recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor kraftig er denne iMac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor kraftig er denne iMac?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 18:30
Fint, jeg glemmer den iMac igen. Tak :)

Potter: Bare det, at man skal deaktivere auto-switch fordi Apples macOS ikke kan finde ud af det, det er jo en skuffelse i sig selv. Derudover så er alle mine udtalelser baseret på en oplevelse, hvor jeg ligeledes havde deaktiveret auto-switch, og der hakkede den stadig. Det var ikke en særlig smooth oplevelse. Bare det at skulle trække et vindue større, om det var en mappe eller et program, så hakkede musen hen over skærmen.

Satte man MacBook Pro 16” til en ekstern skærm, så fyrede blæserne op på næsten max speed i idle mode, hvilket er en kendt fejl blandt mange jf. Macrumors forum bl.a.

Havde jeg Firefox åbnet med 20 faner, Spotify og Lightroom kørende, så var der ligeledes ikke meget liv og glad dage når man tænker på, at jeg havde givet 20.000 kr. for maskinen. Så det var som sagt virkelig en skuffelse til de penge. 

Nu har jeg tidl. været inde på, at det måske kan skyldes, at jeg “kun” havde standardmodellen med en i7 CPU, 4GB GPU og 16GB RAM. Men jeg giver bare ikke 30.000 kr. som en maskine med 32GB RAM, 8GB GFX og en i9 koster. Det er simpelthen svært at argumentere for det kontra det man får.

Nu har jeg lige prøvet at arbejde lidt på en kammerats “gamer pc”. Den indeholder en Ryzen 9 3900X, GeForce RTX 2080 Super, 32GB 3600MHz RAM og 2TB SSD.

Den maskine har koster ham ca. 12.000 kr. alt i alt og den er lynhurtig. Den åd alt og jeg havde virkelig en fed oplevelse. Både i DaVinci, Premiere Pro, Lightroom og Photoshop. Jeg kunne ikke kvæle den til mit forbrug. Læs: Til mit forbrug. Selvfølgelig ville man kunne kvæle den :)

Der er bare én ting, og det er at det er Windows, hvor jeg virkelig havde håbet på og sat næsen op efter at skulle over på macOS / iOS og iPadOS.

Så enten skal jeg vente på NVIDIA lancerer deres nye 3000-serie og bygge mig en fed PCM og beholde Windows eller vente på de nye iMac 2020 og se hvad de indeholder af specs kontra pris. Giver det ikke mening at købe iMac, så må jeg jo gå med en byg selv PC og glemme mine forhåbninger om macOS :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu