recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap 219P hastighedsproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQnap 219P hastighedsproblem

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:10
hvilken kryptering kører du på den trådløse, for forkerte indstillinger her.. og eller eks wep kryptering giver ikke ret høje hastigheder trådløst... prøv evt som forsøg at slå krypteringen helt fra og lav en overførsel... så får du ihvertfald en ide om hvad du nok max kan trække ud af det trådløse
 
disse settings fik jeg anbefalet af linkysys support:
 
 
 


Redigeret af rhsin - 12-Marts-2010 kl. 22:21
Mvh

René
Til top
weirdo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:28
Hej rene
 
Har du firmware opdateret din? Min ser ikke helt sådan der ud, dvs din ser ud som om du både kan køre 5ghz og 2,4ghz på samme tid?
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af weirdo weirdo skrev:

Hej rene
 
Har du firmware opdateret din? Min ser ikke helt sådan der ud, dvs din ser ud som om du både kan køre 5ghz og 2,4ghz på samme tid?


Det er også en WRT610N han har - den har dual-radio og kan derfor kører 2,4 GHz og 5 GHz samtidig. Det kan WRT320N ikke.
Til top
weirdo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:49
Oh det overså jeg selvfølgelig..
 
Jeg har testet min på 5ghz og der kan jeg komme på 10megabyte/s

Burde jeg være tilfreds?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af weirdo weirdo skrev:

Oh det overså jeg selvfølgelig..
 
Jeg har testet min på 5ghz og der kan jeg komme på 10megabyte/s

Burde jeg være tilfreds?


Man kan ikke opnå rasende store hastigheder på trådløst netværk.
10 megabyte i sekundet er jo 80 megabit, så du er oppe omkring hvad man kan forvente din trådløse kan levere.

Forskellen på trådløst og trådet netværk er at trådet sender alle sine pakker og efterfølgende får besked hvis de er nået frem og evt. gensender.
Med et trådløst netværk sender man først et signal som fortæller at alle skal holde mund og du nu vil sende. Herefter skal udstyret i den anden ende fortælle at de vil have man skal holde mund, så de kan sende tilbage at de har modtaget.
Det giver ret meget talen frem og tilbage som spiser båndbredden - jo flere enheder på netværket jo mere snakken i munden på hinanden.

Der er jo også den faktor at man kan have støjende elektronik i nærheden, have sin antenne justeret forkert eller at den trådløse enhed er placeret et dårligt sted.

Du kan hente NetStumbler som kan angive hvor dit signal er bedst.
Det virker dog kun på 802.11g standarden, men giver stadig et overblik over om udstyret står dårligt placeret.
http://en.wikipedia.org/wiki/NetStumbler

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Du kan hente NetStumbler som kan angive hvor dit signal er bedst.
Det virker dog kun på 802.11g standarden, men giver stadig et overblik over om udstyret står dårligt placeret.
http://en.wikipedia.org/wiki/NetStumbler



NetStumbler bliver desværre ikke opdateret mere, og da NetStumbler ikke virker så godt på OS nyere end XP, så er der nogle gutter, der har lavet Open Source-projektet inSSIDer, som en efterfølger til NetStumbler.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Forskellen på trådløst og trådet netværk er at trådet sender alle sine pakker og efterfølgende får besked hvis de er nået frem og evt. gensender.
Med et trådløst netværk sender man først et signal som fortæller at alle skal holde mund og du nu vil sende. Herefter skal udstyret i den anden ende fortælle at de vil have man skal holde mund, så de kan sende tilbage at de har modtaget.
Det giver ret meget talen frem og tilbage som spiser båndbredden - jo flere enheder på netværket jo mere snakken i munden på hinanden.

 
Bruger et trådet net ikke også csma/cd?
 
Forskellen er at en switch segmenterer dit net og en hub gør ikke.
Trådet fungerer (idag) mest med en switch. Trådløst fungerer som en hub = delt medie.
 
BS
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 14:38
Kablet bruger man CSMA/CD, trådløst bruger man CSMA/CA. CSMA/CA medfører også at overførslerne bliver langsommere end ved CSMA/CD. Nu er vi så langt ned i teknikken at jeg tror at flertallet er stået af så skal vi ikke stoppe det sidespor med det samme?

En anden ting som folk ofte glemmer, og som gør deres resultater bedre, er at den overførselshastighed de ser er i toppen af protokolstakken. Den teoretiske hastighed for trådløse netværk, for eksempel 300 Mb/s for 802.11n, er i bunden af protokolstakken. Det er præcis den samme problematik som at folk ikke tror de får den internet forbindelse de betaler for, eftersom deres målinger siger den er langsommere.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Forskellen på trådløst og trådet netværk er at trådet sender alle sine pakker og efterfølgende får besked hvis de er nået frem og evt. gensender.
Med et trådløst netværk sender man først et signal som fortæller at alle skal holde mund og du nu vil sende. Herefter skal udstyret i den anden ende fortælle at de vil have man skal holde mund, så de kan sende tilbage at de har modtaget.
Det giver ret meget talen frem og tilbage som spiser båndbredden - jo flere enheder på netværket jo mere snakken i munden på hinanden.

 
Bruger et trådet net ikke også csma/cd?
 
Forskellen er at en switch segmenterer dit net og en hub gør ikke.
Trådet fungerer (idag) mest med en switch. Trådløst fungerer som en hub = delt medie.
 
BS


CSMA/CD er collision detect og benyttes bl.a. i trådet netværk.
CSMA/CA er collision avoidance og benyttes i trådløst hvor den som skal sende først sender en besked om at den vil sende og de andre så holder mund.

Der kan stadig opstå collisions når man benytter en switch frem for en hub, det er dog reduceret til et minimum.

Når det er på plads vil jeg også lægge teknikken på hylden... LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu