recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vantage 8000s parabolproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vantage 8000s parabolproblem

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af chaugaard chaugaard skrev:

Jeg har nu prøvet at dreje den parabol der dur ind på Thor, men med samme resultat, mystisk....
 
Men du har stadig ikke indstillet modtageren på Thor og foretaget en ny kanalsøgning? Så besværligt kan det vel ikke være contra det at kopiere indstillingerne fra den gamle modtager.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:23
Du skal ikke vælge fælles signal, men separated (engelsk) måske hedde det adskilt på dansk, og så indstille
tuner 2 til Thor.
 
Dette får faktisk signal igennem fra Thor, men der er noget der ikke stemmer, jeg tror der mangler nogle Canal Digital kanaler.... og danske som DK4, og nogle flere....
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af chaugaard chaugaard skrev:

Du skal ikke vælge fælles signal, men separated (engelsk) måske hedde det adskilt på dansk, og så indstille
tuner 2 til Thor.
 
Dette får faktisk signal igennem fra Thor, men der er noget der ikke stemmer, jeg tror der mangler nogle Canal Digital kanaler.... og danske som DK4, og nogle flere....

Du kan prøve at køre en blind scan - det tager lang tid, men du burde kunne finde alle kanaler.
Eller du kan manuelt  tilføje de transpondere hvor de manglende kanaler ligger.


Redigeret af Peter49 - 04-Januar-2012 kl. 13:39
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Oprindeligt skrevet af chaugaard chaugaard skrev:

Du skal ikke vælge fælles signal, men separated (engelsk) måske hedde det adskilt på dansk, og så indstille
tuner 2 til Thor.
 
Dette får faktisk signal igennem fra Thor, men der er noget der ikke stemmer, jeg tror der mangler nogle Canal Digital kanaler.... og danske som DK4, og nogle flere....

Du kan prøve at køre en blind scan - det tager lang tid, men du burde kunne finde alle kanaler.
Eller du kan manuelt  tilføje de transpondere hvor de manglende kanaler ligger.
 
du skal ind under menu og ind i Installation og under tuner 1 og ind i Manuel søgning: der kan du op rette dem frekvense du mangle tryk på rød tast på din fjernbetjening (rød farve Edit TPs )for at oprette ny Frekvense tryk på grøn tast på din fjernbetjening ( grøn farve Add TP )for at gemme ny Frekvense tryk på rød tast på din fjernbetjening ( rød farve Save All )  for at slætte en Frekvense tryk på gul tast på din fjernbetjening ( gul farve Del TP ) du kan gå ind på telenorsbc.com thor 5 & 6 for at finde frekvens / Symbolforhold / FEC (DVBS / 2 )  / polaritet ( vandret = H / Lodret = V ) husk også tuner 2 og det skal du bruge hver gang du oprette ny frekvense     
 
 
 


Redigeret af Bent - 04-Januar-2012 kl. 14:37
Bent Dueholm
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:40
Jeg er helt overvældet over den hjælpsomhed der er her, det ender sgu' med at jeg får styr på det :-)
Jeg er dog lidt overrasket over, at det er så stort et arbejde det er at få de kanaler på plads. På den gamle receiver var det en noget mere overkommelig opgave.
Jeg tror at alle kanalerne er der nu, er der nogen der ved, om man kan køre forskellige søgninger efter hinandenl, uden at slette de eksisterende kanaler? JEg tænkte på at køre en søgning på "gratis kanaler", Canal Digital SD og HD, så jeg slap for at slette alle dem jeg alligevel ikke kan se?
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af chaugaard chaugaard skrev:

Jeg er helt overvældet over den hjælpsomhed der er her, det ender sgu' med at jeg får styr på det :-)
Jeg er dog lidt overrasket over, at det er så stort et arbejde det er at få de kanaler på plads. På den gamle receiver var det en noget mere overkommelig opgave.
Jeg tror at alle kanalerne er der nu, er der nogen der ved, om man kan køre forskellige søgninger efter hinandenl, uden at slette de eksisterende kanaler? JEg tænkte på at køre en søgning på "gratis kanaler", Canal Digital SD og HD, så jeg slap for at slette alle dem jeg alligevel ikke kan se?
 
føst skal du ind i Antenneindstilling thor 0,8v lnb-strøm: til  og lnb frekvens:  Universal 1 DiseqC- tilstand: fra  tone 22 khz : Auto motor fra  Diseqc 1,1 fra og så ind under Automatisk søgning og under thor søger du alle og når den er færdig med at søger trykke du ok
og under kanalopsætning kan du oprette flere favoritliste i favoritkanaler du kan laver 9 favoritliste tryk på FAV på fjernbetjening  den føste er HD kan omdøb (gul farve)
i TV-liste trykke på ok på dem (Orange farve bjælke) du vil gemme i HD liste og når du er færdig trykke du  på rød tast på din fjernbetjening for at gemme dem  hvis du komme til at trykke ok på en som du ikke vil haver i listen trykke du på venstre < så flytte bjælke over i HD listen flytte den til den du vil slætte i listen og tryk ok  under Rediger kanaler kan du flytte dem så det passe dig  tryk på ok og pil op elle ned til den plads som den skal være og så trykke ok når du er færdig trykke du på rød tast på din fjernbetjening for at gemme dem 
 
jeg har 2 vantage HD 7100 S /TS  & 1 8000S & 1 VT-1 
Bent Dueholm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 16:15
Har Radiomanden skiftet navn eller har han blot fået en konkurrent med den grønne skrift?Smiley´er
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har Radiomanden skiftet navn eller har han blot fået en konkurrent med den grønne skrift?Smiley´er
 
Flemming
 
ja Flemming  med vantage HD8000 og VT-1


Redigeret af Bent - 04-Januar-2012 kl. 16:30
Bent Dueholm
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 09:31
Tak, det var lige det der skulle til :-)
Hvordan er dine erfaringer i øvrigt med Vantage 8000S?
Carsten
 
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 22:33
Det endte med, at jeg fandt ud af, at to af antennestikkene skulle forbindes med et kabel, loop thorough, så virker begge modtagere.
Jeg har så forsøgt at forbinde min pc til boxen, så jeg kunne redigere kanallisten, men det lader ikke til, at der er hul igennem. Jeg kunne også godt tænke mig at finde en fil med kanalerne fra Thor, så jeg har noget at arbejde med, da jeg ikke kan hente den eksisterende liste ud af boxen. Er der nogen, der ved, hvordan man gør?
Jeg synes Vantage's brugsvejledning er meget dårlig, de fortæller hvad man kan gøre, men ikke hvordan. Som eksemple, fortæller de, at man kan tilslutte en pc via den serielle port på bagsiden, men ikke hvoran man etablerer forbindelse, da det åbenbart ikke sker af sig selv. Hvis man skriver til Vantage, svarer de ikke.
Er der nogen der ved, hvorfor boxen ikke downloader hele epg, men kun for nogle få timer?
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu