recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Postiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 21:26

Oprindeligt skrevet af jessmoeller jessmoeller skrev:

Jeg må give både Stampe og Sandal ret i, at du har opfyldt rettigtigt at du benytte dig af returretten.

Det har jeg ikke sagt. Han har netop ikke rettidig benyttet sin fortrydelsesret, idet produktet skal tilbagesendes (eller overgives til fragtmand) inden de 14 dage er forløbet. Jeg har blot påpeget, at forhandleren ikke kan kræve, at produktet bliver returneret i original emballage.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
jessmoeller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af jessmoeller jessmoeller skrev:

Jeg må give både Stampe og Sandal ret i, at du har opfyldt rettigtigt at du benytte dig af returretten.

Det har jeg ikke sagt. Han har netop ikke rettidig benyttet sin fortrydelsesret, idet produktet skal tilbagesendes (eller overgives til fragtmand) inden de 14 dage er forløbet. Jeg har blot påpeget, at forhandleren ikke kan kræve, at produktet bliver returneret i original emballage.

Hov... Det var en fejl.

Det er rigtigt, jeg overså nogle indlæg, og især vedr. Jesperlunds indlæg af Forbrugeraftaleloven



Redigeret af jessmoeller - 28-April-2008 kl. 22:04
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.

Nej men det er mangel på respekt...

Det er muligt, men nu inddrager du folks personlige holdning. Jeg ville ikke have et problem i at benytte fortrydelsesretten, selvom jeg havde smidt emballagen væk. Fortrydelsesretten er fastsat ved lov og det må forhandleren så indberegne i salgsprisen.

Meget muligt men jeg er heller ikke jurist . Hvis denne 14 dages regel betyder højrere priser synes jeg helt bestemt at man skulle fjerne denne ret. Men det kunne jo også være derfor de udenlandske netpriser er væsentlig lavere end de danske ditto..

Hvorfor skal man have mulighed for at købe et produkt, bruger det og derefter returnere det i brugt tilstand? En handel må vel være en handel uanset om det er over internettet eller face2face..

+ jeg kender personligt flere der jævnligt "misbruger" denne ret.. De køber noget udstyr  som de kun skal bruge kortvarigt. Efter brug returner de varen og få deres penge igen.. Dårlig stil vil jeg mene..



Redigeret af niepe - 28-April-2008 kl. 22:35
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Meget muligt men jeg er heller ikke jurist. Hvis denne 14 dages regel betyder højrere priser synes jeg helt bestemt at man skulle fjerne denne ret. Men det kunne jo også være derfor de udenlandske netpriser er væsentlig lavere end de danske ditto.

Kan godt høre, at du ikke er jurist, for du ved tydeligvis ikke, hvad du skriver om. Fortrydelsesretten er en ret, der er vedtaget i EU-regi, hvorfor der i et hvis omfang er fortrydelsesret i hele EU. Eksempelvis har England 7 dags fortrydelsesret og Tyskland har 14 dage ligesom Danmark.

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Hvorfor skal man have mulighed for at købe et produkt, bruger det og derefter returnere det i brugt tilstand?

Når man købe noget over nettet (fjernsalg) har man ikke mulighed for at se varen på forhånd. Det kan derfor være svært at bedømme, om produktet faktisk lever op til ens forventninger. Derfor er der et beskyttelseshensyn ved fjernsalg og det er vel logisk nok (for de fleste).

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Kan godt høre, at du ikke er jurist, for du ved tydeligvis ikke, hvad du skriver om. Fortrydelsesretten er en ret, der er vedtaget i EU-regi, hvorfor der i et hvis omfang er fortrydelsesret i hele EU. Eksempelvis har England 7 dags fortrydelsesret og Tyskland har 14 dage ligesom Danmark.

 

Så lærte jeg også lige noget idag... (skide EU ).

Men du læser vist  ikke helt hvad jeg skriver.... Jeg skriver HVIS..

/niepe



Redigeret af niepe - 29-April-2008 kl. 14:35
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 22:56

Er ved at købe et tv på dba.dk som er handlet på cinemagic.dk i dec 07 (dvs. 1½ås reklamationsret endnu). Dog er emballagen smidt ud, hvordan står man mht. reklamationsretten når man ikke har original emballagen? Og hvem betaler fragt hvis det er gået i stykker?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

... hvordan står man mht. reklamationsretten når man ikke har original emballagen? Og hvem betaler fragt hvis det er gået i stykker?

Original emballage er uden betydning (i enhver henseende) og forhandleren kan ikke kræve original emballage.

Afhjælpning ved reklamation skal ske uden omkostninger og uden væsentlig ulempe for forbrugeren. Det vil så altid være forhandleren der skal betale omkostningerne og når reklamationen omhandler en større genstand (f.eks. en fladskærm), så skal forhandleren afhente genstanden ved forbrugeren eller betale tredjemand for at gøre dette.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu