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:38
Ja det burde det jo kunne . Men jeg kan sige ud af egne erfaringer ang Tilgin Boksen som jeg har haft fra starten af i Profibertiden .
 
Jeg havde store problemmer med mange ting på den boks i starten .
 
Frøs i Billed skulle så genstartes , nogle gange betød det faktisk at vi stod uden Tv i ca 3 dage især hvis det skete om fredagen op til weekend ( Tråde oprettet på daværende tispunkt af flere her på forum )
Boksen blev af flere gange opdateret og det blev bedre især ang Langt bedre Hastighed på boksen .
 
Jeg oplever dog lige pt igen at Tilgin Boksen er blevet Langsom .
Så det kan måske skyldes andre ting .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Er Airties deres nye bokse?
Da jeg rettede min kritik til dem tilbød de mig at opgradere til deres nyeste boks for kun 499,- (Normalpris 1799,-) Det følte jeg mig faktisk lidt provokeret over da de så sig chancen til at tjene lidt penge på mig.

Jeg er gjort bekendt med at der ikke er den store forskel på de to bokse - udover den fysiske størrelse.

Når du nu siger hastigheden er god - hvad er det så i sekunder? Kan du komme med nogle eksempler fra dagligdagen? (kanalskift, menunavigation, osv)
Nu skal man huske at der er mange elselskaber bag Waoo og de kører ikke med de samme bokse. Men jeg vil tro at Airties er ret ny og det er tilsyneladende den de kører med nu i Østjysk Energi.

Husk i øvrigt at routere og tv-bokse formegentlig købes hjem i store partier for elselskabets penge og derfor ikke "bare" kan skiftes ud når brugeren har lyst. Så ville de jo spilde en masse penge og have stakkevis af "gamle" enheder så snart der kommer noget nyt.

Det er selvfølgelig irriterende hvis den er langsom - har du prøvet en Yousee DVB-C Boks? - den er heller ikke verdens hurtigste.

Aitties 7120:
Opstart fra nul-strøm ca. 50 sekunder (troede faktisk det var hurtigere).
Opstart fra standby ca. 5 sekunder

fremkalde menu eller programoversigt 1-2 sekunder
bladre i menu <0,5 sekunder
kanalskift 1,5 sekund , måske 2 sekunder for HD kanaler
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 07:36
Der findes naturligvis flere forskellige bokse fra forskellige udbydere.
Min hypotese er dog at ingen af dem leverer en hæderlig performance. Man kan tale om at nogle er dårligere end andre.
Og mit indlæg var også mere en generel observation af netop området for STB-bokse.

Jeg synes brugeroplevelsen er håbløs og tænk hvis man i dagens Danmark som professionel indholdsudbyder leverede hjemmesider med samme hastighed.
Jeg undrer mig over hvor i processen kæden hopper af. Er det kvalitetssikring? Er det time-to-market? Er det teknologiske begrænsninger?

Anyway, jeg opretter en særskilt tråd til emnet :)
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 08:22
Så, forstyrrede lige knægten midt i tegnefilm og lavede en kort video med airties boksen Tongue


Fumler lidt med at få den startet, ikke vant til det med at holde knappen nede i 2 sekunder - bruger normalt Logitech Harmony remote. Brugte Waoo Remote til denne optagelse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu