recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argh -Onkyo TX-NR808 HDMI Board
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Argh -Onkyo TX-NR808 HDMI Board

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 15:38
Jeg har hørt at fra og med næste generation ONKYO-receivere, følger der en "IKEA-manual" med, som viser trin-for-trin, hvordan man selv skifter kondensatorer.

Spøg til side. Jeg kan se at de nye kondensatorer kun er 16 volt. Er det et problem?

M.v.h.
Til top
Steffe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2012
Sted: Nej
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 15:52
Næh, vi målte spændingen over dem. Det var 3.5, 5 og 12V. Så tror ikke det er et problem. De skal jo bare fodre de forskellige kontrollere og de bruge typisk de spændinger. Min ven har mere styr på de detaljer end mig :) Ellers må de jo skiftes, men tager lidt tid at få hjem fra ebay ;)

Og ja, der burde følge en lidt mere detaljeret manual med. Ville have købt ny, men grundet 4K/atmos stadig er lidt usikkert, så ville jeg gerne vente og så forsøgte vi bare. Havde jo intet at miste..


Redigeret af Steffe - 15-November-2015 kl. 15:59
Til top
Steffe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2012
Sted: Nej
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 17:58
Her er forklaringen fra min ven..
"voltage rating af caps siger bare noget om, hvor stor spænding man kan bruge uden den dielektriske elektrolyt bryder sammen og kapacitoren essentielt kortslutter. Der er ikke noget i vejen for at bruge nogle med højere rating, så længe de andre specs opfylder ens krav."
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu