recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kejserens nye UHD...skuffelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kejserens nye UHD...skuffelse

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 20:04
Tak for linket. 

Nej det ligner ikke.  Jeg har netop sat det op i et andet rum, og kan nu bedre sammenligne HD skiverne med UHD ditto.   Det kan være jeg må spise min gamle hat.

Jeg følger op!


Morten Stjernholm
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af stjernholm stjernholm skrev:

Det er den samme billedprofil.


Blu-ray og UHD er ikke samme profil på mit B6. Når jeg afspiller UHD, skriver tv'et HDR i øverste hjørne.
Venlig hilsen
KB
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 20:34
Hej Brixen, det har du ret i.  Jeg benytter den samme indgang i TV`et til begge dele (der går via en Marantz AVP-8802A).   Samme grundlæggende USER indstilling bliver brugt, med tilføjelsen af HDR når der ses HDR diske. 

Når det er sagt, vil jeg gerne gradvist tilbagetrække min første skuffelse.   For MANGE titler ser virkelig forrygende ud.  Titler som THE REVERANT og SICARIO ser fuldstændigt forrygende ud i UHD og HDR.

Det skyldes blandt andet, at de naturligvis er filmet med det bedste grej og af de bedste folk - men også at det er behandlet nænsomt og ikke er tilsat "film grain" der stresser kompressionen helt vildt. 

Ved direkte sammenligning i mellem f.eks HD versionen af "life of pi" der var årsagen til starten på tråden, må jeg sige at der er meget at hente i UHD, også selv om kompressionen er mere udfordret i flere scener.  

Overall, vil jeg gerne moderere min skuffelse og især hylde LG OLED TV`et.   Det er en forrygende maskine til de penge og giver nogle suveræne oplevelser.  Bare ærgeligt at de ikke laves større til mit setup.  Hvis de laver en 95" der kan købes for penge, så sælger jeg et organ ;-) 
Morten Stjernholm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu