recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Så må man jo bare håbe at sorteper ikke bliver sendt videre til den næste køber, ellers bør man nok ikke købe den nævnte model hos Justbuyit det næste stykke tid.


Æv - for en sortseer!


Her har forhandleren justbuyit strukket sig langt ud over hvad man kunne forvente, og takken er mistro og en advarsel mod at købe hos dem !?


Nej - der skulle vist have stået:  Køb trygt ind hos justbuyit - det er en forhandler som tager kunderne seriøst!


  /Lars



Ja der må jeg give Lars ret, det var vist en tastefejl fra HTTP´s side. Der er ingen tvivl om at vinderen i denne sag er helt sikkert Jystbuyit.

m@dsen

Redigeret af Lars
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 10:01

Hej m@dsen

Som jeg ser det, har HTTP ikke noget med det at gøre. Mon ikke du mente HTPC?

Vinderen i sagen? Jo, Justbuyit har da vundet ære og respekt, men jeg mener da først og fremmest, det er køberen, Master, der nu har vundet.

I øvrigt ved jeg ikke, hvad det er for noget kode, der står i dit citat. Er det noget, min browser burde oversætte til noget andet, ja, hvad er det i det hele taget? Det står ikke i det oprindelige.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 11:45
Først brokker folk sig over at Master kan finde på at retunere TV'et på grund af en pixelfejl og siger at det er en egoistisk holdning at have, fordi det gør det dyrere for alle andre købere hvis TV med pixelfejl skal kasseres og forhandleren/fabrikken brænder inde med TV'et.

Bagefter roses forhandleren for at tage TV'et tilbage. Men når forhandleren tager apparatet tilbage og fabriksgarantien ikke dækker, så må det betyde at enten skal han sende sorteper videre til en anden køber eller også skal han dække tabet ind ved at hvæe prisen på andre apparater så det bliver dyrere for andre købere i fremtiden. Det var det folk havde så meget imod.
Derfor forstår jeg ikke folk der først kritiserer Master for at ville retunere TV'et og derefter roser forhandleren for at tage det tilbage.
De startede jo med at skrive at forhandlere/fabrikker ikke bør tage "defekte" TV med pixelfejl tilbage fordi det ikke er en rigtig fejl og det fordyrer bare købet for alle andre hvis de skal kasseres.
Når folk så bagefeter roser forhandleren for at tage apparatet tilbage så er det svært at blive klog på hvilken holdning folk egentlig har. Vil de acceptere TV med pixelfejl eller vil de hellere have at TV fordyres fordi nogle må tages tilbage og kasseres?
Til top
Hannibal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Januar-2005
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 12:31

Mere ros herfra ...  både til justbuyit  og Jeppe !!!

Er meget glad for min nye LGer , som  har overgået mine forventninger med hensyn til billedkvalitet.

Hannibal

ON

 

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Først brokker folk sig over at Master kan finde på at retunere TV'et på grund af en pixelfejl og siger at det er en egoistisk holdning at have, fordi det gør det dyrere for alle andre købere hvis TV med pixelfejl skal kasseres og forhandleren/fabrikken brænder inde med TV'et.

Bagefter roses forhandleren for at tage TV'et tilbage. Men når forhandleren tager apparatet tilbage og fabriksgarantien ikke dækker, så må det betyde at enten skal han sende sorteper videre til en anden køber eller også skal han dække tabet ind ved at hvæe prisen på andre apparater så det bliver dyrere for andre købere i fremtiden. Det var det folk havde så meget imod.
Derfor forstår jeg ikke folk der først kritiserer Master for at ville retunere TV'et og derefter roser forhandleren for at tage det tilbage.
De startede jo med at skrive at forhandlere/fabrikker ikke bør tage "defekte" TV med pixelfejl tilbage fordi det ikke er en rigtig fejl og det fordyrer bare købet for alle andre hvis de skal kasseres.
Når folk så bagefeter roser forhandleren for at tage apparatet tilbage så er det svært at blive klog på hvilken holdning folk egentlig har. Vil de acceptere TV med pixelfejl eller vil de hellere have at TV fordyres fordi nogle må tages tilbage og kasseres?


Der er intet selvmodsigende i at mene at forhandleren ikke er forpligtiget til at ombytte tv'et pga pixelfejl ..... og så efterfølgende rose forhandleren fordi han alligvel gør det.

Nu ved jeg ikke om du var en af dem der mente at forhandleren burde tage tv'et retur men selvom du ikke var synes jeg stadig du er temmelig uforskammet overfor forhandleren. Hvordan skal han nogensinde kunne vinde i din verden? Først vil han ikke ombytte tv'et - folk brokker sig. Det er for dårligt osv. Så bytter han det alligevel. Og så skal han gudhjælpemig bagefter anklages for måske at ville sælge det ombyttede tv til en anden.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 13:16

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Først vil han ikke ombytte tv'et - folk brokker sig. Det er for dårligt osv. Så bytter han det alligevel. Og så skal han gudhjælpemig bagefter anklages for måske at ville sælge det ombyttede tv til en anden.

For en god ordens skyld:  Da Justbuyit gik ind i sagen, valgte de at ombytte. De har ikke udtalt sig hverken for eller imod før den beslutning.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Der er intet selvmodsigende i at mene at forhandleren ikke er forpligtiget til at ombytte tv'et pga pixelfejl ..... og så efterfølgende rose forhandleren fordi han alligvel gør det.

Det var heller ikke det jeg kritiserede.
Jeg pointerede bare at nogen kritiserede Master for at ville ombytte TV'et og sagde at det er en egoistisk holdning, fordi det fordyrer TV for andre hvis forhandleren skal tage det tilbage og kassere det. Derfeter bliver forhandleren rost for at tage TV'et tilbage og det betyder jo netop at TV for andre bliver fordyret hvis sorteper ikke bliver sendt videre. Derfor er det underligt at folk først er utilfreds med at han vil retunere det og derfter er de glad for at forhandleren tager det tilbage. Det er da selvmodsigende.

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Nu ved jeg ikke om du var en af dem der mente at forhandleren burde tage tv'et retur men selvom du ikke var synes jeg stadig du er temmelig uforskammet overfor forhandleren. Hvordan skal han nogensinde kunne vinde i din verden? Først vil han ikke ombytte tv'et - folk brokker sig. Det er for dårligt osv. Så bytter han det alligevel. Og så skal han gudhjælpemig bagefter anklages for måske at ville sælge det ombyttede tv til en anden.

Jeg er ikke utrilfreds med forhandleren, jeg synes det er fint at han tager det tilbage, men jeg var heller ikke en af dem der brokkede mig over at Master ville retunere det.
Jeg har ikke noget imod Justbuyit, mit indlæg var ikke ment som et udfald mod Justbuyit, men en reaktion mod det selvmodsigene der jeg mener der er i nogen af indlæggene i dette emne. Folk ændrer jo heller ikke mening om Justbuyit ud fra mit indlæg, de er vel selv i stand til at danne sig en mening. Min mening om Justbuyit er da positiv, medmindre de da bare sender sorteper videre. Men dem der mener at man ikke skal sende TV med pixelfejl tilbage må da have en negativ holdning til Justbuyit nu, fordi det betyder at de skal tjene pengene ind et andet stedt, hvilket de samme personer er imod.
Jeg synes bare at det er underligt at nogen først synes det er forket at folk vil sende et TV med pixelfejl retur fordi det gør TV dyrere for andre. Bagefter synes de at et er godt at forhandleren tager det tilbage. Men hvis forhandleren tager TV'et tilbage og ikke sælger det videre kan det jo kun betyde at tabet skal tjenes ind på andre TV og det var visse folk jo ikke glade for. Disse folk må jo håbe at sorteper bliver sendt videre til en anden køber så tabet ikke går ud over prisen på TV.
Jeg har som sagt ikke noget imod Justbuyit, men jeg synes at nogen har en selvmodsigende holdning i denne sag.
Jeg ville selv retunere et TV med pixelfejl hvis jeg havde mulighed for det, men jeg ville også fortrække hvis fabrikerne gav pixelgaranti, ligesom flere er begyndt med ved mindre skræme til PC. Både Philips, LG, Samsung og Asus har pixelgaranti på visse modeller.
Jeg tror iøvrigt at de fleste af dem der selv synes det er en egoistisk holdning at sende et TV med pixelfejl retur til forhandleren selv ville gøre det samme hvis de havde muligheden. det er underligt aty nogen er u
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej m@dsen


Som jeg ser det, har HTTP ikke noget med det at gøre. Mon ikke du mente HTPC?


Vinderen i sagen? Jo, Justbuyit har da vundet ære og respekt, men jeg mener da først og fremmest, det er køberen, Master, der nu har vundet.


I øvrigt ved jeg ikke, hvad det er for noget kode, der står i dit citat. Er det noget, min browser burde oversætte til noget andet, ja, hvad er det i det hele taget? Det står ikke i det oprindelige.



Der skal bare være noget galt når jeg poster et indlæg
Har du en eller anden holdning du ikke har mod til at få ud i lyset, eller er det bare din måde at deltage i et forum, hvor jeg går ud fra at også din hensigt er at hjælpe og dele sin viden med de andre deltager.
Men ok, der er jo ingen der er forpligtet ud over sine evner.
m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 14:24

Ovenstående er læst.

Det er vist ikke faldet m@dsen ind, at man kan rette sine fejl. At det her ikke er noget personligt, men blot en kommentar til et indlæg, der afveg fra, hvad jeg plejer at møde her. Jeg ved stadig ikke, hvad det er for noget kode og det kunne m@dsen da godt lige fortælle os.

Jeg kan også referere til, at jeg var den første (med eller uden mod...) til at svare i denne tråd og dele lidt af min viden om skærmproduktion med andre.

Jeg kan bestemt godt lide at hjælpe og gør det jævnligt i andre tråde. At jeg ikke 100% kunne her skyldes, at jeg ikke producerer plasmaskærme selv. Eller kan reparere dem. Det indrømmer jeg blankt.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Hannibal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Januar-2005
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg kan bestemt godt lide at hjælpe og gør det jævnligt i andre tråde. At jeg ikke 100% kunne her skyldes, at jeg ikke producerer plasmaskærme selv. Eller kan reparere dem. Det indrømmer jeg blankt.

Du kan ellers godt opfattes som meget "firkantet".

Hannibal

 



Redigeret af Hannibal
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 00:19

I just thought it was hip to be square!

Oprindeligt skrevet af Hannibal Hannibal skrev:

Du kan ellers godt opfattes som meget "firkantet".



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu