recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elektrikker hjælp ang. HFI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektrikker hjælp ang. HFI

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Yesper82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yesper82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Og nede i bunden sidder der en C16 (den blev brugt til kogeplade), hvor der sidder 2,5 kabler og en C10 med 1,5 kabler. Så er jeg jeg ude i at det er som det skal være, bortset fra at det er sjusket sat op?

Ja, det ser ikke ud som om, at der er så meget at komme efter. Jeg vil dog stadig sige, at der skal tætnes rundt i hullerne hvor kablerne kommer ind, men det er en mindre detajle....

Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Og ang. nulling, så er jeg blevet nysgerrig. Tongue 
Hvis man kører jord på nullen inde i HFI'en, så er det vel helt overflødigt med stik med jord i? Jeg mener at så må der jo sådan set køre to nul ud til stikket?

Nul og Jord er teknisk set det samme, da nullen har forbindelse til jord i transformatoren ude i elforsyningen. Men Nul og Jord MÅ IKKE forveksles, det er der en teknisk forklaring på... 

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:23
Super, hvis det er som det skal være. Men hvorfor skal der tætnes der hvor kablerne kommer ind og ud? De løber i en 35 cm hulvæg. 

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Yesper82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yesper82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 22:48
Jaaah, sådan er reglerne bare..... :-) Ej, der er jo som sådan ikke noget farligt i det. Men det hedder sig at hullerne skal tilpasset til kablerne, så der ikke er huller, hvor der kan komme "husdyr", og andre ting og sager, ind i tavlen. Det har også noget at gøre med at tavlen ikke længere er Dobbelt isoleret, hvis der er store huller i den.
Vi plejer at fylde hullerne ud silikone eller lignende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu