recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer LX608D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer LX608D

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 22:13

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det er i hvert fald et RIGTIG godt argument at bruge hjemme...  Nu skal du høre skat, jeg MÅ bare have Pio LX508, for eller kan jeg jo ikke udføre mit arbejde. Derfor sælger jeg din bil, så må du tage cyklen!

Kan jeg ikke også blive medlem...

Med venlig hilsen

Det kan du da sikkert - spørg Lars

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Var de kalibrerede?

Ja, jeg mener at de var kalibrerede. Forskellen i mine øjne er nok til at jeg satser på et Pio-skift om nogle måneder

Var det nede i KT-radio på vesterbrogade du så dem? Og hvilken en vil du så vælge. Synes selv 10 K. oveni for fuld hd er for meget... overvejer selv 508xd...  

Hej - jamen det var hos KT. Jeg var der egentlig også for at kigge på 508. Ikke fordi at det som sådan var nødvendigt, for jeg har jo et 428 - og kender det ud og ind.

Der er flere årsager til min beslutning, dels at jeg egentlig synes at billedet på LX508 er marginalt bedre, og dels fordi at jeg jo anmelder en del enheder for recordere.dk, der jo udsender full hd. Og ind i mellem kan jeg godt blive i tvivl om, om jeg egentlig giver det helt korrekte billede, når jeg anmelder full hd enheder på et hd ready tv.

Det er sgu da loyalt overfor Jer eller? 

Hej igen, ok så faldt ligesom ti-øren...

Kunne også godt selv se en lille og mener lille forskel, men den var der. Men til mit forbrug og pengepung må det blive den anden nok. Hvad sælger du din gamle og forældede skærm til   den overvejer jeg også..

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Var de kalibrerede?

Ja, jeg mener at de var kalibrerede. Forskellen i mine øjne er nok til at jeg satser på et Pio-skift om nogle måneder

Var det nede i KT-radio på vesterbrogade du så dem? Og hvilken en vil du så vælge. Synes selv 10 K. oveni for fuld hd er for meget... overvejer selv 508xd...  

Hej - jamen det var hos KT. Jeg var der egentlig også for at kigge på 508. Ikke fordi at det som sådan var nødvendigt, for jeg har jo et 428 - og kender det ud og ind.

Der er flere årsager til min beslutning, dels at jeg egentlig synes at billedet på LX508 er marginalt bedre, og dels fordi at jeg jo anmelder en del enheder for recordere.dk, der jo udsender full hd. Og ind i mellem kan jeg godt blive i tvivl om, om jeg egentlig giver det helt korrekte billede, når jeg anmelder full hd enheder på et hd ready tv.

Det er sgu da loyalt overfor Jer eller? 

Hej igen, ok så faldt ligesom ti-øren...

Kunne også godt selv se en lille og mener lille forskel, men den var der. Men til mit forbrug og pengepung må det blive den anden nok. Hvad sælger du din gamle og forældede skærm til   den overvejer jeg også..

Min gamle forældede skærm bliver nok solgt for ca 12.000 kr - til et familiemedlem

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

På en 60 tommer ville du kunne se det.
Derfor.

 

Jamen så forklar mig lige hvorfor SAMTLIGE af Pioneers tidligere 60"modeller ikke er full hd- eksempelvis PDP-607XD er 1365*768... Så det er ikke derfor at LX608 er full hd. Det er fordi det hype omkring full hd er smittet af på Pioneer. Du skal sidde ekstremt tæt på hvis du skal kunne se forskel på full hd og alm. hd ready på en 60"...  Husk nu at det er ikke ligesom PC-displays hvor du jo kun sidder 40 cm fra skærmen - for der kan man uden problemer se forskel i opløsningen...


Fordi da 608 kom frem var full hd ikke godt nok til Pioneer.

Det hænger også sammen med prisen.
Et 42 i Pio fås ikke i Full HD dels fordi du ikke kan se forskel og at det på nuværende tidspunkt ville blive for dyrt. Men vent til 429 kommer, tro mig om du ikke kan vælge mellem alm og full.
Næste 509 bliver måske også et valg som nu, men måske kun i full, hvem ved selvom man ikke på alm afstand kan se forskel.
608 er bare så dyr i forvejen så prisen for ikke full ville være så lidt mindre end full, så folk der alligevel bruger 50 tkr. ville tage den til 55 tkr.

Men det er jo kun min mening

SVP03
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 13:25

Fordi da 608 kom frem var full hd ikke godt nok til Pioneer

Heh - det var da et lidt fesent argument, come on!

Et 42 i Pio fås ikke i Full HD dels fordi du ikke kan se forskel og at det på nuværende tidspunkt ville blive for dyrt.

Det argument holder heller ikke. At du ikke kan se forskel på det, holder jo ikke andre producenter fra at lave 42" full hd! Dernæst holder det heller ikke at det bliver for dyrt. Pioneer har om nogen, kompromisløst lavet topprodukter uden at skele særligt meget til prisen. Og til slut modargumenterer du dig selv ved at skrive: "Men vent til 429 kommer, tro mig om du ikke kan vælge mellem alm og full". Så mener du alligevel ikke at de ikke laver full hd i 42" pga. man ikke kan se forskellen!?

608 er bare så dyr i forvejen så prisen for ikke full ville være så lidt mindre end full.

Heller ikke enig. Bare se på Pioneers full og non-full hd i 42". Der er jo en KÆMPE merpris for full-hd. (Ja bevares der er også andre features i full-hd´erne men alligevel). Man betaler mesterslanten for full-hd. Tror der findes mange som gerne vil have en 60", men også gerne vil slippe for full-hd og dermed få en supergod skærm til få penge...Dermed kunne en 608XD være interessant.

Men det er kun min mening



Redigeret af Spaghetti - 19-December-2007 kl. 13:27
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Fordi da 608 kom frem var full hd ikke godt nok til Pioneer

Heh - det var da et lidt fesent argument, come on!

Et 42 i Pio fås ikke i Full HD dels fordi du ikke kan se forskel og at det på nuværende tidspunkt ville blive for dyrt.

Det argument holder heller ikke. At du ikke kan se forskel på det, holder jo ikke andre producenter fra at lave 42" full hd! Dernæst holder det heller ikke at det bliver for dyrt. Pioneer har om nogen, kompromisløst lavet topprodukter uden at skele særligt meget til prisen. Og til slut modargumenterer du dig selv ved at skrive: "Men vent til 429 kommer, tro mig om du ikke kan vælge mellem alm og full". Så mener du alligevel ikke at de ikke laver full hd i 42" pga. man ikke kan se forskellen!?

608 er bare så dyr i forvejen så prisen for ikke full ville være så lidt mindre end full.

Heller ikke enig. Bare se på Pioneers full og non-full hd i 42". Der er jo en KÆMPE merpris for full-hd. (Ja bevares der er også andre features i full-hd´erne men alligevel). Man betaler mesterslanten for full-hd. Tror der findes mange som gerne vil have en 60", men også gerne vil slippe for full-hd og dermed få en supergod skærm til få penge...Dermed kunne en 608XD være interessant.

Men det er kun min mening


Lad mig præcisere det, da 607 kom var full hd lige på trapperne og som du skriver laver Pioneer topprodukter og valgte det sikkert fra dengang af pris eller tekniske årsager.

Tager du 428 mener jeg !. Med de nye G8 paneler som er en helt ny type i forhold til 427, har Pioneer nok vurderet at 42 tommer ville blive for dyr i markedet i full 42, mens deres konkurrenter har det til samme pris i full, dertil kommer hele sikussionen om man kan se det på en 42 for slet ikke tale om 50. Da den tekniske udvikling går stærkt, så tro mig om ikke 42 kommer i begge versioner næste gang fordi markedet kræver, selvom man næppe kan se forskel.

50 tommer kommer næste gang kun i full tror jeg eller måske først til 510 model. du skriver 42 men mener vel 50 tommer i dit svar. Med hensyn til 50 tommer er forskel i prisen ca. 7000,- i dag.

Hvis du så kunne få et 608XD til 52000,- og et LX608D til 60000,- eller hvad prisforskellen ville være, skrev 5000,- før, tror du så også ikke selv du ville smide de sidste 8000,- efter det, dels fordi det er full og fordi du netop i den størrelse kan se forskel.

Det jeg siger er at udviklingen går meget stærkt, fra en generation til en anden.
Markedet vil fremover kræve full hd. Det er jo sådan et salgs gadget.
Jeg har jo selv købt et LX508D og ja jeg har betalt 7000,- mere end jeg kunne få 508XD til.
Men jeg ved at jeg ville have ærget mig de næste 5 år mens jeg har TVet hvis jeg ikke havde købt Full HD. Andre kan jo være ligeglade eller ikke vil ofre pengene og heldigvis er vi jo alle forskellige.

Det var den uddybende forklaring



Redigeret af SVP03 - 19-December-2007 kl. 22:37
SVP03
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Var de kalibrerede?

Ja, jeg mener at de var kalibrerede. Forskellen i mine øjne er nok til at jeg satser på et Pio-skift om nogle måneder

Var det nede i KT-radio på vesterbrogade du så dem? Og hvilken en vil du så vælge. Synes selv 10 K. oveni for fuld hd er for meget... overvejer selv 508xd...  

Hej - jamen det var hos KT. Jeg var der egentlig også for at kigge på 508. Ikke fordi at det som sådan var nødvendigt, for jeg har jo et 428 - og kender det ud og ind.

Der er flere årsager til min beslutning, dels at jeg egentlig synes at billedet på LX508 er marginalt bedre, og dels fordi at jeg jo anmelder en del enheder for recordere.dk, der jo udsender full hd. Og ind i mellem kan jeg godt blive i tvivl om, om jeg egentlig giver det helt korrekte billede, når jeg anmelder full hd enheder på et hd ready tv.

Det er sgu da loyalt overfor Jer eller? 

Hej igen, ok så faldt ligesom ti-øren...

Kunne også godt selv se en lille og mener lille forskel, men den var der. Men til mit forbrug og pengepung må det blive den anden nok. Hvad sælger du din gamle og forældede skærm til   den overvejer jeg også..

Min gamle forældede skærm bliver nok solgt for ca 12.000 kr - til et familiemedlem

Så går jeg udfra den er kalibreret til den hampre pris... ej spøg til side. Så synes jeg det er ærgeligt vi ikke er i familie, ville gerne havde givet en tand mere...12100

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:20

Jeg har lige set 60" pioneer i Xpert Fields idag - fuck hvor det et lækkert tv - men prisen er også laaangt fra mit budget ever. Men ingen tvivl om det er kongen af fladskærme. ( design-mæssigt )

 

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu