recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR.dk på ældre B&O
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR.dk på ældre B&O

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Anaz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2008
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 15:40
nyt tv! evt samsung med hbb app'en, så har du al dr tv materiale 'at your fingertips'. fungere fint. Kvaliteten er ikke det der ligner hd, men watchable.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 18:23
Eller køb et billig tv uden smart funktion og sæt pc'en til.
Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér individuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 18:54
Nu er jeg lidt træt af brug-og-smid-væk-kulturen, og samtidigt glad for mit Beovision MX, som er kønt at se på også når det er slukket (dvs. ca. 22 timer i døgnet) ;-) At min kone så også har nedlagt veto mod en fladskærm er måske nok den omvendte verden, men jeg er tilbøjelig til at give hende ret - billedet virker 'fladt' og en sort skærm på fx. 40"-50" er godt nok voldsomt anmasende.... 
Men tak for alle gode råd Smile
Mvh.

Martin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 19:41
Du kan stadigvæk købe tv på 32"....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af individuel individuel skrev:

Nu er jeg lidt træt af brug-og-smid-væk-kulturen, og samtidigt glad for mit Beovision MX
Så skulle du måske overveje om du kan finde en ældre PC med composite/S-video output, kan sikkert findes meget billigt (måske gratis). Wink

Mvh. JørgenT
Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér individuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

 Så skulle du måske overveje om du kan finde en ældre PC med composite/S-video output, kan sikkert findes meget billigt (måske gratis). Wink
God idé, tak!! (findes det ... jeg mindes ikke at have set en pc'er [stationær eller bærbar] med denne type udgang?!)
Mvh.

Martin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 22:23
Ork jo, masser - for 10 år siden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 13:15
Jeg stod med samme problem for et års tid siden, da jeg havde et Löwe billedrørs tv som jeg var glad for. Jeg købte en raspberry Pi (med XBMC/KODI) og sluttede til via composite udgangen -> scart på fjernsynet - og nøj hvor det virkede godt! Billedkvaliteten var ganske acceptabel (man var jo i forvejen vant til opløsningen på billedrørs-tv'et, og ikke en eller anden UHD skærm)

Det er en ret billig løsning, og der er app's til DR.tv, DR's bonanza (dr's gamle tv arkiv), DR Ramasjang til børn og meget mere. Der er en dansker (Tommy Winther tror jeg nok) som laver alskens danske TV-apps til XBMC/KODI, og de virker rigtig fint.

Mht at styre/kontrollere RPi'en, så brugte jeg  en app på min mobil (og havde samtidig en aflagt android liggende som 'fast' fjernbetjening. Appen hedder Yatse). Selv min kæreste lærte at bruge systemet.

Udover fordelen ved at kunne streame hele DR's arkiv, kan du jo samtidig streame film og serier fra din computer til din raspberry pi/TV.

Alt i alt kan jeg kun anbefale den løsning, hvis man gerne vil beholde sit gamle TV, men samtidig få glæde af DR's streaming service uden at man skal have en computer stående tændt bag fjernsynet. Raspberry pi'en fylder jo ingen ting, så den er let at gemme væk, boot'er vældig hurtigt og giver god value for money.

En brugt RPi kan du måske få for 150 kr. Så skal du have SD-kort, og evt trådløs dongle (jeg købte en Edimax 'nano' wifi adaptor til 89 kr, og den streamer upåklageligt). Det er IMO langt bedre, end det som ovenstående kommentarer foreslår med at købe en ældre bærbar med composite udgang.


Redigeret af nexium - 15-Februar-2015 kl. 20:00
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 21:51
Du kan også få en IR-modtager til Pi, men om den kan modtage via de 455 kHz en Beo4 kører på ved jeg ikke. Jeg har oplevet mange IR-modtagere som ikke gik så højt op i frekvens.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu