recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan tester jeg for mislyde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan tester jeg for mislyde?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Som skrevet så spiller de begge, men bassen er tydeligt svagere end med begge sæt kabler, når jeg sætter begge sæt kabler til (bi-amper) så bliver bassen en del mere markant og går en del dybere. Skal det være sådan ved bi-amping af 2½-vejs højttalere?


Er det ikke fordi de to enheder deler kabinet?
Når den ene enhed bevæger sig, vil den anden have lufttrykket fra den første inde på bagsiden og bevæge sig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 10:26
Jeg havde samme issues, men det var RENT pga onboard lydkort, satte et X-FI i der var stadig lidt knitren, så købte jeg en ekstern DAC så var det problem løst..

Simpelthen det at jeg databehandlede inde i et kabinet, hvor der måske var noget elektrisk støj eller andet der drillede lyden.

Jeg hørte ikke rigtigt problemet på min pc højtalere (nogle billige Argon 7xxx fra hifiklubben) men var hele tiden til stede i mine AKG´ere, så troede det var mine høretelefoner, der var ved at dø.. heldigvis ikke, da DAC´en var et væsentligt billigere køb, end at skulle finde nye høretelefoner.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 15:27
Jeg har oplevet det samme. Ved et par numre på Nephews New Years Morning som er meget stille i starten. Viste sig at være en fejl i selve skiven. Der var ikke ridser med små prikker under overfladen. Kunne ses i halogenlys.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 17:07
ok, kan forstå på det hele at det ikke nødvendigvis er udstyret, men at det også kan være kilden eller støj fra andet elektronik. Hmmm.... må lige undersøge om jeg skal have bedre lydkort, problemet er dog bare at lydkortet skal kunne bitstreame HD-formaterne. Ermm
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er det ikke fordi de to enheder deler kabinet?
Når den ene enhed bevæger sig, vil den anden have lufttrykket fra den første inde på bagsiden og bevæge sig.Klaus
Kan godt være? Men det er jo et åbent kabinet, eller med pasbort, så umiddelbart vil jeg tro at det ikke burde have så meget effekt at de er i samme kabinet.

Men min viden herom er noget begrænset... nogen der ved lidt mere om hvordan det kan være at begge woofere spiller selvom der kun er et sæt kabler der bliver brugt?
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Men min viden herom er noget begrænset... nogen der ved lidt mere om hvordan det kan være at begge woofere spiller selvom der kun er et sæt kabler der bliver brugt?


De sidder i samme kabinet......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 22:16
Jeg bliver mere og mere overbevist om at det enten er dårlige rips eller dårlige indspilninger. Har nu hørt alle de sange hvor jeg hørte knitre på både medie centeren (digitalt) og min spille-maskine (analogt) og kan høre det på begge. Altid samme sange, samme steder, men blot en smule svagere på spillemaskinen da høretelefonerne ikke er anelse mere tilgivende.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu