recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken telefon bør jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken telefon bør jeg vælge?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 10:08

har ikke prøvet HTC Hero, men har haft en HTC Touch Diamond, som jeg gav chancen i 14 dage, og derefter lagde den bagerst i skabet med brugte telefoner.

Jeg har nu iPhone, som er den absolut bedste telefon jeg har haft (og det er vel 15+ forskellige. Troede heller ikke jeg kunne forene mig med at der ikke var nogen rigtige knapper, men det dur virkelig. Bruger den meget til mail, og web - aldrig nogen problemer med den...

 

 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 10:39

Niko.

Den sammenligningstest der er linket til tidligere, fortæller/viser at HTC Hero er meget bedre egnet til netop mail, web, facebook m.v. da dens "push" fungerer mere optimalt..

M.v.h.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 10:41

Nikodk: Du kan slet ikke Sammenligne Touch Diamond med Hero (eller Magic). Hero og Magic kører på Google Android og Touch Diamond (og alle andre HTC Telefoner) kører Windows Mobile. Der er en verden til forskel. Det er meget tydeligt at telefoner med Windows Mobile er beregnet til at blive brugt med Stulys, hvor Android er lavet til brug med fingrene. Samtidigt er skærmen på Hero (og vistnok også Magic) af typen Capacitive (mener jeg det hedder). Dette betyder at den reagerer ved berøring, hvorimod de tidligere telefoner virker ved trykfølsomhed. Jeg hader telefoner der kun er trykfølsomme, da jeg synes det er møgbesværligt at bruge.

Ikke for at sige at du ikke har taget det rigtige valg (jeg køber nok også selv en iPhone), men du kan ikke sammenligne Touch Diamond med Hero eller Magic overhovedet.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

  Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med "hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". Hvad skulle formålet være med at taste tallene på ryggen, mens telefonen er låst .




der står startes låst.. og hvordan ringer du til en personen når din telefon er låst? du åbner ... doh!

og derved vil dit hold og fingre på telefonen komme lidt ud og bevæge sig oven i, som nok allerede der er mere besværligt end på andre knap telefoner..men kan se du forstod problematikken.

Sålænge de ikke kan ændre på touch skærme så de afgiver movements ændringer i overflade, vil de aldrig hjælpe folk på farten med faste routiner.

Jeg har stadig ikke forstået i hvilken situation at dette overhovedet er et issue? Det kan være det bare er mig, men hvor tit er det i realiteten at man har behov for at kunne skrive uden at kigge på telefonen?

Desuden, så synes jeg faktisk at iPhone er ganske fornuftig netop på det område. Hvis jeg sidder stille, så vil jeg da påstå at jeg vil kunne skrive ganske lange beskeder uden at kigge på telefonen. Det går helt sikkert ikke lige så stærkt som på en knap telefon, men det kan rent faktisk lade sig gøre.

Det skyldes dels tilvæning hvor hænderne vænner sig til hvor knapperne er placeret (ligesom med knap telefoner), og dels Apples meget intelligente tastatur og ordbog. Hvis du fx. skal skrive "Knap", så taster du først "k" og "n". Telefonen analyserer sig nu frem til hvilke bogstaver der er mest sandsynlige vil kommer efterfølgende. Alle konsonanter er her udelukket. Ordet "knap" er ret normalt, og "a" vil derfor være oplagt. Telefonen udvider derfor det "felt" som dækker tasten "a". Så selvom du rammer fx s,q eller z, så vil telefonen stadig opfatte det som et "a". Kombineret med ordbogen som staver sig frem til ord, selvom du har tastet forkert (og førnævte ikke har rettet det). "swr" vil derfor blive til "ser", da "w" ligger meget tæt på "e" og "ser" er et normalt brugt ord.

På denne måde behøver man ikke engang at ramme de rigtige taster hver gang, da telefonen automatisk retter dine fejl. Det er ting som dette der gør at jeg mener at iPhone er så behagelig at skrive på. Jeg sidder aldrig og bladrer mig igennem mulige forslag til ord, som med en T9-ordbog.

Synes også at Touch tastaturet er langt at foretrække for et fysisk, fuldt Qwerty tastatur. Jeg har prøvet det på en del telefoner, og jeg synes altid at knapperne er for små alligevel til at det giver mening. Samtidigt mister man også muligheden for at tilpasse tastaturet, og det bliver til en krig at skulle skrive tegn og tal som er gemt bag "FN"-knapper eller lignende. På iPhone (og andre Touch tastature) ændrer selve tastaturet sig, så man ikke skal kigge efter små halvejs skjulte tegn.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 11:07
Vil tro at en Hero med hurtigere hardware vil være bedre end iPhone 3GS til folk der ønsker maksimal kommunikation.

Men desværre findes det ikke endnu, så iPhone 3GS giver stadig den bedste bruger oplevelse.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Vil tro at en Hero med hurtigere hardware vil være bedre end iPhone 3GS til folk der ønsker maksimal kommunikation.

Men desværre findes det ikke endnu, så iPhone 3GS giver stadig den bedste bruger oplevelse.

Det synes jeg faktisk lyder ret plausibelt. Hero er en fantastisk lækker telefon, men den hæmmes af at man oplever slowdowns til tider. Samtidigt kunne man også godt bruge flere programmer og Widgets i Android Market. Især widgets, da jeg synes det er den største force Android har over iPhone.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Nikodk: Du kan slet ikke Sammenligne Touch Diamond med Hero (eller Magic). Hero og Magic kører på Google Android og Touch Diamond (og alle andre HTC Telefoner) kører Windows Mobile. Der er en verden til forskel. Det er meget tydeligt at telefoner med Windows Mobile er beregnet til at blive brugt med Stulys, hvor Android er lavet til brug med fingrene. Samtidigt er skærmen på Hero (og vistnok også Magic) af typen Capacitive (mener jeg det hedder). Dette betyder at den reagerer ved berøring, hvorimod de tidligere telefoner virker ved trykfølsomhed. Jeg hader telefoner der kun er trykfølsomme, da jeg synes det er møgbesværligt at bruge.

Ikke for at sige at du ikke har taget det rigtige valg (jeg køber nok også selv en iPhone), men du kan ikke sammenligne Touch Diamond med Hero eller Magic overhovedet.

ved godt at sammenligningen ikke var helt fair...Men det var "touch-alternativet" jeg havde prøvet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu