recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital ADB boks serienummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital ADB boks serienummer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

I kan måske også svare på om adb boksens serienummer består af 15 eller 16 ciffer, eller om det er forskelligt? 
Min har 15 cifre.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

I kan måske også svare på om adb boksens serienummer består af 15 eller 16 ciffer, eller om det er forskelligt? 
Min har 15 cifre.
Tak
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 12:47
hmm
svar fra Canal Digital facebooks side:
 
'Man kan også finde serienummeret under boxen. Alle HD Entertain modtagere har et serienummer på 16 cifre. Ingen boxe bør have 15 cifre. Hvis du oplyser et serienummer på 15 cifre, vil vi dog højest sandsynligt, kunne finde frem til modtageren, hvis det blot er det sidste tal i serienummeret der er udeladt.
Passer jo ikke rigtig med digital.tv's boks
Hvem skal man tro på!!???



Redigeret af ridderdk - 06-Oktober-2013 kl. 12:50
Til top
Twolfie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2012
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Twolfie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Umiddelbart tror jeg de har ret til det, men har fuld sympati for din mening.


 I det øjeblik de har solgt en boks til en kunde, så tilhører boksen denne kunde og de kan ikke kræve den tilbage.

Kunden kan derfor sælge sin boks til hvem han har lyst til og jeg har svært ved at se det rimelige i, at Canal Digital efterfølgende kan afvise dig som kunde blot fordi de har et mellemværende med den første kunde.

At han skylder dem penge, sandsynligvis for boksen, ændrer ikke ved, at de ingen rettigheder har hvad angår boksen. De kan ikke kræve den tilbageleveret, for den er ikke deres. De kan ikke påstå den er stjålet, for de har selv indgået en salgsaftale.
At personen de har solgt den til ikke har betalt ændrer ikke på noget som helst med mindre de har taget et gyldigt ejerforbehold ved salget - og det er jeg helt sikker på de ikke har.
Et gyldigt forbehold kræver blandt andet, at køber skal betale minimum 20 % af salgsprisen ved aftalens indgåelse. Tror ikke Canal Digital på noget tidspunkt har gjort dette i forbindelse med salgs af deres bokse.

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Til gengæld mistænker jeg deres kunde support for at prøve at bilde mig ind at der faktisk findes en boks med det første serienummer, jeg har meget svært ved at tro på sælgeren har været så heldig at fjerne et ciffer fra serienummeret og det der er tilbage passer på en anden boks hos Canal Digital


Jeg tror, at i første omgang har du oplyst dem et 15-cifret nummer. Det har en kundeservicemedarbejder tastet ind og der kom så ikke noget resultat. Medarbejderen har så konkluderet, at der ikke er noget problem med boksen - den findes jo end ikke i deres database - men har ikke været opmærksom på det forkerte nummer (og sandsynligvis heller ikke på den fejlmelding der burde komme ved indtastning af et ikke-gyldigt nummer).

I mine øjne må det vigtigste være for dig, at få en god begrundelse for hvorfor de ikke vil give dig et abonnement på den boks.
Er begrundelsen at en anden skylder dem penge så må modspørgsmålet være, hvorfor du ikke kan få et abonnement på en boks der ikke tilhører dem og som de ingen krav har i.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 17:28
Tak twolfie
Jeg har idag fundet ud af 15 cuffer er mulige, ihvertfald entertain mini boksen.
Men stadig er sammenfald af numre slet ikke realistisk, tror jeg har en god sag

Redigeret af ridderdk - 06-Oktober-2013 kl. 17:30
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 19:47
Min er en HD entertain center og denne har 15 cifre har talt 3 gange nu for at være sikker.

Formentlig er min en af de første leveret i DK overhovedet fik den lidt før den blev officielt lanceret her.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Min er en HD entertain center og denne har 15 cifre har talt 3 gange nu for at være sikker.

Formentlig er min en af de første leveret i DK overhovedet fik den lidt før den blev officielt lanceret her.
sgu underligt, troede egentlig der var en meget klar linie i fabrikaters serienumre, måske ADB skiller sig ud. Men alle i Canal Digital kan tilsyneladende heller ikke finde ud af det 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 11:20
nå, Canal Digitals system tillader simpelthen ikke at de flytter serienumret på boksen til en anden kunde sålænge der skyldes penge i boksen....
Så jeg har nu via mail tilbudt dem at sende boksen til dem og de kan så sende en ny med et andet serienummer til mig, samtidig har jeg tilladt mig at låne fra Twolfie's kommentarer og håber der er hold i dem ...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

nå, Canal Digitals system tillader simpelthen ikke at de flytter serienumret på boksen til en anden kunde sålænge der skyldes penge i boksen....
Så jeg har nu via mail tilbudt dem at sende boksen til dem og de kan så sende en ny med et andet serienummer til mig, samtidig har jeg tilladt mig at låne fra Twolfie's kommentarer og håber der er hold i dem ...
 
Det er nok lidt naivt at tro at Canal Digital vil give dig en ny boks blot fordi du har købt en der er behæftet.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

nå, Canal Digitals system tillader simpelthen ikke at de flytter serienumret på boksen til en anden kunde sålænge der skyldes penge i boksen....
Så jeg har nu via mail tilbudt dem at sende boksen til dem og de kan så sende en ny med et andet serienummer til mig, samtidig har jeg tilladt mig at låne fra Twolfie's kommentarer og håber der er hold i dem ...
 
Det er nok lidt naivt at tro at Canal Digital vil give dig en ny boks blot fordi du har købt en der er behæftet.
 
Flemming
 
og jeg takker for dit intelligente input
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 13:22
kald mig bare naiv, men jeg er lige blevet ringet op af Canal Digital, og boksen åbnes for mig alligevel.
Canal Digital siger, da jeg faktisk har gjort som de gerne vil have (at meddele serienummeret før køb) vælger de at det ikke skal komme mig til skade at sælgeren har solgt en boks han ikke har betalt for.
 
Jeg tænker (håber) på at det faktisk også passer med det juridiske som Twolfie skrev og som jeg har videregivet til Canal Digital
 
Jeg forstår fuldt ud Canal Digital's argumenter og vil derfor gerne rose deres kundeservice for alligevel at imødegå mig.
 
Til top
Twolfie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2012
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Twolfie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Jeg forstår fuldt ud Canal Digital's argumenter og vil derfor gerne rose deres kundeservice for alligevel at imødegå mig.


Dejligt det lykkedes.

Og jeg forstår også fuldt ud Canal Digitals argumenter for ikke at ville sælge abonnement til en boks, der ikke er betalt for.

Det kan simpelthen ikke være rimeligt, at man kan "købe" en boks på den måde, ikke betale og sælge den videre. Men desværre for Canal Digital er loven nu engang sådan, at hvis de vil sikre sig betaling ved kreditkøb, så skal de opfylde nogle ting.

Jeg tror heller ikke, at Canal Digital har handlet i ond tro på nogen måde. Deres tankegang er sikkert en blanding af levn fra dengang, de udlejede bokse, og så en ganske almindelig "sådan må det være"-indstilling.

De er ikke ene om at tro den slags. For nylig har jeg købt tv hos Sony og opvaskemaskine hos Punkt1. I begge tilfælde stod på fakturaen, at de solgte genstande var sælgers ejendom indtil betaling havde fundet sted.

Jeg har dog naturligvis betalt - også selvom tingene var mine allerede ved levering :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu