recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Troubleshooting: Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTroubleshooting: Squeezebox

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Classic vs duet:
Ved godt du spørger direkte til Kurt, men giver alligevel mit svar med på det spørgsmål, da jeg selv
har begge produkter.
 
Da Classic kan kobles op helt uden brug af trådløs, og betjenes uden brug af trådløs (den har infrarød fjernbetjening), vil den for nogen (med halvdårligt wifi) opfattes som mere "stabil".
 
Når det er sagt så er Duet'en genial. den er fed at betjene og har kun få svagheder. Det er super godt at kunne se coverart, at kunne betjene den med en hånd etc.. Jeg medgiver at Duetten havde en svær fødsel, men de seneste versioner af softwaren har efter min vurdering været super gode og jeg ville ikke undvære den.
 
 
 
 
Nu svarer jeg så lige på et svar til et spørgsmål... LOL
jeg synes at der efterhånden bliver fyldt for meget "lort" i Duet'ens software... Jeg synes til tider den er ekstrem ustabil, kan nogen gange bruge 10-15 min på at få liv i den... Jeg har også et par gange måtte reset' den totalt...
Jeg har både en Duet og en Radio. Bruger nok 95% af tiden på at høre netradio, og så er det jo smart at man bare kan koble den op på www.mysqueezebox.com, så man slipper for at starte pc, eller hvad man ellers har kørende... Problemet er bare at deres server er ekstremt ustabil Angry Når man skal connecte 10 gange i timen, så har man bare lyst til at smide lortet ud...
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Nu svarer jeg så lige på et svar til et spørgsmål... LOL
jeg synes at der efterhånden bliver fyldt for meget "lort" i Duet'ens software... Jeg synes til tider den er ekstrem ustabil, kan nogen gange bruge 10-15 min på at få liv i den... Jeg har også et par gange måtte reset' den totalt...
Jeg har både en Duet og en Radio. Bruger nok 95% af tiden på at høre netradio, og så er det jo smart at man bare kan koble den op på www.mysqueezebox.com, så man slipper for at starte pc, eller hvad man ellers har kørende... Problemet er bare at deres server er ekstremt ustabil Angry Når man skal connecte 10 gange i timen, så har man bare lyst til at smide lortet ud...
 
Ked af at høre at du bøvler med duetten, men det må da være noget opsætningsmæssigt siden min fungerer upåklageligt. Kunne det tænkes at dit trådløse netværk er udsat for forstyrrelser (dig selv eller naboer) eller dækker dårligt der hvor du bruger din controller?
 
Det skal siges at min befinder sig i laderen det meste af tiden og kun tages frem når der skal vælges musik. Den ligger med andre ord sjældent hele dagen på bordet. Ved ikke om det har noget at sige.
 
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af zunex zunex skrev:

Flac.

Jeg kan jo se du er en kyndig squeezebruger. Hvad er din vurdering af classic vs duet? Det er min fornemmelse, at classic'en er et mere "solidt" produkt. Hvad er din vurdering?
 

Der er ingen tvivl om at Classic'en er væsentlig nemmere at sætte op. Det, at Duetten reelt set er to produkter, der egentlig ingen sammenhæng har, gør det svært, fordi alle tror de hænger sammen. I virkeligheden burde Logitech slet ikke have solgt de to produkter sammen og måske ville det have fjernet nogen af problemerne.

Men det er da klart at Classicens mange år på bagen gør at dens fejl er luget ud for længst og derfor er et enormt stabilt produkt. Men det er receiveren altså også hvis man kigger på den alene. Hvis bare det var sådan at man kunne sætte en receiver op uden Controlleren så ville der slet ikke være den diskussion om denne del af produktet.

Så er man nybegynder og ikke har den store indsigt i et trådløst netværk så er Classic'en at foretrække. Men Controlleren er et stykke genialt hardware og det at kunne se pladecovers er noget der er svært at undvære - jeg vil ihvertfald ikke. Og hos mig har den altid kørt uden problemer. Men jeg har også et super stabilt trådløst netværk som fungerer over hele huset. Og jeg har ikke nogen specielle opsætninger i mit AP udover at en mac-adresse filtrering. Alt andet håndteres af min TDC-router.

EDIT: Glemte lige at spørge om du har prøvet at styre receiveren fra SBS og om det gav problemer?




Redigeret af Kurt Poulsen - 03-Januar-2010 kl. 20:24
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 22:02
Og så skal Boom'en da også lige nævnes som noget der er lige så rock stabil som Classic'en.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 22:22
... og Transporteren :)
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 22:49
Heh...ja, Transporteren ville da pynte:)

Har prøvet at fjernstyre via SBS, og det har virket. Men - som tidligere nævnt - har ikke gjort det i et væsentligt omfang så det kan give hints om hvad der kan være galt. Mht covers mv på remote: Har en iPhone, og er meget glad for iPeng. Har prøvet at køre kun med den, altså med slukket remote - det har ikke løst problemerne.
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:06
Kan du tjekke flg.

1. At der ikke er ip-addresse konflikter når alt er koblet til. Hvordan du præcis gør på de forskellige enheder ved jeg ikke. Men det er vigtigt at tjekke  (selvom det ikke burde kunne ske).

2. Hvad er Receiveren og Controllerens signalstyrke iflg SqueezeCenter. Se indstillinger - oplysninger.

Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:11
Og lige en ting mere. Hvad indikerer lyset på Receiveren når problemerne opstår. Farve etc?
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af bhaagensen bhaagensen skrev:

Og lige en ting mere. Hvad indikerer lyset på Receiveren når problemerne opstår. Farve etc?


Tak for din konstruktive tilgang. Som jeg skrev tidligere så har jeg den ikke længere; startede egentlig tråden for at få input til hvad der kan være galt med mit netværk  - ovenpå endnu en fejlslagen satsning, denne gang på Sonos.

Men den lyste som regel blåt - såvidt jeg husker ensbetydende med at den ikke kunne koble på netværket.

Men selvsamme wifi kører upåklageligt i hele huset, i to plan...
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 17:57
Blå betyder at den ikke kan finde dit SqueezeCenter. Altså den har fået en ip-adresse og er tilsluttet netværket, men ikke dit SqueezeCenter. Det er ikke sådan at din server står på et andet netsegment eller i en anden workgroup (hvis det er en windows maskine)?

Har du prøvet Robin bows lille værktøj til at give din receiver fast ip-adresse: http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu