recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder

 Besvar Besvar Side  <1 131415
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Kan ikke finde nyheden.


Flatpanels nyhed er her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1327489851

Tak.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 21:39
Har nu kæmpet mig igennem hele tråden - wauw og hold da helt ferie, sikke mange gentagelser.
Som det blev nævnt i et af indlæggene, så minder det utroligt meget - om en storm i et lille lokalt glas vand. Så meget ævl og kævl om et nærmest ligegyldigt problem.
Tvivler virkelig meget på, at den overvejende del af danmarks seere, overhovedet går op i - om "regionalerne" bliver sendt i SD eller HD. Men er da vist ret tydeligt, at der ihf. er én eller måske 3, der gør det ! LOL
 
Men på den anden side, så er det jo helt fint, at de få der ser den slags ovre på heden + evt. andre steder, nu kan se deres lokale udsendelser i HD. Virkelig et scoop af de helt store.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 23:23
Roland: Det er som talt ud af min mund!

HD er vejen frem. Det står også i bekendtgørelsen...
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 00:17
YouSee er nu begyndt at sende den regionale HD-kanal i Hovedstaden, Lorry HD. Den er placeret på kanalplads 525. YouSee sender den på frekvens 482 MHz.

Se i øvrigt planen for lanceringen af de regionale HD-kanaler her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6475&zoneid=5


Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 09:03
Og man må sige, det har hjulpet.

Tilsyneladende er det kvalitets kameraudstyr / mixer udstyr de har
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 22:41
Det er lidt af et antiklimaks. Efter en ophidset debat har de fleste nu fået TV 2-regionernes kanal i HD, men næsten ingen kommenterer det. Underligt nok er også YouSee forbløffende tavs. Intet om HD-versionen på http://www.yousee.dk  eller i YouSee Forum. Intet i YouSee's netop udsendte foreningsblad "Indblik".
Jeg vil gætte på at de fleste af YouSee's kunder slet ikke har opdaget at de på kanalplads 525 har fået eller har mulighed for at få en HD-version af deres TV 2-regionernes kanal.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Det er lidt af et antiklimaks. Efter en ophidset debat har de fleste nu fået TV 2-regionernes kanal i HD, men næsten ingen kommenterer det. Underligt nok er også YouSee forbløffende tavs. Intet om HD-versionen på http://www.yousee.dk  eller i YouSee Forum. Intet i YouSee's netop udsendte foreningsblad "Indblik".
Jeg vil gætte på at de fleste af YouSee's kunder slet ikke har opdaget at de på kanalplads 525 har fået eller har mulighed for at få en HD-version af deres TV 2-regionernes kanal.
Du har virkelig ret, Vilhem. Den fes stille og roligt ud !
Til det sidste, så jow' - jeg fandt først ud af det, da jeg kiggede forbi denne tråd. Thx forøvrigt. Thumbs Up
Det ser betydeligt flottere ud i HD-udgaven. "Mycke bra" som de vist siger på svensk. Geek
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Det er lidt af et antiklimaks. Efter en ophidset debat har de fleste nu fået TV 2-regionernes kanal i HD, men næsten ingen kommenterer det.


Er det ikke fordi hovedparten i virkeligheden er fuldstændig ligeglade med, om regionerne sendes i HD eller ej?

Indrømmet, jeg har ikke fulgt debatten herinde, men når jeg skanner den igennem, så virker det mere som om det handler om principper, som at Yousee skal overholde loven mv.

Personligt er jeg netop ligeglad med at regionerne sender i HD. Det er nyheder og debat programmer, og de bliver altså ikke bedre af at være i HD. Så nej, jeg render bestemt ikke rundt med armene højt hævet og jubler over, at det nu er HD.
Jeg havde hellere set at Yousee kunne bruge båndbredden på noget andet. Som feks. at give de andre kanaler et løft. (Hvis det altså er teknisk muligt)
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 13:47
Så arbejd for at lave loven om. 

Hvis virksomheder "vælger" ikke at følge folketinget, så er det begyndelsen på enden.

At Yousee er båndbredde begrænset er tildels selvforskyldt og målet må være at alt TV transmiteres i minimum HD. Folks TV bliver større og større.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 131415
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu