recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Home Trio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Home Trio

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det er en gammel anmeldelse, TDC TV er meget anderledes idag.

For så forstår jeg bedre dine misvisende udtalelser TBC1. For hvis det er lige så længe siden du har set TDC TV forstår jeg det godt

Re-encoding eller ej som i fræser rundt i, så er TDC TV signalet lige så godt billede på mit TV som på min vens YouSee (begge gode kalibrerede plasmaer som fremviser). At det ikke er så godt som Canal Digital kvalitet, er en anden sag, men langt bedre end DVB-T, og mange af de Antenne foreninger der ligger landet over med deres sitrende støjfyldte signaler.


Jeg ved ikke hvorfor du bliver ved med forsvare dit valg af tv leverandør, det er da et godt valg, det er jo et valg du har taget ud fra dine overvejelser, jeg har jo sat fra cd og den skål pynter jo ikke ligefrem på huset, men det er jo ulempen.
Men fakta er at tdc tv sender signalet i dårligere kvalitet end andre, og bedre end andre herunder boxer.
Nu er jeg heller ikke vild med yousee signalet, det har mine forældre. Det kan jo være at du bare ikke har set et ordentligt tv signal endnu


Redigeret af SVP03 - 04-Oktober-2009 kl. 08:48
SVP03
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 09:07
Jeg forsvarer det fordi jeg mener det er det bedste produkt på markedet pt. alle punkter taget i overvejelse.
YouSee findes ikke i kvarteret og en parabol skal jeg ikke have sat op på huset med mindre jeg kun havde DVB-T (Boxer) som mulig leverandør. Syntes personlig ikke om en parabol på mit hus.

Er det ikke hele essensen her på Recordere.dk? At uddybe et produkt eller opsætning så andre kan drage glæde af det? Om de så enten til sidst mener mit TDC TV er noget skod eller mener dit CD er noget skod. Alle har forskellige preferencer.

Jeg har set mange både dårlige og godt TV signaler. Også set noget skod Canal Digital signal du
De fleste CD brugere jeg kender har elendige modtager bokse, ingen har en HD boks endnu, så den har jeg ikke set. Men der har jeg siden de første indlæg jo bekræftet at jeg har læst mig til CD er bedre end de andre, det har du overset eller hvad?


Redigeret af BorgHammer - 04-Oktober-2009 kl. 09:18
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 14:42

Jeg tror vi er enige, der er mange ting der fører til ens valg af produkter, nu var det især tdc tv billedkvalitet du nævnte som god, og det er den ikke, den er middel eller lidt under.
Det er ligesom med tv, Pioneer leverer det mest korrekte billede, men der er andre ting folk går mere op i end det. Derfor vælger vi jo alle forskelligt.
Med hensyn til parabol, behøves den jo ikke hænge på huset eller taget, den kan stå på jorden, bare den har frit udsyn mod syd.
Fordelen ved yousee er at kan se kanalerne i alle rum i huset uden ekstra box, klar fordel for mange, især nu hvor de valgte at spejle det analoge signal over i digitalt.

SVP03
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 15:09
Nej vi bliver netop ikke enige
Men lad det ligge med vi hver er af forskellelig opfattelse af TDC TV's kvalitet, som klart ikke ligger under middel, så vi kommer ikke videre.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Nej vi bliver netop ikke enige
Men lad det ligge med vi hver er af forskellelig opfattelse af TDC TV's kvalitet, som klart ikke ligger under middel, så vi kommer ikke videre.
Næh, åbenbart ikke selv med fakta, men det er jo en af fordelene ved forum, ellers var der jo kun halvt så indlæg
SVP03
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 19:59


Fortsat go søndag
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 20:44

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det er en gammel anmeldelse, TDC TV er meget anderledes idag.

For så forstår jeg bedre dine misvisende udtalelser TBC1. For hvis det er lige så længe siden du har set TDC TV forstår jeg det godt

Re-encoding eller ej som i fræser rundt i, så er TDC TV signalet lige så godt billede på mit TV som på min vens [..]

Suk! Jeg ved ikke hvorfor det er dig så umådeligt magtpålæggende at skulle afvise mine udsagn som om de var for intet at regne, og deres inhold ikke skulle være hverken gældende eller sande. ...Hvad skrev jeg i øvrigt lige efter/i forlængelse af at jeg henviste til anmeldelsen jeg var faldet over? Jo jeg skrev: "Selv om den er næsten 2 år gammel, og signalet sagtens kunne være blevet forbedret noget siden, passer den dog stadig principielt som fod i hose med hvad jeg selv kan gøre mig af observationer i dag.

Selv om signalet så måtte være blevet opgraderet og bedre siden da eller ej (det aner jeg intet om, da jeg ikke har haft mere end ca 7 måneders erfaring med TDC-tv produktet), så er det hvad enten om det så i dag er i mindre udstrækning end det var for snart 2 år siden eller ej, principielt stadig de samme problemer der gør sig gældende for signalet i TDC-tv til sammenligning med de oprindelige signaler der modtages og så re-encodes til TDV-tv platformen i dag. Hvad enten det så i dag er i så stor grad at mange eller alle kan se det, eller vi åbenbart kun er nogle der er kritiske og bevidste nok om billedkvaliteten til at kunne se det.

Først den dag man holder op med at sænke bitraten og slet ikke re-encoder signalet vil det være af samme kvalitet ude hos TDC-tv's brugere som det oprindeligt var fra det broadcast som TDC modtager fra bl.a satellit

...Og der går altså ikke år imellem jeg ser min bedste ven, og dermed også ofte TDC-tv. Senest jeg så TDC-tv ude ved ham var hhv. Mandag og Tirsdag i denne uge. Altså aktuelt ikke mindre end for 5 dage siden.

Hvis du seriøst mener eller forsøger at gøre dig til talsmand for at et re-encoded signal er, eller kan være, lige så godt som det oprindelige og højere bitrate signal som det re-encodes fra, så taler du altså imod enhver logik, fornuft og praktisk erkendelse der kan gøres af enhver der har øjne i hovedet og en smule tæft for at kunne se forskelle på encodes og billedkvalitet. Om degradering der er tale om så udgør et generende problem eller overhovedet observeres af alle er en anden snak. Men problemet/kompromiset er der, og for mig er det endog så ekstremt klart og tydeligt at se. Det kan jeg sagtens erkende at det måske ikke er for alle. Det kan de jo så bare glæde sig over hvis de selv har TDC-tv som har så mange andre kvaliteter end lige den bedste billedkvalitet.

TDC-tv er ikke dårligt af en re-encoded IPTV platform at være, når man sammenligner med tilsvarende platforme. Men billedkvaliteten er dårligere i TDC-tv end det er tilfældet med TV stationernes oprindelige DTH broadcast signal. Og det vil det være så længe ...og netop fordi... der renencodes (og tilmed til lavere bitrater) i TDC-tv.

Til top
Polifis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 13:21
Hej, nogen der vil købe en TDC kiss boks med HD? boksen er omtalt med billede i denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20997& PN=1&TPN=1

Redigeret af Polifis - 09-Oktober-2009 kl. 13:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu