recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - erfaring med Panasonic BD50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketerfaring med Panasonic BD50

 Besvar Besvar Side  <1 464748
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 19:08
var så lidt. og man kan jo altid lige have et off topic spørgsmål, som man gerne vil undgå at lave en ny tråd for.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 10:53
er det kun mig, hvor BD-LIVE ikke kører rigtigt? den siger at det ikke er online.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 19:25
Jeg er begyndt at overveje om min BD50 måske har en defekt (udover at den ikke kan check for firmware via
internet )
Jeg har tidligere skrevet i denne tråd at jeg synes billedet hakker og har fået at vide at det er fordi mit tv
ikke understøtter 24p. Men men men...

Allerførst lige lidt om mit tv:
Min BD50 er tilsluttet til et Philips LCD tv (37PF9731D) via HDMI. Dette tv understøtter som nævnt ikke 24p.
Den kan maks kan håndtere 1080i indgangs signal, og derfor kan 24p ikke slåes til på BD50.
Tv'et bruger Digital Natural Motion til at udjævne bevægelser således at hakkeri undgås. DNM kan dog kun
slås til for analoge signaler og derfor ikke på HDMI. Dvs at det er det "rå" signal der vises.

Jeg har nu haft mulighed for at tilslutte min BD50 til et tv der understøtter 24p (Panny TX-37LZD800F) og
så længe afspilleren var sat til at vise 24p så kørte det fint, men så snart 24p blev slået fra så hakkede det
lige så slemt som på mit eget tv.

Det får mig til at tænke på om der måske er noget i vejen med afspilleren. For som jeg har forstået det, så
er 24p et udtryk for 24 billeder i sekundet som det vises i biografer. Og når 24p er slået fra så burde
afspilleren køre med 50 billeder i sekundet (eller er det 60? det husker jeg ikke). Og så vidt jeg ved så skulle
flere billeder pr sekund give et mere jævnt billede.

Hvad siger I? Er der noget om det? eller er det mig som er galt på den? (Dvs min afspiller fungerer fint,men mit tv er noget skod)
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 08:50

Oprindeligt skrevet af pgrundl pgrundl skrev:

Tak for opklaringen og undskyld mit off topic spørgsmål.

hej. det er rigtigt at der ikke skal betales told fra kanaløerne men der skal betales moms og privat indkøb er 80 kr og ikke 130 kr

    mvh ole post

Ole Hansen
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

For som jeg har forstået det, så
er 24p et udtryk for 24 billeder i sekundet som det vises i biografer. Og når 24p er slået fra så burde
afspilleren køre med 50 billeder i sekundet (eller er det 60? det husker jeg ikke). Og så vidt jeg ved så skulle
flere billeder pr sekund give et mere jævnt billede.

Hvad siger I? Er der noget om det? eller er det mig som er galt på den? (Dvs min afspiller fungerer fint,men mit tv er noget skod)


Flere billeder i sekundet giver ikke nødvendigvis et mere jævnt billede. Det kan gøre det, men hvis kilden (som jeg ikke kan se, at du angiver?) er 24p, så er effekten lige det modsatte, når det skal oversættes til 25p eller 26p. Skærmen skal selv gætte "fyld" og det kan ikke undgå at skabe et "hakkende" look. Lige som dit TV's DNM får en film til at ligne Robocop CGI. BD50 afspiller dog kun 24p kilder i 24p. Almindelige DVD'er bliver afspillet ved 25p/26p (alt efter hvad du har valgt at NTSC skal afspilles som).

Jeg hælder umiddelbart til, at du måske er en anelse kritisk (eller at du, som jeg, skal have dit tv skiftet ud med et 24p kompatibelt). Jeg tror ikke jeg ville bede et forum som recordere om at kaste dom over et Philips tv
Til top
bruger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 16:01

Yes så lykkedes, det med hjælp fra Flemming, der meget venligt udlånte en af sine film til mig, så jeg kunne prøve BD-live, for at se om det virkede på min BD50. Pakkede madpakken og kørte til Tåstrup til Flemming og hentede Rambo (nej ikke ham men filmen).

Det var med spænding, at filmen røg i maskinen, og der blev trykket på BD-LIVE i menuen. Og så gik tiden i stå. Der kom en roterende hvid cirkel på skærmen. Maskinens display talte tiden, så der skete da noget. Mit bedste gæt var, at den downloadede noget fra nettet. Efter næsten 10 min. (ja TI MINUTER), så blev skærmen sort og en blå/rød bjælke kom frem. Dette tog vel omkring 2 - 3 min. Nu læste den åbenbart det den lige havde downloadet. Endelig BD-live menuen, hvor der var flere - jeg var ved at sige - ligegyldige informationer, og nogle trailere der kunne downloades. Da det nu var en test, så måtte jeg lige downloade en trailer. Det blev Vantage point i HQ. Den gik så i gang med at hente den, og efter et sted mellem 45 og 60 min (JA næsten en time), så kørte traileren på skærmen.

Resultatet af testen:

1) min maskine kan køre BD-live selvom firmware opdatering ikke virker (virker heller ikke efter testen)

2) Mit SD-kort virker (2 GB alm SD-kort fra Apacer)

3) BD-live er alt for langsom (har 5 MB linie som burde være hurtig nok)

4) BD-live er en hjemmeside (i dette tilfælde hos Sony), hvor alle (Sonys) BD-live film henviser til, så man får samme indhold ligegyldig hvilken film man ser (Flemming har fortalt det, da han har flere film med BD-live)

5) Flemming siger også, at samme film viser forskelligt indhold (flere trailere), hvis du forsøger på et senere tidspunkt.

6) Første gang du kører BD-live får du den hvide cirkel der rotere i ca 10 min hvor den downloader. Det gør den kun første gang, næste gang går den direkte til den sorte skærm. (min oplevelse ved at bruge den samme film 2 gange samme dag). Altså hurtigere anden gang, men stadig dræbende langsom.

Konklusion:

1) BD-live er kun lige kommet, og der er pt ikke meget materiale, og det er vist kun Men in black, hvor der er specielt materiale (spil)

2) BD-live er dræbende langsomt. Hvis det på noget tidspunkt skal blive en succes, så skal hastigheden væsentlig op. Det føles som Pana har købt et parti 20 år gamle chips, som de har sat i maskinen. Det føles i hvert fald som, da jeg for 20 år siden sad og ventede i evigheder på, at der skete noget på skærmen af pc'en.

3) vi skal vist have nogen tålmodighed og vente på at standarden bliver implementeret ordentligt og hastigheden forbedret væsentligt. Før kommer der nok heller ikke ordentligt materiale, der kan hentes på en acceptabel tid.

Dette er resultatet af en kort test af BD-live på basis af EN lånt film med BD-live (Rambo venligst udlånt af Flemming 'Rambo' Larsen)

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 16:55

jamen det lyder da godt, at BD-LIVE i det mindste virker. så ved du da at der er hul igennem, så langt så godt. og som sagt kan man jo håbe, at det med firmware opdateringen, kan blive løst ved en firmware opdatering, som man kan hente på en cd.

og ja det går godtnok lidt langsomt, med det forskellige BD-LIVE ting. og jeg har en 20mb linie. så det må jo være i deres ende, at det ikke kører så hurtigt.

men jeg glæder mig virkelig, til der kommer en masse matriale på LIVE.

og det var da rart at jeg kunne hjælpe, ved at låne dig en film. det er jo altid irriterende, når man ikke ved om tingene virker.

men fortsat god fornøjelse med din maskine.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
CrimsonLoneWolf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 14:21
Intet nyt om hvorfor nogle BD-50 ikke kan bruge firmware update via internet?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 14:28
ikke noget herfra. de ved stadig ikke ret meget, hvis man ringer til pana.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 18:26

dem som har eller har haft problemer med firmware opdateringer via nettet, skulle prøve at gå herind.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45377& PN=1&TPN=1

Mvh
Flemming Larsen
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 20:42

Nu har jeg brugt min bd50 et stykke tid, og synes dvd stod meget fint.
Så skulle jeg lige prøve og sætte min denon 1930 til igen, der fik jeg så en overraskelse. Billedet har lidt flere detaljer og billeddybde, samt en bedre
skarphed. Men den største forskel er ved panoreringer, billedet er meget mere flydende.

er det fordi min BD50 ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 464748
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu