recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linksys EA2700 Bremser min nethastighed ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linksys EA2700 Bremser min nethastighed ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Linksys EA2700 Bremser min nethastighed ?
    Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 17:29
Hej,

Har fiberboks, og en linksys EA2700 Wifi Router
mellem fiberboks og PC - har kørt upåklageligt.


Ville så lige prøve den højeste fiber hastighed jeg kunne hos min udbyder, og bestilte 150/150 i går.

De lovede mig maks. 24 timer, så ville der være hul igennem - jeg kontakter dem så et par gange i løbet af i dag, fordi der stadigt ikke var sket noget.

Her kl. 1600 taler jeg så med teknisk support, og på deres foranledning prøver jeg at koble et kabel direkte fra min fiberboks til PC, og så kom der hul igennem.


Hvis jeg sætter min EA2700 på igen, så drosles hastigheden ned til ca. 65mbps, nogen der har kendskab til hvorfor ?

Burde EA2700 ikke kunne klare høje hastigheder (er anvist med 300mps/300mps) ?

Nogen løsninger, bud er kærkommen ?


OPDATE 021114 - Problem løst, takket være forslag fra DiscomanDK !!!

Kan læses i mit indlæg fra 021114 i tråden, thank you very much ! :)








Redigeret af Seal - 02-November-2014 kl. 16:05
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:55
Er der noget QOS aktiveret i den router, der kan være skyld i det?

Ellers ville jeg gøre flg:

1. Skift kabel mellem fiberboks og router, samt fra router til PC.
2. Nulstil routeren.
3. Prøv med en anden PC på routeren.

Hvis der stadigvæk er problemer syntes jeg du skal oprette en RMA på routeren. 
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeBlodia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 23:18
Se evt. denne tråd hvor en oplever det samme som dig. Det ser ud til at han fik det løst via nedenstående:
https://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/EA2700-wired-speed-issue-worst-expensive-router-i-ever-had/td-p/611442/page/3

Try the below:

reset router to factory defaults
upload firmware Ver.1.1.39.145204
reset router to factory defaults
configure the routers internet connection
configure DHCP
Do speed test via ethernet cable
configure wireless
differentiate between SSID's between the 5ghz and 2.4ghz
make sure WMM support is enable
disable QOS\Polarization
For max wireless speeds set wireless protocol to N only
Choose the largest wireless channel widths
Do wireless speed tests both 5ghz and 2.4ghz
Good luck :smileyhappy:

:smileywink: Please remember to Kudo those that help you.

Linksys
Communities Technical Support
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Online
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 09:18
Du kører kablet mellem PC og router ikke? Hvis ikke så gør det - de 300mps fra routeren er absolut maks og kun under bedste forhold - det er ikke realistisk i virkeligheden (tættere på det halve). Samtidigt skal du huske at de 300mps på det trådløse er samlet for al trafik - både op og ned.
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Er der noget QOS aktiveret i den router, der kan være skyld i det?

Ellers ville jeg gøre flg:

1. Skift kabel mellem fiberboks og router, samt fra router til PC.
2. Nulstil routeren.
3. Prøv med en anden PC på routeren.

Hvis der stadigvæk er problemer syntes jeg du skal oprette en RMA på routeren. 


Hejsa,

Først lige i gang nu så derfor det sene svar ;)

Har lige slået QOS helt fra (efter først at have opdateret til KUN at have min PC som en højere prioritet) - umiddelbart ingen forskel.

Jeg skal lige have prøvet det med kablet, du omtaler - mener godt nok jeg var det igennem i fredags, men kontrollerer lige en ekstra gang ;)

Mht anden PC, så kan jeg godt det, men jeg har jo opnået fuld hastighed og hul igennem på denne PC, ved bare at koble min WiFi EA2700 helt af setup, og bare køre hovedkablet direkte fra Fiberboksen på væggen til PC, og så kommer der hul igennem ;)

Redigeret af Seal - 02-November-2014 kl. 13:57
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Du kører kablet mellem PC og router ikke? Hvis ikke så gør det - de 300mps fra routeren er absolut maks og kun under bedste forhold - det er ikke realistisk i virkeligheden (tættere på det halve). Samtidigt skal du huske at de 300mps på det trådløse er samlet for al trafik - både op og ned.


Hey Jacobask,

Jo jeg kører kablet fra WiFi og til PC.

Kan være det simpelthen ikke kan lade sig gøre med en EA2700 og kommer op i de hastigheder.

Spørgsmål, hvis linien er 150/150 mbps fra ISP, og EA2700 "kan" trække 300mps op og ned tilsammen, så burde det jo passe.

Når jeg kontrollere hastigheder osv, så er der intet andet på netværket som er aktivt / trækker ned heller - så jeg undrer mig jo stadigt...
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Er der noget QOS aktiveret i den router, der kan være skyld i det?

Ellers ville jeg gøre flg:

1. Skift kabel mellem fiberboks og router, samt fra router til PC.
2. Nulstil routeren.
3. Prøv med en anden PC på routeren.

Hvis der stadigvæk er problemer syntes jeg du skal oprette en RMA på routeren. 


Jubii, tak til DiscomanDK !!! :)

Dit punkt med skift af det specifikke kabel mellem fiberboks og router, gav det eftersøgte udslag ! ;)

Lige testet via TDC & STOFA hastighedstest, og ligger med ca. 165 mbps i DL, og det med EA2700 inkluderet i loop/setup som det jo skal.

Havde fuldstændigt overset et kontrol af specifikt det kabel der mellem fiberboks og router - når jeg prøvede at køre direkte mellem fiberboks og router, så var det med et andet overskydende 15 meter langt netkabel jeg havde, og der var der hul igennem ligeledes - jeg konstaterede altså at det var hos selve routeren fejlen lå - korrekt nok, men overså altså at det var det korte kabel til rotueren og ikke instillinger/internt i router.

Sgu flov fejl 40 herfra, men mange tak for jeres super support.

Har fået tjekket mit setup igennem, hvilket jo ingen skade var til, og Discoman fortjener dagens store Marsbar eller lign. i denne sag ;)

Go' Søndag til alle Recordere.dk'ere ;)

Redigeret af Seal - 02-November-2014 kl. 16:32
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu