recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fejl ved dvd brænding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfejl ved dvd brænding

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anzette Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: fejl ved dvd brænding
    Sendt: 19-Oktober-2005 kl. 21:38

Jeg har nero og lite-on brænder. jeg optager fra vhs til pctv,  redigere det i nerovision brænder det på dvd+rw  fungere perfekt,  kan afspilles på alt DVD afspillere og pc)  men når jeg vil brændet det på dvd- eller+ r så går det galt. jeg har været i logfilen og finder bla denne fejl Sessionsfikseringsfejl

nogen der har en ide til hvad der går galt og hvad jeg skal gøre

anzette
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 18:19

 

 Du skal huske at Finalize når det er + og - R, i menuen write method skal du sætte flueben i finalize disk, den finder du i final burn settings ved at trykke på More.



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
anzette Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2005 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Du skal huske at Finalize når det er + og - R, i menuen write method skal du sætte flueben i finalize disk, den finder du i final burn settings ved at trykke på More.

jeg forstår som sådan godt det du skriver jeg kan bare ikke finde det. er det i nerovision ellers hvor skal jeg lede

anzette
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2005 kl. 18:06

 

 Det er i dit Nero brænderprogram du skal ind og sætte det flueben i Finalize Disk.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
anzette Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 06:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Det er i dit Nero brænderprogram du skal ind og sætte det flueben i Finalize Disk.

tak radiomand

jeg brænder altså mit færdige nerovision projekt til harddisken og derefter går jeg i nero espress og brænder!  og husker fluebenet.  tak for dit hurtige svar

anzette
Til top
anzette Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 23:07
[QUOTE=Radiomanden]

 

 Du skal huske at Finalize når det er + og - R, i menuen write method skal du sætte flueben i finalize disk, den finder du i final burn settings ved at trykke på More.

Hej radiomand

jeg skriver til dig igen fordi min første brænding lykkedes men ikke den 2. og 3. jeg brænder nero express. og der automatisk flueben i finalize disk. men den skriver brændingsproces mislykkedes ved 4x. igen hvis jeg kigger i loggen skriver den 22:33:14 #30 CDR -1176 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1909
 Session fixation error
 
22:33:14 #31 TRANSFER -24 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1909
 Could not perform end of Disc-at-once
 
22:33:14 #32 Text 0 File DVDR.cpp, Line 2774
 EndDAO: Last written address was -1
 
22:33:14 #33 CDR -201 File WriterStatus.cpp, Line 167
 Invalid write state
 LITE-ON DVDRW LDW-851S\H1 T0
 
22:33:14 #34 TRANSFER -24 File WriterStatus.cpp, Line 167
 Could not perform end of Disc-at-once
 
22:33:14 #35 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
 Burn process failed at 4x (5.540 KB/s)

du var så sød at hjælpe sidst, kan du mon klare det igen, anzette

anzette
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 00:57

Hejsa Ansette,

Hvilken DVD medier bruger du? Hold dig til nogle kendt- omtalte medier, som f.eks. Verbatim.

Tjek, at DMA mode er sat til ON på på den HD controller hvor din brænder sidder!

Tjek om der er flueben i Nero's multisession indstilling, eller fjern det!

Vær sikker på, at du har seneste Nero 6 update installeret. Også seneste firmware version til din brænder. Efter disse opdateringer kunne du jo lige tjekke om det virker med indstillingen "Simulation" i Nero, og så fjerne burn flurbenet. Så smider du da i det mindste ikke DVD'er ud i den blå luft hvis det ikke virker! :-)

ELLERS ville jeg prøve dette:

Hvis det du har kopieret fra VHS ligger i en .AVI fil, så kunne du prøve at bruge programmet AVI2DVD -> http://www.videohelp.com/tools?tool=Avi2Dvd - som er et gratis program. Programmet laver din .AVI fil om til en .VOB fil, som kan bruges direkte i dit DVD menu program - til at lave selve DVD menuen og derefter brænde DVDen.

Hvis det virker, så har Nero muligvis et problem med dine AVI filer. Men det kunne også tænkes, at du skulle prøve at brænde DVD'en med et anden brænder program.

Hvis du har InCD installeret, så prøve at fjerne det. Jeg har haft lidt problemer med dette program. Måske med Nero's Clean tools, som skulle kunne fjerne stumper & stykker fra programmet!

Ja, det var lige hvad jeg kunne komme på i første omgang....

Mvh. Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
anzette Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 23:49
[QUOTE=Moef]

Hejsa Moef som svar på dine mange gode forslag.

Hvilken DVD medier bruger du? Hold dig til nogle kendt- omtalte medier, som f.eks. Verbatim.præcis det mærke jeg bruger dvd-r verbatim

Tjek, at DMA mode er sat til ON på på den HD controller hvor din brænder sidder!ved ikke lige hvor jeg skal lede, men i logfilen står DMA til ON

Tjek om der er flueben i Nero's multisession indstilling, eller fjern det!Der står flueben i ingen session

Vær sikker på, at du har seneste Nero 6 update installeret.Er opdateret Også seneste firmware version til din brænderEr også opdatere. Efter disse opdateringer kunne du jo lige tjekke om det virker med indstillingen "Simulation" Det virker perfekt, men ikke når jeg vil brænde det normalt i Nero, og så fjerne burn flurbenet. Så smider du da i det mindste ikke DVD'er ud i den blå luft hvis det ikke virker! :-)( har "kun" brugt 3 i aften, gisp)

Jeg har nu prøvet at få min søn til at lave filerne om til vob filer på hans pc med et andet program og så brænde det her på nero: failed Har prøvet at brænde det i andet brænder program My DVD som hørte med brænderen, den skriver, oversat, kunne ikke lave sidste del, mekanisk fejl, Tror du ikke rent faktisk at det er min brænder der halter.

Dit forslag vedr anden filtype, også omkode dem med det downloaded program, så kan jeg kun finde dem i mpeg filer.

Hvis du også mener at det er min brænder og jeg skal købe en ny, hvad kunne du så foreslå.

eller er du kommet på andre ideer!!!

endnu engang tak

anzette

 

 

Mvh. Moef

anzette
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 00:38

Hmm..... din brænder kan selvfølgelig være defekt, beskidt ell. bare slidt for meget.

Prøv eventuelt stadig med et andet DVD mærke. Det er muligt, at din brænder er overfølsom overfor Verbatim DVD minus & plus medier

Hmm... ellers kunne du jo også prøve og brænder i en lavere hastighed 2,4 speed f.eks.

Men jeg har også selv oplevet, at en dårlig strømforsygning faktisk kan få fejl som dine til at opstå. Men hvis du ikke har problemer med andre programmer, så er det nok ikke lige strømforsygningen i computeren som er defekt ell. for lille.

Et dårligt fladkabel (fra controller til brænder), kan også skabe problemer af denne slags.

Hvis du har mulighed for, at låne en anden brænder og smide den i din computer, så kan du hurtigt finde du af om det er brænderen som driller dig med plus & minus skiver, ell. noget software. Men prøv eventuelt først med et andet mærke, ell. bedre tjek hvilken medier som egner sig bedst til din brænder. Det kan du sikkert finde på Liteon's side. Men liteon burde nu ellers ikke have problemer med Verbatim.

Har du aldrig oplevet problemer med rewriteble DVD'er?

Moef

 

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
anzette Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 20:22
[QUOTE=Moef]

Hej Moef

Jeg er så glad idag. jeg har lavet min første brænding der både kan læses på pv og dvd maskinerne.

jeg sad og rodede lidt ind på nero's hjemme side og fandt følge downloads NVE3 patch, http://www.nero.com/nero6/eng/Patch_for_NVE3.html

som jeg ikke umiddelbart synes havde noget med dette problem at gøre. men besluttede at downloade det alligevel, samtidig cleanede jeg inCd. og nu virker det perfekt. (Håber ikke det var en tilfældighed)

så jeg må sige det var ikke min brænder som jeg godt nok ellers havde mistanke om.

du spurgte til rw'erne og dem har jeg haft rigtig mange problemer med. indspillet dem og set dem på dvd'en men når jeg skulle overskrive dem kunne pc'en slet ikke genkende disken.  jeg håber også at dette problem er løst nu.

så nu vil jeg sige mange tak for denne gang, jeg vender jo nok tilbage med noget andet, for jeg er kun en lille dame med ikke en skidt  forstand på pc'er

anzette

anzette
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 21:14

Jamen det var da dejligt du fik det til at virke

Ofte er det bitte små ting og forglemmelser, som giver udslag i IT problemer. Normalt er der en løsning på problemerne - men for meget bøvl og stress, kan få overblik til at svigte, og få det hele til at se umuligt ud - jeg kender det godt. Men det var godt du fik tjekket Nero's side igen, og fandt en patch til programmet. Så køre det hele igen, fedt

Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu