recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til opsætning af surround-enheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til opsætning af surround-enheder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the-ripper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til opsætning af surround-enheder
    Sendt: 17-September-2007 kl. 22:08
Heysa.

Er ny herinde, og har et måske dumt spørgsmål.

Har været ude og bruge nogle penge på en ny hjemmebiograf, som nu består af et 40 tommers sony lcd tv, sony hdd optager og sony surround receiver og jamo højtallere.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg bedst forbinder disse enheder for at få den optimale lyd/billed.

Tv er af modellen 40s2510
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40S25 10&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&imageT ype=Main&category=TVP+LCD+TV
af hvad jeg kan se, har det følgende tilslutningsmuligheder: hdmi, komponent, composit, scart,

Hdd-optageren er af modellen RDR-HX750
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=RDR-HX750 B&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&imageTy pe=Main&category=DVD+Recorder
her kan jeg finde følgende tilslutningsmuligheder; hdmi (med cic) g-link, component-ud, digital lydudgang (koaksial), s-video og composite.

Receiveren er af modellen STR-DG700
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=STR-DG700 &productsku=STRDG700B.CEL&site=odw_da_DK&pageTyp e=TechnicalSpecs&imageType=Main&category=HCS+Home+Ci nema+Receiver
her kan jeg også se hdmi, koaksial, komponent, I-link.

Højtallerne er af jamo model a 305, og sub dertilhørende.

Vil bare gerne vide, hvilke kabler jeg skal bruge og hvordan skal forbinde disse enheder, for at få det optimale billed/lyd ud af det.

Er også åben overfor foreslag til hvilke og hvor jeg kan købe disse kabler, for de skal naturligvis være af en okay kvalitet.

Håber at I lige kan hjælpe mig


Redigeret af the-ripper - 17-September-2007 kl. 22:13
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 05:42

Hej,
Jeg ville forbinde din HDD rec. til dit TV via HDMI. Du kan evt. trække med HDMI fra TV over din reciever. Jeg ved ikke hvordan upscaleringen virker i sonyen, men du må jo prøve at se om billedet bliver bedre ved at trække signalet over din reciever. 

Lyden fra dit TV er RCA så vidt jeg kan se? Så der skal du have sådan et stik.

Lyden fra din HDD rec. er et coaxial stik, så der skal du have et coax kabel.

De ovennævnte kabler du skal bruge, der ville jeg personligt vælge Supra/Clictronic da de giver meget for pengene. Evt. Tech+Link skulle også være godt og deres HDMI har fået 5 * i et test i What HiFi. Ellers har HAMA lavet en High End serie der fås i Elgiganten, de er også af god kvalitet.

Jeg ved ikke lige hvordan lyden er i dine Jamo højtalerer. Men mange herinde har valgt sølv kabler. Smut ned i HiFi Klubben, der har de mange at vælge imellem. Evt. QED Silver Anniversary (XT) eller Dali Silver wave.

Skal det virkelig være High End, så er der altid Nordost WireWizzard, der finder du både HMDI, lyd og HT kabel, men de koster også kassen!

Mange Hilsner
Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
the-ripper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 17:57
Måske jeg spørger dumt, men hvad mener du med at trække signalet over min receiver?

Er med på hvad et hdmi og coaxial kabel er  (sidste nævnte fåes vel også i digital udgave) men er ikke helt med på et rca kabel.

Har været inde og kigge lidt på av-connection.dk og der er jo mange forskellige slags af disse kabler, især hvis man søger på rca og coaxial. Er der nogle af dem der kommer frem, der er mere værd at kigge på end andre, eller er der nogle ting jeg skal holde mig fra eller være opmærksom på når jeg kigger på disse kabler?

du foreslår selv clicktronic eller tech-link. Er disse to mærker meget ens kvalitetmæssigt eller er den ene bedre end den anden eller er det smag og behag?



Redigeret af the-ripper - 19-September-2007 kl. 18:01
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 19:36

Når jeg mener at trække signalet over din reciever betyder det at du fører et HDMI kabel til din reciever fra din HDD recorder, og så fra din reciever.
Fordelen er at hvis du har mange apparater der bruger HDMI, er at du kan bruge din reciever som switch.  Og dermed skifte mellem signalerne til dit tv.

Du skal have fat i et par phono kabler som er lydudgang på dit fjernsyn, altså der hvor der er to minijack stik i rød/hvid. 

Altså, supra er noget af det bedste kabel du kan få (til prisen). Så det ville jeg vælge som HDMI kabel. Clictronic er billigere, og dermed også dårligere end Supra. Men det er bedre end de fleste til prisen...
Hvis du vil have highend kabler, så køb supra hele vejen rundt. Eller ville jeg købe:

HDMI: Supra
Phono: et godt kabel.
Coaxial: Mindre godt.

Altså i ovennævnte prioritering.

/Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu