recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - koble 2 router sammen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

koble 2 router sammen?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
titan_jtl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titan_jtl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

jeg ville ændre den helt væk fra range 192.168.0.XXX til  eventuelt 192.168.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx 


Det er jeg sådan set også nysgerrig omkring.
Hvad skulle ideen med det være? Hvorfor er et standard klasse C netværk ikke godt nok til dig? Wink


Redigeret af titan_jtl - 10-September-2014 kl. 09:27
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 11:24
Det er helt korrekt hvad du har gjort og givet router 2 en anden ip(192.168.0.2)
Hvis du ligger den i et andet range, så skal du til og skifte din ip på din workstation når du vil administrer router2, det giver da overhovedt ingen mening.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 12:06
Kablet i router nr. 2 skal netop sidde i WAN stikket, fordi ellers er der ikke internet forbindelse til produkter på Router nr. 2.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Kablet i router nr. 2 skal netop sidde i WAN stikket, fordi ellers er der ikke internet forbindelse til produkter på Router nr. 2.
Nej ikke når man, som spørgeren, ønsker at anvende router 2 som accesspoint i det eksisterende netværk. 
Bemærk at spørgeren har fået det til at virke efter vores anvisninger, så der er ingen grund til at forvirre begreberne yderligere. 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Kablet i router nr. 2 skal netop sidde i WAN stikket, fordi ellers er der ikke internet forbindelse til produkter på Router nr. 2.

Det må være ethvert forums forbandelse at der kommer så modstridende svar på et rimeligt enkelt spørgsmål. Og helt ærligt må det være fandens svært som spørger at vælge mellem skidt og kanel.

NEJ. Router 2 skal kables i LAN stik. WAN stikket i router 2 skal IKKE bruges.

Mvh BS
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

jeg ville ændre den helt væk fra range 192.168.0.XXX til  eventuelt 192.168.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx 
Hvis du gør det skal du også til at lege med subnet masker for at få det til at spille, det er der ikke så meget fidus i - med mindre selvfølgelig Di Gio har flere hundrede enheder der skal tilsluttes. 

Hvis di Gio skal gøre noget fornuftigt, nu hvor tingene allerede kører, så er det at gå ind på router 1 og se hvilke ipnumre routerens dhcp deler ud af. 

For nu at være konkret, så har jeg også to routere, en uden wifi jeg har fået af min isp og en med wifi jeg selv har købt.

Router 1, den fra isp'en, har dhcp tændt og deler adresser ud fra 192.168.1.100 til 192.168.1.199 hvis der er udstyr der spørger efter en automatisk adresse. 

Router 2 har jeg givet adressen 192.168.1.2 og min netværksserver har jeg givet 192.168.1.5 - netop fordi de aldrig kommer i karambolage med de adresser fra 192.168.1.100-199 som routeren deler ud til enheder der spørger efter et ipnummer.

Så Di Gio, log ind på router 1 og kig på dens dhcp og se hvilke ipnumre den deler ud af til enheder der spørger efter en ipadresse. Hvis nu dhcp'en deler ud fra adresse 192.168.0.2 til 192.168.0.254, så risikerer du at den en dag giver router 2's ipnummer til en anden enhed. Hvis det er tilfældet, så ret i dhcp'en så den i stedet deler ud fra fx. 192.168.0.50 til 192.168.0.254 - så kan du bruge de første numre fra 192.168.0.2 til 192.168.0.49 til fx. din router 2 eller hvis du vil have en netværksharddisk eller en printer på dit netværk. 

DHCP er ganske enkelt adresser du har givet din router lov til at dele ud af til enheder der ikke har fast ipadresse i forvejen. Router 2 har du lige givet en fast ipadresse, så det er vigtigt det ikke er en af de adresser router 1 kan finde på at dele ud af til andre enheder.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Kablet i router nr. 2 skal netop sidde i WAN stikket, fordi ellers er der ikke internet forbindelse til produkter på Router nr. 2.

Rookie failure... Thumbs Down
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 19:30
Hvorfor vælger du ikke den bedste løsning og sætter din YouSee router i modem mode.

Det er bare gå ind og slå router delen fra i YouSee routeren, så er det den anden der klarer det hele.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 19:49
Nå så fik vi skjult et par indlæg igen. Det bliver efterhånden en dårlig vane :-(
Hvis OP bridger den 1. Router mister han muligheden for at udvide st trådløse netværk......
 
Mvh BS
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Nå så fik vi skjult et par indlæg igen. Det bliver efterhånden en dårlig vane :-(
Hvis OP bridger den 1. Router mister han muligheden for at udvide st trådløse netværk......
 
Mvh BS

Det var mig der skjulte 3 indlæg som intet havde med tråden at gøre. Men var en misforståelse der skabte grimt sprog. Det var på opfordring af en bruger i tråden Smile
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu