recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kombineret stereo og AVR setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kombineret stereo og AVR setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
home_user Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér home_user Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kombineret stereo og AVR setup
    Sendt: 05-Marts-2024 kl. 14:32

Hej alle

Jeg er ikke tilfreds med stereo-lyden fra min Denon AVR-2313 Confused, og vil derfor bruge min gamle trofaste NAD2600PE effektforstærker til at drive fronterne med.LOL

Jeg er med på hvordan det skal kobles op – se billedet.


MEN…jeg kunne egentlig allerhelst tænke mig at have et dual setup hvor jeg også har min NAD1155 forforstærker med.

NAD setuppet skal så bruges til at spille stereo (CD/Pladespiller), OG Effektforstærkeren skal også kunne bruges i Surround setuppet – og det er her min kæde springer af..Confused

Kan jeg det og hvordan skal det forbindes? Se billedet

Er vi ude i noget med en højtaler-omskifter eller en forstærker-omskifter??

 

På forhånd tak for hjælpenHandshake

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2024 kl. 16:20
Du skal forbinde pre-out til en indgang på din forforstærker.

Når du så vil høre surround, skal du vælge denne indgang og så eller skrue godt op for volumen.
Det er bare en lorte løsning, da man skal huske at skrue ned igen......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
rafgut Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rafgut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2024 kl. 20:21
Jeg bruger sådan en her:

Nem og billig løsning. Fungere helt fint
Til top
home_user Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér home_user Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2024 kl. 22:00
Fedt 😀
Går ud fra du så også har et setup med effekt og forforstærker?

Og til de penge er det da til at komme over 👍👏
Tak

Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 00:17
Jeg lavede en tråd, for nogle uger siden, med helt samme emne og spørgsmål. Jeg konkluderede også at det nemmeste/simpleste og bedste er en RCA switch box, HVIS man absolut vil have separat surround- og stereo system. Den skal så sidde mellem hhv. forforstærker og effekt, og surround receiver og effekt, så kan du skifte mellem forforstærker og surround receiver, til effektforstærkeren. Smile

Edit: overvejer at bruge 2, så subwooferne også kan skifte kilde. Smile



Redigeret af HessiDude - 06-Marts-2024 kl. 01:19
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu