recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Faktisk sammenligning Plasma Pio/Pana
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFaktisk sammenligning Plasma Pio/Pana

 Besvar Besvar Side  <1 242526
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 08:23

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:


Kære Otto,

Jeg tør godt svare her, selvom jeg har været her i forummet en rum tid Jeg har ikke et plasma-tv, og skifter ikke - så jeg kunne jo være fuldstændig indifferent

Jeg har alligevel fulgt 'belæringen' af ng med stor interesse, og jeg er faktisk stadigvæk med - her på 19. side.

Denne debat har været ret 'underholdende', men jeg har faktisk haft et ret godt udbytte ift emnet.

Det hele er jo sat i gang af rhisn, og han har, og du har især formået at bevare fatningen i dette virvar af postulater og empiri.

Det har langt, langt overvejende været sobre og endog særdeles velunderbyggede udsagn, jeg har læst fra din og rhisins side.
rhisin, der har vovet at sætte dette i gang, har leveret en nuanceret beskrivelse og vurdering af 'forsøgsopstillingen', og du har suppleret i fornødent omfang. Det har været kvalificeret og interessant!

Fakstisk har ng's indlæg skærpet Jeres indsats, så jeg begræder lidt, at han er verfet ud (OK, han gik over stregen alt, alt for mange gange)

Jeg har faktisk fulgt med i en anden tråd (Alfaview), som har været domineret af (faktisk knap så kvalificerede) folks fuldstændig forgæves indsats overfor én enkelt bruger, der også var fuldstændig immun overfor fakta.

Den tråd landede faktisk, så det kan altså lade sig gøre.
Jeg synes, at det er synd, at ng er exkommunikeret. Han bidrog! Det var næsten altid destruktivt, men alle blev alligevel holdt lidt på dupperne af ham

Nå, Otto, dine indlæg er nu i en helt særlig liga

Du skriver rigtigt godt, og vi forstår oftest dine anvisninger. (Vi følger dem sgu ikke altid, for vi vil selv)

Jeg har samlet mange guldkorn op her på sitet. Meget tit har du været involveret.
Så, din diskussion med ng stiller ikke ng på samme podie, som du er på. Det kan alle altså gennemskue...
Du har for mig brændt det fast med flammeskrift, hvilke forhold der er mellem Pio og Pana (og rhisin har suppleret dygtigt)

Og jeg ved også godt, at du let kunne bifalde, at jeg ville kunne købe en Pana i stedet for en Pio, hvis dét var aktuelt

En supergod tråd! Synd med terroristen ng

Venligst
Søren

Edit=Nåja, med den sidste bemærkning nulstiller jeg vel lidt af min pointe

Hej Breddam tak for indlægget som jeg faktisk syntes er meget relevant her i vakkummet.

Faktisk vil jeg sige at jeg egentligt er grundlæggende enig i dine synspunkter, og jeg er helt klar over at indlæggene fra NG har skærpet hvores andre svar, og det er på sin hvis godt, men jeg syntes desværre også det på sin hvis når det er så bastant og uden nogen form for argumentation desværre trækker fronterne mere op, og det kommer derfor til at lyde somom når jeg feks forsøger at argumentere for mine synspunkter især hvor det har været Pioneeren som jeg har syntes har løst tingene bedst så kommer det til at lyde som om at panasonic bare ikke dur, hvilket jo slet ikke er min holdning jeg syntes faktisk det er en rigtig god skærm til prisen, og jeg tror jeg har anbefalet panasonic flere gange her og andre steder fordi den passer bedre ind i de flestes budget.

Jeg valgte at købe skærmen fordi nu ville jeg have nyt tv i soveværelset, og købe en 37" der til også ovenikøbet få den kalibreret var måske lidt voldsomt, men der havde så tit været snakket om hvad var forskellen de 2 mærker imellem, og man kan vel sige at det var vel kun ganske få der reelt havde et overblik over det, enten dem som havde en proff adgang til skærmene som jo var hæmmet af de kun havde noget med den samme skærm at gøre mens de håndterede dem, også dem der måske har haft både pioneer og panasonic men som har haft dem på forskellige tidpunkter og en objektiv vurdering der kunne være svær for hvordan husker man et billede, det kræver ihvertfald det er nogenlunde det samme man husker, også er der dem tilbage som har begge dele og indtil nu har jeg kun hørt om mig selv her i forummet, og derfor tænkte jeg at jeg ville gerne dele erfaringerne på godt og ondt, også havde jeg faktisk håbet (og det gjorde der jo osse) kommet indlæg undervejs som også har gjort at jeg både har måttet revurdere min egen opfattelse men bestemt også andre der har bekræftet, også kan det egentligt være ligemeget om det er store eller små ting for vi skal jo selv vægte dem bagefter udfra vores egne behov og krav.

Men jeg syntes også grundlæggende man må have respekt om hinandens holdninger, og måske have en bedre følelse af hvornår man selv er med til at afspore debatten over i en skyttegravskrig, og der savnede jeg meget opfølgning fra NG han skøjtede over vores andres argumentation uden at forholde sig til dem, også syntes jeg ikke det er debat mere så er det bare ordkløveri og den bliver begge parter fanget i, og det er lidt ærgeligt.
Jeg håber at NG lærer lidt ved dether og såfremt han en dag dukker op igen så har jeg ingen problemer med ham sålænge der kan være en gensidig respekt for hinanden

En anden pudsig ting er at de gange jeg har fremhævet ting jeg syntes har været mindre godt på Panaen har det medført en del indlæg fra panabrugere, de gange jeg har fremhævet nogle ting jeg syntes var mindre heldigt for Pioneer har jeg ikke fået noget respons overhovedet, det syntes jeg som sagt er lidt pudsigt

Edit men der skal ikke herske tvivl om at jeg syntes NG gik over stregen, og han burde have erkendt fejlen i indlægget og givet en undskyldning han fik ihvertfald opfordringen, det havde ikke være slemt.. så havde man vist man trods alt tænker sig om, og så skal vi lige huske på at manden reelt ikke har en chance for at forsvare sig, så jeg syntes vi skal lade det ligge og komme videre



Redigeret af rhsin - 29-Juni-2007 kl. 08:41
Mvh

René
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 08:26

Forholdsvis ny bruger herinde trods jeg tidligere og ofte blot læser eller skimter tråde herinde for vejledning (eller vildledning).

Set fra ny brugers synspunkt vil det være klart at foretrække at folk forsøger, trods hvor svært det end måtte være, at være objektiv i en "X vs. Y" tråd.

F.eks. jeg har for nylig købt et Panasonic TH42 PX70, men vil ikke kunne udtale mig om Pioneer er bedre eller dårligere, da jeg ikke har begge stående hjemme i stuen (ville konen nok heller ikke synes om).

(fedt forum forresten!)

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Det er derfor meget inputafhængig, selv indenfor samme program og det er måske det samme du oplever, jeg syntes ikke skærmen skifter som sådan men når man går fra et klip til et andet som feks er filmet et andet sted syntes jeg godt jeg kan se forskel, hvilket jeg slet ikke kan i samme omfang på feks Pioneeren.

Nu er det mest noget jeg har observeret når jeg ser DVD (da jeg meeeget sjældent slår over på TV kanalerne). Jeg kan prøve at illustrere: Lad os sige man ser en relativ kontrastneutral scene (i 4:3 format med sorte sidebjælker); så er der pludselig en person i filmen der løfter et ark hvidt papir og pludselig bliver alle mørke nuancer (inkl. sidegardinerne) lige en tak lysere. Lettere irriterende.

Øhm, ved nærmere eftertanke er det jo så ikke kontrasten der bliver ændret på, men derimod virker det som om at "brightness" lige bliver skruet et hak op. Doh.

Jeg har lige prøvet at forsøge mig frem for at se om jeg kunne skabe den samme situation, og det kunne jeg i et helt mørkt rum.

Dog tror jeg også at det handler om Øjets iris som faktisk er den skyldige, jeg tror egentligt ikke det skyldes noget dynamisk kontrast.
Hvis du feks vælger en kanal uden signal på så den er helt sort, og gør det i et helt mørkt rum og venter til dine øjne har vænnet sig til mørket så ser du den sorte skærm bliver "grå" hvis du så trykker menulinien frem vil du se at skærmen går fra at være grå til at blive sort igen, og venter du så vil du se at så snart infolinien er væk igen så bliver billedet stille og roligt grå igen.

Det mener jeg klart skyldes at så snart infolinien kommer frem så gøres din iris mindre pga lyset fra denne og du vil med det samme opfatte den sorte som mere sort, og så snart lyskilden er væk igen udvider iris sig og du vil derfor være mere lysfølsom og derved vil du opfatte det som om at skærmen varierer men i virkeligheden er det dit øje som varierer, man kan kalde det øjets bedrag om man vil .

Desuden lagde jeg mærke til at når man slukker for Panaen i et helt mørkt rum vil den eftergløde i 4-6 minutter indtil spændingen i plasmaen formenligt har fortaget sig, og det illusterer vel meget godt at ønsker man bedre sort på plasma end det man har i dag, så skal man arbejde med hvordan man kan aflade plasmacellen hurtigt, for sålænge der er spænding på den i et eller andet omfang har den en svag "grå" glød (eller arbejde med en lavere spænding når der vises sort).

Jeg syntes faktisk også at have læst et sted at feks Pioneer havde udtalt at det var noget af den problemstilling man havde fokus på omkring det at skulle opnå bedre sort, nemlig at arbejde med en lavere minimums spænding i plasmacellen når den skal vise sort, således man undgår det svage grå lys fra skærmen i et helt mørkt rum.

edit. hvis du gerne vil undgå det og have noget mere sort på skærmen kunne man måske anbefale dig at få noget fast lys ved din skærm, jeg tror egentligt ikke det behøves at være ret intens førend det vil ændre dit øjes opfattelse af det sorte, samt at du ikke vil kunne se de sortniveau ændringer på sidebjælkerne som du ser i dag. 

Info:

Jeg har prøvet at gøre det samme på min Pioneer, og det er ikke lykkedes mig at skabe samme situation i samme omfang i et helt mørkt rum, jeg må derfor revurdere min argumentation, og jeg tror faktisk også på det kan være at der her er en dynamisk kontrast der påvirker den sorte.

Mvh

René
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

[

Tja - jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre et par udenforståendes holdning til hvordan min diskussion med Nextgeneration opfattes, når man ikke lige er indforstået.

[/QUOTE]

Hej Otto

Super at du og andre bruger så meget energi på at oplyse os andre. Noget bliver for teknisk for mig men en del er faktisk rigtig interessant og I kommer jo vidt omkring bla. pga. Nextgen.

Desværre er der nogle der selv bliver personlige i stedet for at gå efter argumenterne og så bevæger det hele sig ned på et lidt ærgerligt plan.

Jeg synes ihvertfald ikke det er svært at gennemskue hvilke indlæg man skal "læse let" og hvilke der er noget substans i, så en generel opfordring herfra er at bruge tiden på vores fælles interesse og glem resten.  

 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Men jeg syntes også grundlæggende man må have respekt om hinandens holdninger, og måske have en bedre følelse af hvornår man selv er med til at afspore debatten over i en skyttegravskrig, og der savnede jeg meget opfølgning fra NG han skøjtede over vores andres argumentation uden at forholde sig til dem, også syntes jeg ikke det er debat mere så er det bare ordkløveri og den bliver begge parter fanget i, og det er lidt ærgeligt.


Ja, han var fakta-immun
Han viste ellers glimtvis, at han besad noget viden, men det udviklede sig til det utålelige, at han overhovedet ikke kunne blive råbt op af mange, mange gode argumenter.

Til sidst blev presset måske alligevel for meget for ham. (Der var nu også mange efter ham)

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 242526
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu