recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 subwoofere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 subwoofere?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:15
"jeg er ret sikker på det er det samme signal der sendes til begge udgange på receiveren.(intern splitter)
jeg har da heller ingen film hvor der er andet end *.1 signalet."

Ja mange har bare en intern splitter, men ikke alle. Dem med Audyssey XT32 kan korrigere individuelt.
Det har intet med filmens lydspor og gøre.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:23
ahh ok, d.v.s. det er det samme signal der sendes til udgangene, men receivere med XT32 kan korrigere det individuelt.
Super, man lærer hver dag :-)
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:29

Skal begge subs stå med samme indstilling? Måske et dumt spørgsmål..

             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:40
2 subs skal level matches og fasen skal justeres alt afhængigt af hvor du stiller dem.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:51
Lige til den diskussion omkring hvorvidt det er et krav til individuel processering på flere subs: Der er intet rigtigt svar ift. om subs skal have samme signal eller forskellige signaler. Kommer an på rum og placering.

JBL har (som de eneste) anvendt en teknik som går ind og benytter individuelle målinger på hver sub i hver lytteposition og finder alle de individuelle værdier (delay/filtre/level) som giver den bedste seat-to-seat variation. Så de går ind for, at man kan variere på signalet.

Erfaringen i mit eget rum hvor jeg har 3 subs foran og 1 bagerst er også, at der er klare forbedringer at hente ved at kunne variere f.eks. delay. Men som Otto siger, så vil en placering i hvert hjørne højst sandsynligt ikke have behov for det.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 18:55
Har et tillægsspørgsmål (håber det er ok med trådstarter)

Jeg har i dag en enkelt 12" velodyne sub, ville det være en opgradering at bruge 2x10".? F.eks b&w pv1?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 19:21
B&W pv1 er kun 2x8" hvilket kun svarer til 1 x 10" så en opgradering er det ikke hvad angår areal af basenhederne
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2014 kl. 08:17
Nej okay, troede det var 10"
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2014 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Har et tillægsspørgsmål (håber det er ok med trådstarter)

Jeg har i dag en enkelt 12" velodyne sub, ville det være en opgradering at bruge 2x10".? F.eks b&w pv1?
Det er ikke isoleret set antallet af enheder der er afgørende, men derimod hvor man har mulighed for at placere de mange enheder i rummet. Har man 4 subwofoeren placeret direkte ovenpå hinanden opnår man kun en forbedring i lydtryk og ikke i selve responsen i rummet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu