recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket mærke ville i vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket mærke ville i vælge?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 09:35
I det prisleje du operere i, findes der ingen rigtig gode recievers, så jeg vil personligt gå efter noget brugt, da du på den måde kan få massere af lyd for pengene.

Og at vælge ud fra mærke, giver ingen mening, du skal vælge ud fra specifikationer. Det andet er lidt som at spørge om, hvad er bedst, Hummel, Adidas eller Nike.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 11:29
Enig ift. brugt. Folk opgraderer receivere meget ofte og brugtmarkedet har masser af gode tilbud.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 20:06
Jeg er også på udkik efter ny sourround forstærker, men min priskategori ligger på 2-3 gange din. Et af salgspunkterne for mig er to features: Chromecast built-in (gider ikke en dongle bag på længere) og god app til at fjernstyre den med.

Onkyo TX-L50 slim surround receiver ligner et godt tilbud, med ok features til prisen, hvis den er kraftig nok for dig.
Butikken har i øvrigt flere tilbud i din prisklasse.

Jeg har før spurgt til brugbarheden af apps til Denon og Marantz, og erfaret at folk ikke gider bruge dem fordi de finder dem for ringe. Om det har ændret sig kan andre i tråden sikkert svare på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg har før spurgt til brugbarheden af apps til Denon og Marantz, og erfaret at folk ikke gider bruge dem fordi de finder dem for ringe. Om det har ændret sig kan andre i tråden sikkert svare på.


Jeg bruger den stort set hver dag......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 07:18
Helt enig mht. brugtmarkedet, man kan virkelig gøre nogle gode fund hvis man har lidt tålmodighed!

Indbygget Chromecast kan jeg ikke rigtig se idéen i... den fylder nærmest ingenting, så det virker lidt ligegyldigt.
Den optager selvfølgelig en HDMI-indgang, men de fleste har flere end de skal bruge.

Apps'ne har jeg godt nok aldrig brugt, syns ikke rigtig jeg har manglet dem, men måske går jeg glip af noget?

Jeg ved godt at man ideelt skal prøve alt muligt forskelligt og ikke lade noget afgøre af anmeldelser og lignende, men jeg syntes ærligt talt ikke det er specielt realistisk.

Det er ikke mange steder du kan få lov til at låne 5-6 receivere med hjem (for de skal jo testes i DIT rum, ikke?) i nogle uger før et køb.
Nogle steder har måske nogle opstillinger hvor man kan skifte mellem et par forskellige receivere, men det er jo umuligt at vide om den ene er lidt bedre indstillet end den anden osv.

Jeg kan godt se at hvis man skal ud og smide 30 kilo på en ny receiver at man så gerne vil gå igennem en masse besvær for at sikre sig at man får den HELT rigtige, men hvis ikke man er max-nørd og bare gerne vil have noget anstændigt i 3-4000 kroners klassen er det lidt meget at gøre ud af det.

TL;DR: Find ud af hvilke features du ikke kan undvære, glem resten og find noget lækkert brugt!
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 11:21
Pas på med at købe brugt. Hvis det er mere end et par år gammelt er der så godt som garanti for at det ikke virker, eller kun virker delvist, med UHD/4K.
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 17:11
Jeg er rigtig glad for Marantz hifi-freaks køre nogen gode tilbud.


Redigeret af Thomas46 - 28-Juni-2018 kl. 17:13
Til top
SvK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2018
Sted: Vojens
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 21:58
Hejsa,

Er sprit ny i dette forum, men tillader at hoppe ind mit i det hele. Er selv på jagt efter en ny :)

Har pt en ONKYO TX-NR609 og er på jagt efter en ny. Så der var blevet skrevet lidt om Sony STR-DN1080.

Har 7 stk B&W vm1 højtaler samt en Eltax stalight sub af ældre dato.

Er Sony STR-DN1080 en "stor" opgradering for mig eller er vi ud i jeg skal investere i nye højtalere og sub i stedet for evt?

Sorry jeg stjæler indlægget :)

P.F.T
Søren
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 11:39
Det er kun en stor opgradering på feature siden, effektmæssigt ligger de ret tæt op af hinanden.

Hvis du vil have en "stor" opgradering på vil jeg anbefale at du køber bedre højtalere, da du næppe kan høre nogen lydmæssig forbedring med dine nuværende højtalere.
Til top
SvK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2018
Sted: Vojens
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 13:24
kan du anbefale en go SUB. 2-3k :)
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 00:06
Jeg har ikke megen kendskab til subs til den prisklasse, men kan se at Hifi-klubben har nogle stykker som du kan søge at lytte til i den nærmeste forretning.

Hvis du godt vil købe brugt kan du spare lidt og nogle gange være ret heldig, f.eks. kan du lige nu spare 1000kr på en Cerwin Vega XLS-12S http://https://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega/id-1045904371/ - for lige netop subwoofere er der dog ikke det helt store udvalg på brugtmarkedet, man skal konstant overvåge markedet for de gode tilbud bliver hurtigt solgt. Jeg ville selv overveje http://https://www.dba.dk/hoejttaler-scanspeak--hyp/id-1045676154/

Se selv DBA igennem http://https://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi-og-tilbehoer/hoejttalere-hi-fi/?soeg=subwoofer&fra=privat og kik også på markedssiderne ved diverse hifi sites. Opret evt. en tråd hvor du spørger til de enkelte subs du overvejer om er et godt køb.

I øvrigt tror jeg du får mest ud af at opgradere dine øvrige højtalere først, men hvilken rækkefølge du gør det i, er jo op til dig, for det er også trælst at have gode højtalere og elendig bas...


Redigeret af ASKF - 06-Juli-2018 kl. 00:26
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 904
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 11:22
Vi har valgt at prøve at undersøge markedet og vores behov før vi gør mere.

Tak for jeres indlæg og hjælp.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu