recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste hjemmebio løsning til 90.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste hjemmebio løsning til 90.000

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 16:41
tosa
 
For en god ordens skyld, skal jeg lige bemærke at centerhøjttaleren BeoLab 7- 4 er med i prisen på BeoVision 7-40.
 
Købes BeoLab 7- 4 som en selvstændig enhed er pris 23.995 kr. Så BV7-40. TV'et koster 56.005 kr.
 
Indregnet i den pris er så den i testen omtalte gode DVD/CD afspiller, og en forforstærker af glimrende kvalitet med 7.1 Dolby digital surround sound dekoder. Det må man ikke glemme ved en sammen linning med andre 40" LCD fladskærme. Personligt syntes jeg dog at BeoLab 7-4 er prissat for højt.
 
Mvh Peter Pan
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:04

Hej Peter Pan

Tak for dit bud. Jeg er fuldstændig enig med at B&O er flot, men også dyrt - rigtig dyrt. Desuden sender B&O også bestemte signaler til folk (og indbrudstyve). B&O har som nogle af de eneste forstået at lave fjernbetjeninger, dog har de også deres smuttere. Fjernbetjeningen er den direkte fysiske kontakt imellem forbruger og teknik, og der simplethen alt for mange producenter der ikke har forstået dette. De kun jo vælge at smide en plastik dims med i kassen, og så lave en option på at købe en lækker fjernbetjening. Lidt ligesom at der som regel er phono- eller scart-kabler med en DVD afspiller er lignende, men af så dårlig kvalitet, at de stort set kun kan bruges til at tjekke at produktet vikrer.

Der forbavsende få producenter og forhandlere som har forsået at det drejer sig om helhedsoplevelsen: teknisk kvalitet, design, brugervenlighed, tekniske feautres (også selvom vi langt fra bruger dem alle sammen), brand og pris. Omkring forhandlerne, ja så hader jeg når de blot snakker en efter munden og siger: "ja det kan man også..." istedet for at have en selvstændig mening. Jeg har gentagne gange oplevet det i både Hifi-klubben, Tape-connection og flere af de andre butikker i Århus. Jeg vil meget hellere møde en der giver mig modspil. Det er ikke sikker jeg er enig og køber på sælgers anbefalinger, men nikkedukker kan jeg ikke bruge til noget....

Nå, jeg kom hvis lidt af sporet, men jeg lige brug for at få luft.

NB. Det er virkeligt noget pis alt det der med regioner på Blu-ray, HD DVD og DVD. Jeg er pt. i Singapore og en Samsung BD-P1000 koster ca. 3.500 hernede, og så kan man ovenikøbet få TAX penge tilbage i lufthavnen.

Peter

TV: Pioneer 428XD
DVB-S: Force 536S-CV
Receiver: Onkyo 705
Højtalere: 2xB&W XT 2, 2xB&W M-1, B&W XTC og B&W ASW608
HDD/DVD optager: Pioneer LX60D
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

80.000 er deres design (på hverken hele systemet - der jo koster over 180K - eller bare TV'et) altså ikke værd.

Fuldsstændig enig. Her hopper kæden også helt af for mig.Med al respekt for B&O´s brugerinterface,design , unikke life-style signal osv, - er der i mine øjne intet der berettiger denne pris."State of the Art" skærmene fra Pioneer,bla XD508 slår  sandsynligvis B&O´s ditto, i samtlige enkeltdicipliner mht billedgengivelse.De har samtidig et diskret,men meget charmerende design(-måske inspireret af netop B&O ?).XD508 købes pt hjem fra UK - i dette forum, - til ca 25K ! . Ved sgu godt hvad der blev skærm,og omdrejningspunkt i mit AV anlæg til ca 100K - også selv om resten var B&O ! !         

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:53
Havde jeg 100k til hjemmebiograf kom et TV slet ikke på tale...
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 21:18
Peter
 
Lige en detalje. Efterhånden ved alle indbrudstyve at nyere B&O ikke er vær at stjæle. Og hvorfor så det. ?
 
Forleden dag forsvandt vores El forsyning i ca 1½ time. Da jeg senere skulle se tv, kunne jeg tænde skærmen, der kom så et kort op, som forlagde indtastning af pinkode. Den indtastede jeg så, og alt var igen ok.
 
Havde jeg ikke kunne huske min kode, ville jeg have haft endnu 2 forsøg, havde de været forkerte var mit TV definitivt blevet slukket. Først efter min B&O forhandler via Bang & Olufsen havde modtaget en master kode, og de havde været her hos mig og aktiveret mit TV med den, ville jeg igen kunne have set TV.
 
Altså endnu en af mange detaljer som følger med til prisen.
 
  Mhv Peter Pan
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Peter
 
Lige en detalje. Efterhånden ved alle indbrudstyve at nyere B&O ikke er vær at stjæle. Og hvorfor så det. ?
 
Forleden dag forsvandt vores El forsyning i ca 1½ time. Da jeg senere skulle se tv, kunne jeg tænde skærmen, der kom så et kort op, som forlagde indtastning af pinkode. Den indtastede jeg så, og alt var igen ok.
 
Havde jeg ikke kunne huske min kode, ville jeg have haft endnu 2 forsøg, havde de været forkerte var mit TV definitivt blevet slukket. Først efter min B&O forhandler via Bang & Olufsen havde modtaget en master kode, og de havde været her hos mig og aktiveret mit TV med den, ville jeg igen kunne have set TV.
 
Altså endnu en af mange detaljer som følger med til prisen.
 


Lyder svært at implementere i fx højttalere.

Og lyder som en kode målgruppen for B&O skriver ned og gemmer et sted.
Om tyvene så finder den, er ikke sikkert, men jeg tror ikek det får den type mennesker til helt at holde sig fra B&O.

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm - 18-September-2007 kl. 21:40
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 22:05
Michael
 
B&O's højttaler er jo aktive og skal have 230W før de spiller, og se opbygningen af de ICEpower forstærkere der sidder i de nye BeoLab højttaler, du må give mig ret i at med alle de dimser der sidder i de modul, skal man både være tekniker, og kendt med opbygningen for at kunne lokalisere den dims der modtager din indtastede koden på eks. BeoLab 5 som du også i digital opsætning med en CD kan styre direkte med Beo 4.
 


Redigeret af Peter Pan - 18-September-2007 kl. 22:12
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 
 
Altså endnu en af mange detaljer som følger med til prisen.
 
  Mhv Peter Pan

Features koster penge.Og brugbare tiltag som en "startspærre" hilses afgjort velkommen. Men i  sammenligningen B&O vs Pioneer, kan du jo for prisdifferencen næsten aflønne et vagtværn - og stadigvæk med Pioneeren få en bedre billedperformance .

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 05:57
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

         
Features koster penge.Og brugbare tiltag som en "startspærre" hilses afgjort velkommen. Men i  sammenligningen B&O vs Pioneer, kan du jo for prisdifferencen næsten aflønne et vagtværn - og stadigvæk med Pioneeren få en bedre billedperformance .
 
Hej igen Lennon
 
Ja men det er så en påstand DU kan sidde med, samtidigt med at du roder med dine 4 stk. 30% retnings bestemte fjernbetjeninger, fordi Pioneer har sparet den indbyggede Set-Top-Box controller som er´tolk´ mellem BV7-40 og i mit tilfælde en selector Sagem HD 81, og som også tænde/slukke de tilsluttede enheder sammen med mit TV.
 
Der står i testen på side 4, at der kan gøres et billede medsigt bedre køb til prisen, og hvorfor tror du, at det lige er dig der har gjort dette bedre køb ?.
Det er jo ikke et Loewe Individual Compose 46", som der tænkes på, du sidder med VEL?.
 
Og hvor meget har det så kostet dig at få en fornuftig 5.1 / 7.1 Dolby digital surround forforstærker/ forstærker, til at overtage det stereo lydsignal der først føres til  Pioneers maks. 2 X 20 Watt computer højttaler ?. 
 
Alt dette burde du have fortalt lidt om, før du definitivt udråber netop dit TV som vinder. Du skriver godt nok billedperformance, men det der giver en total oplevelse er når både film / lyd oplevelsen går op i en højere enhed.
 
Jeg bliver så også nødt til at fortælle dig, at jeg for at få denne oplevelse, udover BV 7-40", har måtte købe 4 stk. af Bang & Olufsens 500Watt ASP ICEpower moduler til at trække front og bag højttaler. Den aktiv center højttaler BeoLab7-4 med 2 x 250 W ICEpower moduler, er som tidligere beskrevet med i det beløb BeoVision 7-40" koster.
 
Lennon, jeg er super glad for mit setup, og hvis du også er glad for dit, har vi to nået vores foreløbige mål. Jeg tror dog ikke jeg er en typisk B&O ejer, fordi jeg elsker konstant at rode, for at se om det gode resultat kan blive endnu bedre.  
 

  


Redigeret af Peter Pan - 19-September-2007 kl. 06:07
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 09:46

Øhhh... jeg har faktisk et 42" Panasonic600 omringet af Jamo og styret af en Pioneer reciever, - og det er faktisk lykkedes mig at komme ned på 2 remotes, hvor den ene er en Ipaq.    

Men min mening og argumentation var i forbindelse m skærm-prioriterring i et hjemmebio anlæg til ca 100K.Og her vil billedperformance vægte tungest for mig = den bedste skærm . .

Tro mig ! - jeg nyder og beundrer afgjort æstetikken, hver gang jeg er i et B&O Center.Men lige præcis deres fladskærmspriser kan jeg umuligt forliges med. . .!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu