recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS, medie-center og sammenhængen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS, medie-center og sammenhængen

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS, medie-center og sammenhængen
    Sendt: 06-April-2010 kl. 21:12

En forum-søgning efter tidligere debatter omkring, hvilke blueray drav, der er brugbare og anbefalelsesværdige til PCH-C200. I den forbindelse blev spørgsmålet omkring drev, der er regionsfri - og ikke regionsfri - vendt. Men hvad betyder det præcist, om det er regionsfrit?

Er det korrekt forstået, at et drev der er eller kan gøres regionsfrit (Pioneer BDR-S05J - 1.04, Pioneer BDR-205 - 1.04, LG BE08LU20 - 2.00, LG BH08LS20 - 2.00)... At det kan afspille DVD og blue ray uafhængig af, hvorvidt en dvd er fra Eu, USA, Japan osv.
 
Mens fx. et LiteOn IHOS104-37 (som er det billige valg) kun kan afspille EU DVD'er / Blue ray?
 
Såfremt ovenstående er tilfældet.. Så virker det - for mit vedkommende - ganske oplagt, at slå til på
LiteOn IHOS104-37.
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 17:08
Status herfra. Popcorn hour er kommet hjem for noget tid siden, og som svar på spørgsmålet længere oppe... Jeg fik slået kløerne i en 2.5" harddisk med 250 GB til små penge (en der havde lavet et fejlkøb). Så jeg er startet med at smide den i den - også for lige at få fornemmelsen af den. Jeg har dog købt skinnerne/beslagene hjem, sådan at jeg er klar til at sætte en 3.5" harddisk i... Når der blir brug for det.
 
Lige nu har jeg kun lagt fire film over på den - men det skyldes mest, at jeg vil have YAMJ op at køre inden jeg fortsætter med projektet. Og YAMJ er i sandhed et helvede. Langhåret...? Ja det tror jeg da vist nok. Jeg har kæmpet adskillige dage med det nu - og nærmer mig det tidspunkt, hvor jeg kryber til kortset og spørger om hjælp. Men... Jeg gir den et forsøg mere! Men nøj, hvor ka man blive arrig af det.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 16:51
Velkommen til ratep

Synes du skal lave en ny tråd istedet for at smide dine spørgsmål her :)
Til top
ratep2001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Marts-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 15:30
Der er blevet egentlig meget snakket om Popocorn Hour C200. Hvad så med konkurrenterne; QNAP har også medie afspiller NMP-1000, TViX, DUNE BD Prime/Base, HDX, Linksys Kiss 1600 osv.? Er der nogen der kan forklare hvorfor PCH er det bedste valg, siden der blev snakket kun om den?
 
QNAP NAS er en udmærket løsning, men jeg tror jeg kommer aldrig til at bruge den til MySQL server, Joomla og de andre smarte server ting - kan man så ikke nøjes med en D-Link DNS323 til tredjedel af QNAPs pris? Er der nogle der har erfaring med D-Link i hjemme medie center applikation?
 
Jeg vil gerne høre jeres menning om den følgende scenario: NAS på kontoret koblet til trådført LAN (router 10/100Mb med wireless access point), mens PCH c-200 (eller lign) er i stuen, koblet på trådløs access point 802.11 b/g. Skal jeg forvente at afspilning af rippede DVDer på NAS via PCH vil hakke eller skal man prøve sig til?
 
Bliver det bedre hvis man skifter til 802.11n ( jeg tror TViX kommer med indbygget Wireless N)?
 
Egentlig, er det muligt at PCH c-200 automatisk overfører rippede DVD film via trådløs forbindelse til den interne 2,5'' HDD og så streame bagefterderfra?
 
Mit grundlæggende problem at jeg kan ikke trække ethernet kabler rundt i huset og har en del ældre routere og access points, så er det helt håbløst at få fornuftig streaming til udvalgte fjernsyn rundt i huset? Eller skal jeg muligvis flytte NAS tæt på PCH og koble den til trådløs access point og bruge trådført mellem NAS og PCH? Kan I anbefale noget andet udstyr som passer bedre min situation?
 
MVH,P
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:49
du må dar meget gerne kommer med dine indtruk af din købte popcorn... der vil være intersent at høre om liver op til dine forventninger... da jeg synes at du apsolut har veret grundig i dine forberedelser ang af køb af den...
fik du købt den kombo af den samt en 2.5 HD på 500 gb....
skriv anlig en mini anmendelse Wink
 
tillykke mad den Clap


Redigeret af sani - 26-Marts-2010 kl. 20:51
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 18:43
Det gjorde tricket! Stor tak herfra.
 
Så håber jeg bare ikke, at jeg har fået fucket for meget op i diverse password mv. andre steder på den. Formentlig lidt, men sålænge, at det ikke er mere end jeg kan håndtere... Så går det nok :)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 18:03
Ikke sikker, men syntes jeg har læst her inde at det er NMT og 1234
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 17:55
Så er C200 købt, betalt, bestilt og leveret. Og sågar også koblet til - i en eller anden udstrækning. Men. Er løbet ind i en del problemer allerede. De fleste har kunnet løses - men den følgende har jeg ikke kunnet finde svar på nogen steder. C200 er med kabel koblet til router, som den deler med PC'en. Jeg har lagt myiHome ned på PCen. Og jeg har nu også adgang til visse PC-filer på C200. Jeg ville dog gerne have det således, at jeg kan kopiere en fil eller mappe fra PCen og overpå harddisken, der er sat i C200.
 
Når jeg i filhåndtering - under netværk - klikker på PCH-C200... Så beder den mig om at "Angiv adgangskoden til netværket". Den føler jeg, at jeg burde kende - men det gør jeg squ ikke umiddelbart. Hvor indstiller / ændrer jeg netværkskode og brugernavn...Og hvordan kommer jeg videre herfra?
 
Bud vil være værdsatte.
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 19:32
Jeg har nok ikke været helt klar i mæglet. Tanken er at smide BD-drevet i om 1½-2 måneder. Men NAS-delen... Det kommer formentlig først til at ske når vi flytter - måske om 1-2 år.
 
Men jeg har kigget lidt mere på den sidevogns-løsning: blandt andet en guide på youtube. Og det ser squ umiddelbart ud til at være rimelig lige til. Min eneste bekymring går egentlig på varme-delen - og der har jeg ikke kunnet finde så mange vurderinger (heller ikke på de engelske sider). Nogle nævner, at de har installeret en blæser, men det virker til, at det ofte er hvis folk har meget andet elektrisk udstyr til at stå præcis samme sted, har tingene i små rum og lignende.
 
Man bør vel ikke forvente, at en 2 TB harddisk udleder mere varme end en 1½ TB harddisk gør? Forudsat, at omdrejningstallet er cirka det samme - og det er her, hvor vi godt ka li 5400 rpm. Der er ikke angivet noget på Caviar Green serien, men det skulle vel kunne indstilles - og ja... Sålænge man holder sig til dem - så burde det vel ikke gå helt galt. Virker næsten som en standardvare til at stoppe i C200.
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:12
Du kan se den "sidevogns-løsning", som JørgenT henviser til tidligere i denne tråd. Det er en 3½ tomme disk som blot ligger på et vinkelbeslag ved siden af BD-drevet. Men husk på, du får BD-drevet på omtrent samme tid som det alligevel er tid til at flytte 3½ tomme disken ind til NAS

Redigeret af Niels Ebbesen - 21-Marts-2010 kl. 17:12
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:03
Fordi C200 har to ledige pladser, når du får den. Der er dels internt plads til en 2.5" harddisk (når du skruer låget af) og plads til en 3.5" harddisk i skuffen. Men skuffen vil jeg jo - efter planen - bruge til blueray.
 
Og en 2 TB harddisk, der samtidig er 2.5". Det findes, såvidt jeg kan se på edbpriser, slet ikke. Du kan få 1 TB, hvis du vel og mærke betaler over 1.400 for den.
 
Men tager jeg fejl. Kan du, uden at lave diverse kreative løsninger, nemt sætte en 3.5" harddisk internt i C200?
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 16:44
Jamen jeg kan bare ikke se hvorfor denne interne harddisk ikke blot kan tilsluttes....internt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu