recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan sætter man decoder præference?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan sætter man decoder præference?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan sætter man decoder præference?
    Sendt: 06-Februar-2005 kl. 14:32

Hej

Har konstateret at min powerdvd decoder ikke bliver brugt af mce 2005. Når jeg kører DVDUPGRD /DETECT kommandoen ser jeg at den bruger NeVideo.ax (Nero 6) decoderen... Så har jeg installeret XP's check-up utility som viser hvilke decodere der eksistere og hvilket der er sat som "preferred". Der står min powerdvd decoder som preferred, ganske som jeg vil have det. Men men men... Når jeg kører direkte i powerdvd ser det fantastisk ud og når jeg kører det gennem mce 2005 el. direkte i wmp ser det dårligt ud (formegentlig pga forskelligt brug af decoder?). Hvordan sørger jeg for at mce 2005 bruger min powerdvd decoder (cyberlink)?

PS: i Windows media player kan jeg ikke vælge decoder da hele det felt er gråt. Kan der evt. laves om på det?

Vh, Mikkel

 

Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2005 kl. 00:01

Så nu er der kommet skred i sagerne! Fandt dette link:

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=1640 5&

 

Der står hvordan man kommer af med nevideo.ax :)

 

"Launch your command prompt. Go to directory:

C:\Program Files\Common Files\Ahead\DSFilter

Then manually unregister every .ax file in that directory. For reference:

regsvr32 /u NDParser.ax
regsvr32 /u NeAudio.ax
regsvr32 /u NeFileSrc.ax
regsvr32 /u NeRender.ax
regsvr32 /u NeVideo.ax

That did it for me"

 

Så fiflede jeg lidt med wmp's indstillinger og wupti, så brugte den den rigtige cyberlink decoder også uden at bruge smooth funktion etc... MEN "€#"%€&/"#€&(!#%§"f%ck! Når jeg så går ind i mce så er det man tænker, nu burde den bruge den rigtige decoder, for det gør WMP i "XP-mode", så burde den også gøre det i mce-mode, men ak nej. Selv efter reeboot og tjek at det er den rigtige decoder og at WMP afspiller perfekt, så er det altså stadig som om den bruger en eller anden lorte decoder! Hvad kan jeg nu gøre? Det skal lige siges at når jeg kører check up utility så dukker der stadig en videodekoder op som hedder Sonic MPEG Video Decoder (symphony) men det er en .dll fil, ikke .ax. Kan det tænkes at mce a en eller anden grund bruger sonic'en? (den er ikke preferred) Kommer jeg så af med den på samme måde som med Nero's .ax filer, eller?

 

Mikkel

 

 



Redigeret af mikkelp
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu