recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køling i skab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køling i skab

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Jeg kan mærke at temp at lidt højere inde skabet over min switch mv... Men det er ikke vildt meget.. altså set i forhold til min rum temp. :) 
Hvis der ikke er den store temperatur forskel mellem rum og skab, så hjælper det jo ikke rigtigt at lave nogen udluftning i skabet.
Du skriver at temperaturen falder fra 65-69 til 61-63 grader.
Det fortæller mig at din temperatur forskel mellem rum og skab nok er under 10 grader, hvilket jeg ikke syntes er særligt meget.

Mit gæt er at du muligvis slet ikke har noget reelt problem med temperaturen inde i dit skab og at yderligere udluftning slet ikke er nødvendigt.

Sådan noget udstyr som står og kører 24/7 bør heller ikke afgive så meget varme.
Varme = energi = strøm = penge Wink
Mvh Jesper
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:


Ja det er muligt at det er en anden hw version.. 


Men temp er lidt høj lige nu, og fan state er on... :) og rent power laver den jo nada :) 

Sådan ser min ud, jeg har endnu ikke set blæseren være tændt.


Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:


Ja det er muligt at det er en anden hw version.. 


Men temp er lidt høj lige nu, og fan state er on... :) og rent power laver den jo nada :) 

Sådan ser min ud, jeg har endnu ikke set blæseren være tændt.



Hmm kan være versionen af software som gør det her?? :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 21:51
Hej.

Hvis du skulle komme tilbage til, at du ønsker bedre ventilation har jeg fået en ny og bedre ide.
Skift tophylden ud med en eller to Køleskabsriste. De passer i bredden:


Hilsen Carsten.








Redigeret af csell - 05-April-2017 kl. 21:55
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Hvis du skulle komme tilbage til, at du ønsker bedre ventilation har jeg fået en ny og bedre ide.
Skift tophylden ud med en eller to Køleskabsriste. De passer i bredden:


Hilsen Carsten.







Hej Carsten,

Det var ikke en dum ide... :) Jeg har taget savnet hylden til mit udstyr står på, så nu er der hul både foran og bagved, samt fået ryddet op i rummet med nyt udstyr. :) 

Som i kan se her :




Redigeret af Ozzy - 07-April-2017 kl. 09:58
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu