recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 14 dages returret i julen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket14 dages returret i julen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Emne: 14 dages returret i julen?
    Sendt: 23-December-2008 kl. 09:09

Ikke fordi jeg står og skal returnere noget, men undrede mig over hvordan man regner med de 14 dages returret ved internetkøb.

Er det altid 14 dage fra modtagelsen af varen eller kan perioden være længere fx her i julen hvor der er mange helligdage? Jeg tænker, hvis man modtager en vare i dag, hvornår/hvor lang tid tæller de 14 dage?



Redigeret af Boogie - 23-December-2008 kl. 09:09
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 10:06

Fristen regnes fra forbrugerens modtagelse af varen:

Stk. 2. Fristen regnes fra det seneste af følgende tidspunkter:

1) Den dag, hvor aftalen indgås, hvis aftalen vedrører en tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, og i andre tilfælde den dag, hvor forbrugeren har fået det købte eller den første levering i hænde [...]

Så fristen er som udgangspunkt ikke længere i julen, men hvis den sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten falder på en helligdag, en lørdag, en grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen først den følgende hverdag.

Så i disse tilfælde kan man godt købe sig et par dage ekstra. Men man kan selvfølgelig altid aftale en længere fortrydelsesfrist med forhandleren, hvis denne ikke allerede tilbyder dette.



Redigeret af Sandal - 23-December-2008 kl. 10:11
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu