recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reperation eller ny surround receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reperation eller ny surround receiver?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Johnny k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-December-2015
Sted: Dianalund
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 21:54
Jeg giver altså ikke meget for der 4K opskalering.
Det er ikke så jeg sidder og er vildt imponeret over forskellen på om min 1050'er opskalere til uhd eller bare lader BD signalet rende lige i gennem uden behandling.

I min verden, og det er ikke sikkert alle er enige, så er det kilde materialet der er vigtigst.
Hvis ikke kvaliteten er der, så kan man lave alle de fiks-fakserier man vil, men det bliver ikke så godt som et godt kilde materiale ville gengive det som.
BD kvalitet bliver ikke til rigtig 4K pga. lidt computer pilleri.

HDR er vist ikke på banen endnu, tror jeg 🤔
Til top
Johnny k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-December-2015
Sted: Dianalund
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 21:57
Hvordan redigere man egentligt et indlæg fra iPhone/iPad?
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Johnny k Johnny k skrev:

Jeg giver altså ikke meget for der 4K opskalering.
Det er ikke så jeg sidder og er vildt imponeret over forskellen på om min 1050'er opskalere til uhd eller bare lader BD signalet rende lige i gennem uden behandling.

I min verden, og det er ikke sikkert alle er enige, så er det kilde materialet der er vigtigst.
Hvis ikke kvaliteten er der, så kan man lave alle de fiks-fakserier man vil, men det bliver ikke så godt som et godt kilde materiale ville gengive det som.
BD kvalitet bliver ikke til rigtig 4K pga. lidt computer pilleri.

HDR er vist ikke på banen endnu, tror jeg 🤔

Jeg er nok enig. Udviklingen går så hurtigt at den chip der sidder i forstærkeren snart vil være overhalet (hvis ikke allerede) af chippen i et nyt 4K TV.

Du har ret i at HDR ikke rigtigt er på banen endnu, men en alliance er for nyligt blevet enige om en UHD Premium "standard" der inkluderer HDR. Jeg vil være sikker på at den reciever jeg køber rent faktisk kan supportere det.
Jramskov
Til top
Johnny k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-December-2015
Sted: Dianalund
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 10:41
Hvis man altid skal gå efter at få det sidste nye der er lige om hjørnet med. Så får man aldrig købt noget, for der er altid lige noget nyt om hjørnet.

Og som du selv skriver så er hdr det der er lige om hjørnet. Men hvad kommer så?

Ellers havde jeg jo stadig brugt min Philips FR951 surround receiver fra 90'erne endnu.
Har den dog stadig, men den gang var den fremme i skoene.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 10:48
Det er jeg udmærket klar over, men når nu UHD Premium "standarden" findes, vil det da være dumt ikke at tjekke om en given model supporterer det. Specielt når mit TV er fra 2008 og mit næste TV (når mit nuværende engang dør) sandsynligvis vil supportere UHD Premium.

Jeg søger ikke efter en model der supporterer 8K ;)
Jramskov
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 12:15
Så er den bestilt. Havde egentligt håbet at kunne afhente den i nærmeste butik, men de havde den ikke på lager nogen steder i Jylland.

Eneste gratis levering var til en Swip boks, så det valgte jeg. Tvivler dog på at de kan få den presset ind i en af de bokse, så gad vide hvad de så gør?
Jramskov
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Så er den bestilt. Havde egentligt håbet at kunne afhente den i nærmeste butik, men de havde den ikke på lager nogen steder i Jylland.




M.v.h.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 13:29
Går lige lidt offtopic i min egen tråd:
Hvad er egentligt årsagen til at de er så store? Der skal selvfølgeligt være plads til alle input og output, men derudover?

Jeg tænker bare at IT udstyr er blevet meget mindre, men der må være nogle andre fysiske begrænsninger?
Jramskov
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 13:54
En del komponenter bliver generelt mindre, men udgangstransistorer, lytter o.s.v., skrumper ikke, da de skal kunne klare de store strømstyrker. Ligeledes kræver varmeafledningen køleareal af en vis størrelse. Der kommer også flere og flere effektkanaler i surroundreceiverne = flere komponenter, mere varme o.s.v.

M.v.h.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 13:29
Receiver modtaget og installeret. Selvom man mener at have udelukket at årsagen til problemer kan være andet, så er det alligevel rart at få det verificeret, jeg har indtil videre ikke oplevet nogen udfald og opsætning af den nye gik også rimeligt smertefrit.

Nogen der skulle være interesseret i en brugt Denon AVR-3311 receiver der har et problem med HDMI boardet eller hvad det nu end måtte være? :) Hvad vil en fair pris være for sådan en?
Jramskov
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu