recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ABEO box ingen kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketABEO box ingen kanaler

 Besvar Besvar Side  <1 111213
Forfatter
Besked
Squiffy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Har dog haft problemmer med at boksen ikke kan se min eksterne harddisk som har  strømforsyning .  ( Det er en 500 Gb Dana-Elac So Speaky HDMI )
 
Især når Abeo boksen skal timeroptage det er lige som om boksen skal stå tændt 5-10 min inden den kan se Hartdisk  .
 
Lidt træls at boksen så skal stå tændt for at man kan være sikker på at den optager .
 
Overvejer dog at købe en harddisk som ikke kræver en strømforsyning ( Da min nuværende så skal stå tændt hvis man skal timeroptage . )
 
Er der nogle som ved om Abeo boksen fungerer godt sammem med en Ektern Harddisk uden strøforsyning . ?
Kan den Levere nok strøm gennem USB ?  
 
Jeg benytter ABEO boxen sammen med en Medion 320 GB 2.5" harddisk fra Aldi. Harddisken modtager kun strøm fra boxen og det fungerer fint.
 
Jeg oplever ingen problemer med timeroptagelser når boxen står i standby. Det skal nok passe at boxen tænder et minut inden optagelsen starter. Jeg venter lidt tid, efter boxen er tændt, med at se oversigten over optagelser. Men 5-10 min lyder af meget.
 
Er der nogen der ved om det er muligt at springe til slutningen af en optagelse? Den mulighed bruger jeg tit på min harddisk optager for at se om slutningen blev optaget med. Det er surt at se en film og så mangle slutningen. Jeg har prøvet at spole en optagelse igennem på 32x, men når der er spolet ca. 45 min så kan harddisken ikke levere data nok og boxen fryser.
 
En anden feature jeg virkelig savner fra min harddisk optager er muligheden for instant recording med optagelængde. Det vil sige at når man trykker på rec knappen en gang så optager den "uendeligt". Men efterfølgende tryk på rec sætter længden af optagelsen til hhv 10,20,30,60,90,120,150,180 min. Jeg håber det kommer til denne box en dag, ABEO. Smile
Til top
Hammi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 13:50
hmmm det var en kort frist....nu virker det ikke mere...ja på nogen kanaler ka jeg ikke skifte over til dansk sprog...så snakker de svensk eller et eller andet pis...

køber snart en den rigtige fra stofa, hvis det her pis ikke snart kommer til at virke
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 16:04
Ny firmware tilgængelig

25/03/2010 Firmware v.1.03.07

Added an "OFF" option in the subtitle language item
Have the STB to power on 5 mins ahead of the recording.

Denne funktion betyder at jeg nu kan bruge den eksterne hartdisk som har  strømforsyning .  ( Det er en 500 Gb Dana-Elac So Speaky HDMI )  Før kunne Abeo boksen ikke nå at se den ved timeroptagelse ( Før kun ca 1 Min power on )
 
Support Conax CAS7.0 (Not functional in Denmark)  Denne funktion betyder for mig at jeg får en Blå Besked mit på skæmen som siger at jeg ikke har indsat Smardcard . Det er på 6 af kanalerne som har et dollertegn men disse kanaler er ikke kodede . Ikke særlig smart af Abeo at lave denne funktion i Firmware , da vi jo ikke har noget at bruge det til .
 
Added the 3rd network "Glenten"
Record DVB subtitle when recording, the teletext subtitle recording is not supported in this version
Support INFO EPG infomation.


Redigeret af janbau - 25-Marts-2010 kl. 16:38
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 111213
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu