recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 / DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR1 / DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:13
Et børneprogram er jo kun i stereo, og jeg oplever også at der er udsendelser på DRHD i stereo, hvor recieveren viser 5.1
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et børneprogram er jo kun i stereo, og jeg oplever også at der er udsendelser på DRHD i stereo, hvor recieveren viser 5.1
 
Jeg har aldrig oplevet at der ikke lyd i center på DR HD selvom udsendelsen rent faktisk kun er i stereo.
Der er nemlig her der foretages en 'opskalering' til 5.1 !
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et børneprogram er jo kun i stereo, og jeg oplever også at der er udsendelser på DRHD i stereo, hvor recieveren viser 5.1
 
Jeg har aldrig oplevet at der ikke lyd i center på DR HD selvom udsendelsen rent faktisk kun er i stereo.
Der er nemlig her der foretages en 'opskalering' til 5.1 !
 
Husk på at der sendes mange film der ikke er med ægte 5.1 lyd - disse vil nu kun kunne modtages med lyd alene i de to fronter og uden mulighed for at ens reciever kan danne prologic lyd ud af det Angry
 
På DR HD er dette løst.
 
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:53
Jeg vil nu også foretrække den "orginale" lyd, om det så er mono for gamle film, end "opskaleret". Det svarer jo til at strække et 4:3 billede til bredformat . Min reciever (onkyo 508) har nu ingen problemer med førnævnte.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg vil nu også foretrække den "orginale" lyd, om det så er mono for gamle film, end "opskaleret". Det svarer jo til at strække et 4:3 billede til bredformat . Min reciever (onkyo 508) har nu ingen problemer med førnævnte.
 
Det er også fint nok, men så skal det også udsendes som det er - altså i DTS 2.0 (eller PCM2.0) når det er i Stereo og som DTS5.1 (eller DD5.1) når udsendelsen er med ægte 5.1 lyd !
 
Det er jo misvisende at forstærken modtager et 5.1 signal hvor der reelt KUN er lyd i de to fronter !
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:08
Det må være en fejl, da DRHD godt kan sende lyd i alle 5.1 kanaler med alm programmer som det der er nu.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Egelund1 Egelund1 skrev:

Jeg er optimist og håber på en pose penge, men det tør jeg ikke udtale mig om. En ting er udsendelse ledet, her er vi meget tæt på, men hele baglandet arkiv og redigering mm. Tager lid tid og mange penge. Derfor tror jeg at den officielle udmeldning men at dr1 er sd i forbedret kvalitet vil holde ved et stykke tid endnu. Når jeg skriver snart er det i forhold til at vi har været i luften med dr-hd længe. Men det kan da godt ske at du vil opleve test hvor programmer sendes i ægte hd uden at der bliver skiltet med det, men så er de jo blot at nyde det.

Har du hørt noget om DR har fået en HD server til DR1 ?

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7040&zoneid=5


Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 10:47
Nå, der sker noget nu, DRHD nedlægges, lad os håbe DR2 ændres til HD også

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/06/04/101552.htm
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Egelund1 Egelund1 skrev:

Jeg er optimist og håber på en pose penge, men det tør jeg ikke udtale mig om. En ting er udsendelse ledet, her er vi meget tæt på, men hele baglandet arkiv og redigering mm. Tager lid tid og mange penge. Derfor tror jeg at den officielle udmeldning men at dr1 er sd i forbedret kvalitet vil holde ved et stykke tid endnu. Når jeg skriver snart er det i forhold til at vi har været i luften med dr-hd længe. Men det kan da godt ske at du vil opleve test hvor programmer sendes i ægte hd uden at der bliver skiltet med det, men så er de jo blot at nyde det.

Har du hørt noget om DR har fået en HD server til DR1 ?

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7040&zoneid=5



Egelund1, noget ny omkring DR og deres HD servere ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu