recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X30 Kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X30 Kalibrering

 Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


men jeg syntes at man for meget for pengene ved JVC - men det er bare svært at gå fra DLP til JVC. Og jeg kunne sagtens forestille mig at den omvendte vej vil være det samme


Det er jo nok også derfor at jeg virkelig skal have den aha oplevelse fra en dlp før jeg skifter fra jvc (dila).
Hver gang jeg har set en DLP, ser jeg flere ulemper end fordele.

I andre gør det samme når i ser en DILA.


jeg tror i virkeligheden at det er svært at give afkald på noget man tager for givet , eks absolut sort. For at få bedre skarphed. især hvis man ikke har noget problem med manglende skarphed.
jeg kunne sagtens se at JVC X30 havde bedre sortniveau. Men jeg syntes aldrig at jeg har manglet sortniveau på SIMen, så derfor er det ikke en prioritering. Men især på skarpheden og renheden i billedet, syntes jeg at det var et par skridt tilbage.
Mange af disse debatter DLP vs DILa handler netop om manglene forståelse, for andres behov/prioriteringer .
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 21:23
Angående kalibrering af X30 bliver det også kommenteret her:
 
http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/126798-jvc-x30-kalibrering.html
 
Ved ikke helt hvad jeg skal tro om det der står. Det lyder som om det nærmest er umuligt uden ekstern processor.
 
MVH



Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Angående kalibrering af X30 bliver det også kommenteret her:
 
http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/126798-jvc-x30-kalibrering.html
 
Ved ikke helt hvad jeg skal tro om det der står. Det lyder som om det nærmest er umuligt uden ekstern processor.
 
MVH



 
Jeg forstår tråden sådan at de nye modeller X30 X70 og X90 er lige så bøvlede at kalibrere som min gl X7..  Er der samme mulighed for at korigere gamma kurven på X30, som på X70-X90.??
 
Men ser ud som om han endte med en fornuftig grayscale til sidst..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 21:51
Hmmm.. Godt spørgsmål.  Jeg ved det faktisk ikke. Postede det bare da jeg lige faldt over det. Ham der kalder sig "gorm" er meget aktiv der ovre og lyder generelt som om han ved lidt om hvad han taler om.
 
Det korte af det lange er at de ikke kan få lavet en ordentligt gamma med gamma EQ uden at få farvestik i gråtonerne. Du må næsten selv have observeret om den gør sådan. Har du ikke en selv?
 
EDIT: Det er så en X7 du har og jo det ser ud til at han får et pænt resultat til sidst.

MVH


Redigeret af tvkartoffel - 28-Oktober-2012 kl. 22:09
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hmmm.. Godt spørgsmål.  Jeg ved det faktisk ikke. Postede det bare da jeg lige faldt over det. Ham der kalder sig "gorm" er meget aktiv der ovre og lyder generelt som om han ved lidt om hvad han taler om.
 
Det korte af det lange er at de ikke kan få lavet en ordentligt gamma med gamma EQ uden at få farvestik i gråtonerne. Du må næsten selv have observeret om den gør sådan. Har du ikke en selv?
 
EDIT: Det er så en X7 du har...

MVH
 
At få styr på gamma og gråtoner på min er som at gå på line mens man skifter tøj, og piller næse samtidigt..   Og som de antyder i den norske tråd så kan man justere en farve på 10% ire, og kurven går helt i selvsving i den anden ende eller område... Så et godt trick på min JVC er altid at huske hvad man har justeret..  Så man kan komme tilbage igen når kurven ligner 3 spiralfjedre der er sluppet ud af en kasse.. selvom man kun lige justerede grøn 1 klik på feks 10%
 
Du husker nok mine målinger..
 
 
Hvis jeg feks ønsker at sænke gamma en smule generelt på den kalibrering vil jeg gætte på der går 1 dag inden det ser nogenlunde ud igen.
 
Jeg fik aldrig rigtigt held med at korigere JVC med min Lumagen Radiance..  Af en eller anden grund mistede jeg massere af lysudbytte når den blev kalibreret via Lumagen..
 
Har sikkert fjollet en indstilling et eller andet sted, og har aldrig haft tid til at fordybe mig i det efterfølgende.
 
Men jeg prøver nok til igen når jeg engang får den instaleret igen, og købt en kalibreret måleprobe, og får liv i lumagen auto kalibrering. Osv. Osv..Embarrassed
 
Og kaster man sig på hovedet ud i at investere i en Lumagen... Så vær klar over at det er altså ikke bare lige.. Den kan aaaaaallllllltttt.. og en person med mine evner skal nok regne med at bruge nogle dage i mørket inden der begynder at gå fremad på billedsiden.
 
 


Redigeret af stridsvognen - 28-Oktober-2012 kl. 22:17
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 121314
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu