recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forvirring omkring Large/Small setting i AVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forvirring omkring Large/Small setting i AVR

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Selv om det er et stykke tid siden må du stadig gerne komme med dit bud på LFE signalets maksimale frekvens.

Jeg er ikke helt med på hvorfor du punker Bastian for et svar, når jeg læser bagud i tråden så kan jeg ikke se det har så meget med jeres diskussion at gøre...
 
Jeg blev noget fornærmet over den holdning til andres mening som dette indlæg afspejler at jeg gerne vil påpege at det også var muligt for ham at tage fejl.
 
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Man kan undre sig over at der i det hele taget er delfilter i diverse aktive subwoofere Smile

Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Det eneste du skal det er at lægge mærke til den smiley der er i enden ( Smile ), for lige den ting siger helt sig selv og skulle bare opfattes som en joke.
Hvilket ikke hænger sammen med at du fastholder din fejltagelse om at en crossover på 80Hz begrænser signal frekvensen til subben til 80Hz. (Der er også den mulighed at du ikke ved at LFE signalet indeholder frekvenser over 80Hz).

 
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Du mente ikke det var godt ikke at køre med samme stejlhed på highpass og lowpass og det er nok til at jeg ikke gider diskutere den slags mere, for der er jo en grund til at man gør præcis sådan.
Der skal ikke trykkes på mange knapper før der er samme stejlhed, men det er og bliver bare aldrig ligeså godt.
Det var bare en general detalje når der deles mellem 2 højtaler indenfor deres "arbejdsområde".
 
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Du har også fået svar på fase osv mht analog og digitale filtre, men jeg kan da stadig anbefale dig at læse lidt på det og det link jeg sendte gælder stadig selvom det omhandler analoge filtre.
Naturligvis vil du da det. Men det ændre ikke på at de regler der gælder for analoge filter ikke som en naturlov også gæler for digitale beregninger.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu