recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony  Remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony Remote

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 08:09
Hvad med disse farvede knapper til ttv, hvor man kan hoppe 1, 10 eller 100 sider frem. Har Harmony One dem? De ses ikke på billederne, derfor mit spørgsmål....
+ 70 positive handler!
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 08:15
Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet.

-Kent

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 08:51

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet.

-Kent

Ja, det er da en mulighed - dog ikke ideel  Tror jeg holder fast i min nuværende remote lidt endnu

+ 70 positive handler!
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 09:12

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet.

Ja, det er da en mulighed - dog ikke ideel. Tror jeg holder fast i min nuværende remote lidt endnu.

Kan i ikke prøve at forklare mig, hvorfor der er så mange mennesker der synes at tekst-tv er så fantastisk (og faktisk vælger fjernbetjening på denne baggrund)? Der findes (tilnærmelsesvis) ikke oplysninger på tekst-tv, som ikke kan findes på internettet. Tekst-tv er langsomt (dataen skal stadig hentes for at kunne lægges i hukommelsen), grafikken ligner stadig noget fra 80'erne. Hvorfor?



Redigeret af Sandal - 28-April-2008 kl. 09:14
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet.

Ja, det er da en mulighed - dog ikke ideel. Tror jeg holder fast i min nuværende remote lidt endnu.

Kan i ikke prøve at forklare mig, hvorfor der er så mange mennesker der synes at tekst-tv er så fantastisk (og faktisk vælger fjernbetjening på denne baggrund)? Der findes (tilnærmelsesvis) ikke oplysninger på tekst-tv, som ikke kan findes på internettet. Tekst-tv er langsomt (dataen skal stadig hentes for at kunne lægges i hukommelsen), grafikken ligner stadig noget fra 80'erne. Hvorfor?

Kan kun svare for mig selv:

Ttv er lige ved hånden om morgenen, hvor der ikke er tid til at afsøge forskellige nyhedsmedier for døgnets vigtigste begivenheder. Og med ttv hukommelsen, skifter siderne så snart jeg trykker på +1

Jeg er bedøvende ligeglad med billeder eller fantastisk grafik kl 6.15. Det handler om korte fakta - intet andet!

+ 70 positive handler!
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 09:56
Jeg bruger ikke TekstTV til noget - men det ærgrer mig alligevel at knapperne mangler på Harmony One, da rigtigt mange fjernbetjeninger har disse fire farvede knapper, og bruger dem til forskellige funktioner (som ikke har noget med TTV at gøre)...

-Kent

Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 17:24
Jeg har en harmony 885 som fungere fint, men skal opsættes til mit nye udstyr. Mit problem lægger i at softwaren har skiftet sig en del siden jeg legede med det sidst, så jeg kan ikke finde ud af den nu.

Hvordan opretter man makroer for knapperne (og dem i displayet)?
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Jeg har en harmony 885 som fungere fint, men skal opsættes til mit nye udstyr. Mit problem lægger i at softwaren har skiftet sig en del siden jeg legede med det sidst, så jeg kan ikke finde ud af den nu.

Hvordan opretter man makroer for knapperne (og dem i displayet)?

Ingen der ved hvordan man opretter makroer, så flere knaptryk kan reduceres til ét?
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Jeg har en harmony 885 som fungere fint, men skal opsættes til mit nye udstyr. Mit problem lægger i at softwaren har skiftet sig en del siden jeg legede med det sidst, så jeg kan ikke finde ud af den nu.

Hvordan opretter man makroer for knapperne (og dem i displayet)?

Ingen der ved hvordan man opretter makroer, så flere knaptryk kan reduceres til ét?


Jeg mener du skal ind under Aktiviteter -> Tilpasning af knapper -> Tilføj sekvens

PS: Jeg synes også det er noget skidt at Harmony One ikke har rød/blå/grøn/gul da de knapper bruges i MANGE andre sammenhænge end TTV. F.eks. i menuerne på min Humax PVR. Selv har jeg en 885 som jeg er vældig tilfreds med...når man lærer den at kende er den ok.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 07:49
Det er da klart en fordel og uundværlige med de farvede knapper, hvis man har en settopboks (Digiality) med pvr, der bruges de farvede knapper til optagelse/redigering m. m.
Til top
BechmannFrost Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Marts-2007
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 08:04
Jeg har lige fået en Harmony 885 for en uge siden, men nu er jeg blevet
hooked på den nye Harmony One på grund af det bedre og flottere display,
samt touch funktionen.

Er der nogen der har haft erfaring med begge fjernbetjeninger (885 og One)
og som kan komme med deres anbefalinger?

Jeg synes egentligt 885'eren er pænere designmæssigt, med ved ikke om
det bare er fordi jeg ikke har set Harmony One i virkligheden.

De 4 farvede knapper er ikke så relevante for mig, da man vel bare kan
programmere dem i displayet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu