recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom overførsel mellem PC og Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langsom overførsel mellem PC og Synology NAS

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 06:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

af ren og skær nysgerrighed. Hvorfor i himlens navn 2 routere? hvis det er for at få flere porte så køb dog en billig 5/8-ports gigabit switch. Man er dømt til at få problemer når man kobler 2 routere sammen. der må generelt kun være 1 fungerende router i et netværk. Alle de funktioner der er tændt må kun komme 1 sted fra.

Hvis det er for at få en bedre kvalitetsrouter end ISP'ens egen router, så må den anden kun bruges til en ting, nemlig at fungere som bro til asus'en, der må ikke sidde noget andet på den. (gør jeg selv for at undgå den absolutte crap zyxel router som fullrate stiller til rådighed.

Vi har et hus med kælder, stue og 1. sal. Jeg har brug for kablet forbindelse i stuen og på 1. sal, samtidig med god wifi på alle 3 etager.

Vores internet kommer ind i huset på 1. sal hvor CG3000 er placeret. Jeg ville udvide med bedre wifi i stuen/kælderen og kablet forbindelse i stuen, uden at miste mit kablet forbindelse/wifi på 1. sal. Dengang blev jeg af flere brugere på dette forum forslået denne løsning, med at udvide med en router opsat som access point.


In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 07:19
Det lyder helt sikker, som huntiedk skriver, som et problem mellem de to routere (Asus'en skal egentlig ikke kaldes router, når du har sat den op som kun at fungere som et AP).
Jeg kan ikke gætte mig til, hvorfor de forhandler forkert hastighed imellem sig, men du kan prøve at sætte en billig gigabit switch ved Asus'en og koble CG3000, Asus'en og mediecenter-pc på den nye switch, så forbindelsen mellem PC og NAS ikke går gennem Asus'en.
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 07:41
Stil routerne ved siden af hinanden og forbind dem med et kort kabel, hvad sker der så?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu