recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Provokerende Samsung Service (og dårlig)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProvokerende Samsung Service (og dårlig)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Synes ikke deres svar gav mening, når de begynder at snakke drivere, når jeg snakker om deres software.
Derudover synes jeg ikke det giver mening at de i svaret skriver "da de fleste af
softwarefunktionerne allerede sidder i monitorens egen software."


Fra Samsungs FAQ:

Q1 OSD does not operate and just displays the word ‘MagicTune’ while MagicTune is operating on the CDT monitor.
A1 The CDT monitor is configured to not allow OSD operation while MagicTune is operating. This avoids the possibility of a system crash of both MagicTune and OSD. 
Besides, the purpose of MagicTune is to provide easier access to the same features of OSD. If you really feel you need to use OSD, simply terminate the MagicTune program before you launch OSD, and you will be fine.
For mig lyder det som om at Magictune ikke er andet end en slags bekvem "fjernbetjening" af de indstillinger du kan lave ved at klikke direkte på skærmens knapper. Sådan et program du starter for at slippe for at sidde og bokse med OSD menuer direkte på skærmen, laver de indstillinger der skal til og så lukker ned igen bagefter. I så fald sidder funktionerne jo netop i skærmens indbyggede software.

Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Som supporter, hvad er så bedst: En kort besked, som åbenbart kan misforståes som min korrespondence vist er godt bevis på, eller en sidelang detaljeret smøre?


Helt klart kort og konkret. Jeg havde cuttet alt det om PowerDVD og H.264 og bare holdt den til "Hej, jeg har købt <modelnummer på skærm> og forsøger vhja. MagicTune at indstille farvebalance og få skærmbilledet til automatisk at rotere når jeg tilter skærmen. Desværre ser det ud til at MagicTune konflikter med Microsofts DXVA grafikacceleration på mit grafikkort som er et <mærke på grafikkort>. Har I forslag til hvordan jeg kan undgå den konflikt?" - i bund og grund ikke meget anderledes end det du skrev, men uden at referere til produkter og software der rager Samsung en skid.. LOL

Jeg synes dog ikke det virker som om misforståelsen opstår fordi de ikke forstår hvad du snakker om, mere fordi du ikke forstår hvad de snakker om eller nærmere det virker som om du har en forkert ide om hvad MagicTune er. Selv i indlægget her snakker du om forskellen på skærmkortdriver og skærmdriver, men MagicTune er vel ingen af delene, kun et kalibreringsværktøj (som du også er inde på) som du bruger sådan en gang for alle til at sætte tingene op. Hvis MagicTune kokser din DXVA, kan du så ikke bare fjerne programmet igen når du har kalibreret skærmen?


Redigeret af strandvasker - 12-April-2010 kl. 23:52
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

For mig lyder det som om at Magictune ikke er andet end en slags bekvem "fjernbetjening" af de indstillinger du kan lave ved at klikke direkte på skærmens knapper. Sådan et program du starter for at slippe for at sidde og bokse med OSD menuer direkte på skærmen, laver de indstillinger der skal til og så lukker ned igen bagefter. I så fald sidder funktionerne jo netop i skærmens indbyggede software.
 
i så fald mente de ikke som både du og jeg tolkede det, at de henviste til at mit skærmkorts driver kan den slags ting, men virkelig at skærmen kan, og ja, man kan via skærmen indstille i hvert fald nogle af disse ting, men ikke via en smart wizard, og det er langt besværligere med skærmens knapper.

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg synes dog ikke det virker som om misforståelsen opstår fordi de ikke forstår hvad du snakker om, mere fordi du ikke forstår hvad de snakker om eller nærmere det virker som om du har en forkert ide om hvad MagicTune er. Selv i indlægget her snakker du om forskellen på skærmkortdriver og skærmdriver, men MagicTune er vel ingen af delene, kun et kalibreringsværktøj (som du også er inde på)
 
Jeg er fuldt ud klar over hvad Magictune er. Dog er jeg lidt i tvivl om de instillinger der laves med værktøjes, entan A: påvirker grafikkortet til at udsende en bestemt farve-temperatur m.v., eller om det B: udelukkende er skærmen der kalibreres.
 
(Ved i øvrigt heller ikke hvilket der ville være det mest korrekte.)
 
Det med drivere: Jeg mener de snakker forbi mig når de nævner drivere. Jeg har jo ikke forsøgt at installere deres drivere, men de værktøjer der leveres med skærmen.
Du eller en anden nævnte så skærmkort driver, og nej, samsung leverer ikke skærmkort driver med, men en skærmdriver, og jeg antager der er forskel. Forsøgte jeg blot at forklare, men det gav åbenbart yderligere forvirring :-)
(Næste gang tager jeg nok en halv time fri fra arbejde og bruger telefon support ;-)
 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

 som du bruger sådan en gang for alle til at sætte tingene op. Hvis MagicTune kokser din DXVA, kan du så ikke bare fjerne programmet igen når du har kalibreret skærmen?
 
Jeg prøvede faktisk IRotate, men det er vist det samme som ATI CCC, man skal bruge en hot-key, hvilket jeg helst vil undgå. Ellers udemærket stykke lille software.
 
Godt forslag omkring kalibrering, for derefter at at fjerne Magictune igen, kan være jeg vil prøve det, men nu har jeg i mellemtiden fået en nogenlunde ok farveindstilling på skærmen trods manglende Magictune, og det var mest det der auto-rotate jeg ville have.
 
Forsøger mig med om man kan nøjes med at installere kun Roteringsværktøjet, og ikke Magictune... På CD-rommen er det alt eller intet, men på deres site kunne jeg downloade MagicRotation separat... Det virker så desværre bare ikke, aner endnu ikke hvorfor... måske fordi OSD'en viser skiftevis 0grader og 90grader efter jeg har tiltet skærmen til 90grader, så måske skærmen er defekt, for den kan ikke rigtig blive enig med sig selv i hvilken vinkel den står i...
 
(Vil lige tygge på om jeg gider kontakte supporten desangående, og i så fald hvordan jeg skal formulere mig ;-)
 
Har du i øvrigt et sidste godt bud på (bare fordi jeg er nysgerrig af natur), hvordan i alverden noget så uskyldigt som farvekalibrering kan konflikte med en H.264 dekodnings mekanisme på onboard gfx?
Specielt hvis værktøjet kun kalibrerer skærmens egne farvesettings som vi nu måske er inde på, kan jeg slet ikke forstår hvordan det skulle påvirke operativ systemet benyttelse af grafikkortets h.264 dekodning?
 
 
mvh.

Thomas
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Har du i øvrigt et sidste godt bud på (bare fordi jeg er nysgerrig af natur), hvordan i alverden noget så uskyldigt som farvekalibrering kan konflikte med en H.264 dekodnings mekanisme på onboard gfx?
Specielt hvis værktøjet kun kalibrerer skærmens egne farvesettings som vi nu måske er inde på, kan jeg slet ikke forstår hvordan det skulle påvirke operativ systemet benyttelse af grafikkortets h.264 dekodning?
 


Egentlig ikke, men jeg kan da gætte..

Din skærm er fysisk tilsluttet dit skærmkort, så for at MagicTune kan kommunikere med skærmen må den være nødt til på en eller anden måde at mænge sig ind på grafikkortets område, kommandoerne fra MagicTune til skærmen skal jo via hardwaren i dit grafikkort og kablet op til skærmen.

Jeg kan levende forstille mig, at forskellige grafikkortproducenter har forskellige måder at tillade den slags på, og programmørstyrken bag MagicTune kan i sagens natur ikke vide hvilket grafikkort der skal bruges til at transmittere kommandoerne fra MagicTune til skærmen.

Jeg tror, at MagicTune skifter grafikkortet over i en eller anden universal mode. På et tidspunkt for mange år siden enedes grafikkortproducenterne fx. om at supportere en VESA standard. Den slags standarder er tit temmeligt begrænsede, de skal kunne overholdes af alle, så kravene må ikke være for høje. Producenterne er dog sjældent tilfredse med at levere forkrøblede grafikkort, så de fortsætter med at lave deres egne standarder der kan alt muligt fancy mellem himmel og jord, udnytte hardwarens potentiale maksimalt og så smide fx. VESA standarden på som et alternativ, en slags nødløsning for at kunne kalde sig kompatible.

Mit bud er, at MagicTune beordrer dit grafikkort over i en eller anden begrænset "generic mode" for at være sikker på hvordan der skal kommunikeres. "Hallo, jeg vil gerne have dig til at skifte til VESA mode, for jeg ved hvordan man snakker VESA'sk..". Det gør grafikkortet så, men det lukker samtidigt for alle de fancy ATI specifikke instruktionssæt dit grafikkort og displaydriver normalt benytter sig af, instruktionssæt der bl.a. gør det muligt at bruge hardwareaccelereret grafik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu