recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pakke fra ebay forsvundet hos postdanmark ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

pakke fra ebay forsvundet hos postdanmark ???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: pakke fra ebay forsvundet hos postdanmark ???
    Sendt: 25-Juli-2015 kl. 11:03
Jeg bestilte inden min ferie noget fra ebay. Da jeg kommer hjem fra ferien, ligger der en seddel i min postkasse, hvor der står at jeg kan hente pakken på posthuset. Pakken havde de prøvet at levere d.13/7 og den vil være på posthuset 14 dage frem (d.27/7) før den vil blive retuneret. Jeg var igår (d.24/7) på posthuset for at hente pakken, men den kunne de desværre ikke finde. De vil så efterlyse den.

I dag har jeg så fået en mail fra postdanmark:

VI KAN IKKE ERSTATTE FORSENDELSEN

Vi har undersøgt din efterlysning af forsendelsen med stregkodenummer XXXXXXXXXXXXX

Vi har ledt efter forsendelsen. Deaværre kan vi finde forsendelsen. Vi kan ikke give dig erstatning, da vi ikke erstatter almindelige forsendelser ifølge vores forretningsbetingelser.

Vi undskylder ulejligheden, du har haft på grund af sagen.


Kan jeg intet gøre ved dette ? De har jo stået hos mig med pakken. 

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 11:18
Alm pakker er da forsikret!

http://www.postdanmark.dk/da/Privat/send/vaerdifulde-forsendelser/Sider/vaerdifulde-forsendelser.aspx
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 11:32

Nu er linket jo ikke klikbart, men er det ikke kun når forsendelsen er forsikret, at der kan kræves erstatning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jonasf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonasf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 11:36
Rigtig mange pakker sendes som alm brev fra ebay sælgere. Så er der ikke forsikring på.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Vi har undersøgt din efterlysning af forsendelsen med stregkodenummer XXXXXXXXXXXXX

Vi har ledt efter forsendelsen. Deaværre kan vi finde forsendelsen. Vi kan ikke give dig erstatning, da vi ikke erstatter almindelige forsendelser ifølge vores forretningsbetingelser.

Vi undskylder ulejligheden, du har haft på grund af sagen.


Kan jeg intet gøre ved dette ? De har jo stået hos mig med pakken. 
I sidste ende kan du kræve refund fra ebay sælger, hvis den ikke dukker op.
På et tidspunkt manglede jeg også en pakke, det viste sig at postbudet ikke havde fået den indleveret i postbutik og stadigvæk kørte rundt med den i bilen. (Op mod jul, med stress)  Big smile

Og ekspedient kunne også fortælle historie om at der var en der på et tidspunkt havde kvajet sig, og fået sendt et "bur" med flere pakker retur til afsendere (inden afhentningsfrist var udløbet), som uafhentede pakker.
Så måske er din også sendt retur til afsender. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 11:43
Har lige ringet til postdanmarks kundeservice. Vi har fundet pakken. Den ligger på et andet posthus. Jeg oplyste tracking number fra ebay og så kunne de lige pludselig se hvor den var. Godt jeg ringede til dem og ikke bare stillede mig tilfreds med den mail jeg fik.

Fortsat go weekend....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Nu er linket jo ikke klikbart, men er det ikke kun når forsendelsen er forsikret, at der kan kræves erstatning.

Forskellen på at sende en pakke som brev og som egentlig pakkeforsendelse, er at pakkeforsendelsen er med kvittering og erstatning hvis pakken forsvinder.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 13:46
Jeg mistede tidligere på året en temmelig værdifuld pakke, sendt af en kammerat i Delaware. Den blev forsøgt afleveret lørdag, uden held, og da den så skulle hentes på posthuset mandag var den væk. Efter lidt ringen frem og tilbage kom de i tanke om, at postcentret havde haft indbrud over weekenden.

Eftersom det var et stort brev (under fire amerikanske pund) var der intet at gøre, selvom pakken altså bevisligt blev væk mens Post Danmark havde den i deres varetægt.

Godt, det gik bedre her
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af jonasf jonasf skrev:

Rigtig mange pakker sendes som alm brev fra ebay sælgere.


Ikke når der er T&T-nummer på...


M.v.h.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonasf jonasf skrev:

Rigtig mange pakker sendes som alm brev fra ebay sælgere.


Ikke når der er T&T-nummer på...


M.v.h.


Og det er du sikker på??

For du kan da fra Kina sender brev med T&T.

Det er stadig et brev og dermed er der ikke erstatning på.

Her i DK kan man ikke, men det er noget helt andet.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 06:48
Man kan sagtens sende brev med t&t i dk. Det skal bare være rekommenderet og det er også typisk hvad de er fra England. De kalder det for "signed for".

Men godt at brevet er fundet igen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Man kan sagtens sende brev med t&t i dk. Det skal bare være rekommenderet og det er også typisk hvad de er fra England. De kalder det for "signed for".

Men godt at brevet er fundet igen.


Så er det ikke et alm. brev og du kan få erstatning, hvis det bortkommer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu