recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler-mærke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler-mærke?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:27
En brik mere til puslespillet:

http://www.alacrastore.com/deal-snapshot/Dantax_Radioindustri_A_S_acquires_Atlanta_Production_Co-110582

Med andre ord, så er det umiddelbart Dantax du skal have fat i - men om de har nogen siddende der ved noget om gamle ting, det er så spørgsmålet...
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Daamn, jeg er sej til at google:


Så har vi da et navn, men wiki-siden bliver vi ikke meget klogere af... Smile

Daaaaamn yo - mad skillz fo sho!LOL

Hvordan fandt du frem til mærket? - har du haft kendskab til mærket på forhånd?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Daaaaamn yo - mad skillz fo sho!LOL

Min bror gav mig faktisk en T-shirt i fødselsdagsgave hvor der står "Google Champ 2010" LOL

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Hvordan fandt du frem til mærket? - har du haft kendskab til mærket på forhånd?

Ikke det der ligner. Du tror det er løgn, men efter at have prøvet de forskellige modelnavne og lidt forskelligt, søgte jeg på "danske højttaler producenter", og skimmede resultaterne for navne jeg IKKE kendte - og så faldt jeg over dén der wikipedia øverst på side 2... Næste link fandt jeg fordi jeg tænkte at det måtte have et eller andet med enten Eltax eller Dantax at gøre, så "Atlanta Dantax" gav link nummer to... Smile
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Hvis du finder ud af hvilket mærke, så sig lige tilSmile

Nogen som har et godt råd til at få trukket bulen ud på støvkappen?


Et stykke halvkraftig tape, og din fingerSmile
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Hvis du finder ud af hvilket mærke, så sig lige tilSmile

Nogen som har et godt råd til at få trukket bulen ud på støvkappen?


Et stykke halvkraftig tape, og din fingerSmile

Det lyder mest en opskrift på en fræk aften, men det skal da prøves!
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 Ikke det der ligner. Du tror det er løgn, men efter at have prøvet de forskellige modelnavne og lidt forskelligt, søgte jeg på "danske højttaler producenter", og skimmede resultaterne for navne jeg IKKE kendte - og så faldt jeg over dén der wikipedia øverst på side 2... Næste link fandt jeg fordi jeg tænkte at det måtte have et eller andet med enten Eltax eller Dantax at gøre, så "Atlanta Dantax" gav link nummer to... Smile

Jamen dér kan man jo bare se.. det gælder mest af alt om at tænke i de rigtige banerWink

Dertil kender jeg ikke nogen danske højttalerproducenter ud over Dynaudio.. mener Eltax engang blev forhandlet i A-Z?!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Jamen dér kan man jo bare se.. det gælder mest af alt om at tænke i de rigtige banerWink

Dertil kender jeg ikke nogen danske højttalerproducenter ud over Dynaudio.. mener Eltax engang blev forhandlet i A-Z?!
 
Der er nu ellers nogle stykker - Audiovector, System Audio, Dali, Jamo (dog ikke dansk længere), og vi er også store på højttalerenheder - Peerless, Vifa og ScanSpeak, samt Audio Technology. Der sidder danske enheder i _ret_ mange højttalere i verden.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:



Det lyder mest en opskrift på en fræk aften, men det skal da prøves!


Se det skal stå dig helt frit for! - Lad være med at trykke for hårdt (det gælder nok både for højttaleren og den frække aftenLOL)
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 18:20
Hmm... Man skal vel ikke trykke - men derimod TRÆKKE? Wink
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:



Det lyder mest en opskrift på en fræk aften, men det skal da prøves!


Se det skal stå dig helt frit for! - Lad være med at trykke for hårdt (det gælder nok både for højttaleren og den frække aftenLOL)

Nå, damen var ikke så glad.. hun spurgte om jeg troede hun var et plysdyr..DeadLOL - men det virkede med højttaleren!
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hmm... Man skal vel ikke trykke - men derimod TRÆKKE? Wink


Tapen skal nu trykkes på først før du kan trække ikke, jeg formodede at det var rimeligt logisk at den ikke skulle blive sidende på men TRÆKKES afTongue


Redigeret af Kasper_J - 10-Maj-2012 kl. 23:50
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Nå, damen var ikke så glad.. hun spurgte om jeg troede hun var et plysdyr..DeadLOL - men det virkede med højttaleren!


SuperClap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu