recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med hdmi splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med hdmi splitter

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:45

Ja det er ikke det samme som med de analoge indgange der er faste. Splitteren kan du vel bare sende retur?[/QUOTE]

ja det kan jeg sagtens men nu har de sendt 3 og det er ikke sikker de gider at blive ved med at sende flere og jeg gider heller ikke blive ved med at bruge tid på det
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har en Lindy HDMI splitter, og den giver nogle gange lidt problemer med at billedet kokser total. Dog kun på projektoren.

Problemet løses ved at jeg tager strømmen fra splitteren inden jeg tænder for det udstyr jeg skal bruge. Så skal jeg se en Blu-ray tændes receiver og BD afspiller. Derefter sættes strøm til splitteren igen. Bøvlet, ja, men det virker.

Om det vil virke for dig, ved jeg ikke. Det er jo også et lidt andet problem du har.

det har jeg lige prøvet og det virker desværre ikke men ellers tak for forslaget
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du assignet/tildelt den optiske indgang på reciever til knappen TV/Sat på fj.btj.?

Det var det der manglede. Så fik jeg lyd igennem optisk men så har jeg ikke cec og det vil jeg gerne. Tror det ender med at jeg sælger den hvis ikke jeg får en hdmi splitter til at virke

Har du som tidligere foreslået lavet indstillinger i receiveren, så den bruger arc? Det gør en Denon ikke af sig selv, alle cec kompatible enheder skal være tændt, og i hdmi opsætningen skal der assignes den indgang den eksterne enhed er tilsluttet. I denne menu kan tv indgang ikke ændres, men kun gives besked på, at der skal bruges lyd fra tv. Hvis disse punkter i menuen ikke aktiveres, virker det ganske enkelt ikke.
som standard står de til hdmi i assignes og så blev der skrevet jeg skulle ændre det til optisk hvis jeg skulle køre med optisk lyd.
jeg har sat hdmi kontrol til on sammen med arc så det burde være sat til det hele. det hele virker også hvis jeg ikke bruger splitter. den slukker når tvet slukker og den skruer også op og ned på tv fjernbetjeningen når jeg bruger splitter. det er bare lyden der ikke er der


Redigeret af sokken - 27-Marts-2016 kl. 14:55
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 17:11
Har siddet og Googlet lidt hdmi splitters, og fandt lidt omkring Ligawo splitter, de har mange modeller, og kun en understøtter arc. Men den info der var brugbar, og som måske gælder for alle splittere, kun en port på splitteren understøtter arc.
Din er ikke en Ligawo, men måske det med kun en port og arc også gælder for din.
Men til gengæld, og det gik igen mange steder, splittere understøtter ikke arc som udgangspunkt.
Splitteren fra Ligawo med arc understøttelse, katalogføres som audioextractor, og koster 90 Euro.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Har siddet og Googlet lidt hdmi splitters, og fandt lidt omkring Ligawo splitter, de har mange modeller, og kun en understøtter arc. Men den info der var brugbar, og som måske gælder for alle splittere, kun en port på splitteren understøtter arc.
Din er ikke en Ligawo, men måske det med kun en port og arc også gælder for din.
Men til gengæld, og det gik igen mange steder, splittere understøtter ikke arc som udgangspunkt.
Splitteren fra Ligawo med arc understøttelse, katalogføres som audioextractor, og koster 90 Euro.

De første 2 jeg prøvede har arc og det var kun i port 1 der var arc. Den sidste jeg har fået er jeg lidt i tvivl om for kan ikke finde under specs at den har arc men tvet og receiver slukker og tænder sammen så jeg går da ud fra at den har arc.
Synes ikke jeg har lyst til at bestille en dyr splitter fra udlandet hvis ikke jeg er sikker på den funker
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Den sidste jeg har fået er jeg lidt i tvivl om for kan ikke finde under specs at den har arc men tvet og receiver slukker og tænder sammen så jeg går da ud fra at den har arc.


Jeg prøver lige igen:
ARC er kun selve lydoverførslen, det har absolut intet med tænd og sluk at gøre, det er HDMI CEC, der gør det.

Hvilket tv har du?

For at få lyd fra optisk ind i forstærkeren, når du vælger tv, skal du på forstærker:
Slå HDMI control til
Slå ARC fra
I input assign, sætte TV audio til OPT1
I input mode, vælge Digital

På tv skal ARC slås fra, men hdmi control fortsat være til.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Den sidste jeg har fået er jeg lidt i tvivl om for kan ikke finde under specs at den har arc men tvet og receiver slukker og tænder sammen så jeg går da ud fra at den har arc.


Jeg prøver lige igen:
ARC er kun selve lydoverførslen, det har absolut intet med tænd og sluk at gøre, det er HDMI CEC, der gør det.

Hvilket tv har du?

For at få lyd fra optisk ind i forstærkeren, når du vælger tv, skal du på forstærker:
Slå HDMI control til
Slå ARC fra
I input assign, sætte TV audio til OPT1
I input mode, vælge Digital

På tv skal ARC slås fra, men hdmi control fortsat være til.

Klaus
hvis hdmi kontrol er sat til on så kan jeg ikke rette i arc og den er sat til on.  jeg har fået lyd igennem optisk men cec spiller så bare ikke sammen med hinanden

Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 20:07
tror jeg er ved at tro jeg ikke kan få det til at virke så er ved at overveje om jeg vil finde en anden receiver med 2 hdmi udgange. gider ikke at rode mere med det.
jeg takker for alle svarene
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

hvis hdmi kontrol er sat til on så kan jeg ikke rette i arc og den er sat til on.  jeg har fået lyd igennem optisk men cec spiller så bare ikke sammen med hinanden


Din forstærker detekterer selv ARC, så du skal være sikker på at det er slået fra i dit tv, eller at kablet er i en hdmi indgang i tv'et der ikke har ARC.

Når forstærkeren ser ARC, låser den selv for at du ikke kan slå det fra (står der i brugsanvisningen).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 21:19
Jeg var ude for det samme med at mangle en ekstra udgang. Min løsning var ret lavpraktisk. Jeg har købt en hdmi forlænger som jeg så har liggende ovenpå forstærkeren. Den kan jeg hurtig skifte over til det kabel som jeg Jeg skal bruge.

Ikke den mest gennemførte løsning, men den kostede mig 100 kr og ingen bøvl med hdmi cec og arc. Desuden sparede jeg en del kroner på at kunne beholde min receiver som jeg egentligt var ok tilfreds med.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg var ude for det samme med at mangle en ekstra udgang. Min løsning var ret lavpraktisk. Jeg har købt en hdmi forlænger som jeg så har liggende ovenpå forstærkeren. Den kan jeg hurtig skifte over til det kabel som jeg Jeg skal bruge.

Ikke den mest gennemførte løsning, men den kostede mig 100 kr og ingen bøvl med hdmi cec og arc. Desuden sparede jeg en del kroner på at kunne beholde min receiver som jeg egentligt var ok tilfreds med.
Alternativ til denne løsning kunne være en mekanisk omskifter som denne:

Selv om den er angivet som 2 input og 1 output kan den "vendes rundt" uden besvær til 1 input og 2 output, alle signaler kører igennem omskifter 1:1

Ulempe er at det ikke er skærmet signalvej indeni boks, så med lange kabelstræk giver den problem (som også angivet i annonce)
Fordel er den er passiv, så ARC og CEC føres igennem uændret.

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu