recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DR-MH300 - erfaringer, spørgsmål mv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC DR-MH300 - erfaringer, spørgsmål mv.

 Besvar Besvar Side  <1 323334
Forfatter
Besked
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 22:06
Jer der forbinder via HDMI, hvad har I indstillet "HDMI->DVI-FARVE" til?
"STANDARD" eller "FORBEDRET"?

Kan I se forskel på de to indstillinger?




Til top
fribse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jer der forbinder via HDMI, hvad har I indstillet "HDMI->DVI-FARVE" til?
"STANDARD" eller "FORBEDRET"?


Den kan da kun bruges til noget hvis det er DVI stik i TV'et?
Hvis man kører ren HDMI->HDMI så har det vist ikke nogen effekt.
Mvh

Fribse

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 01:00
Ja det tror jeg også, for jeg kan ikke rigtig selv se nogen forskel på de to indstillinger.  
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 23:58

Først en tak til alle skribenterne på dette forum. I har en fantasisk viden som jeg nyder godt af.

Min gamle Philips DVD er ved at dø og derfor står jeg over for køb af ny og kan i den forbindelse ligesågodt tage en HDD med. Jeg har efterhånden prøver flere af de "billige" mærker og gider nu ikke mere. Derfor har jeg nøje gennemlæst dette forum og er meget tættere en beslutning.

Jeg er faldet lidt for Thorvald og Spawns begejstring - får I provision ?

Nå, jeg har et par spørgsmål vedr. JVC MH300: (bemærk venligt at jeg er totalt novice på HDD området)

  1. Hvad er Livememory? Betyder det, at når optageren er tændt så optager den rent faktisk? I så fald hvor længe?
  2. Kan man overføre en DVDfilm til HDD forudssat, at der ikke er kopibeskyttelse på filmen?
  3. Hvad er forskellen på MH300(uden bogstav), S, SE, BE? Der er tilsyneladende en prisforskel.
  4. Jeg forstår ikke helt den der G-link ting. Er det noget jeg kan bruge med min Digiality DVB-T dekoder?
  5. Et generelt spg: Kan er signal, der sendes analogt ikke være surround? Jeg mener hvis jeg sender lyden fra MH300 til en surroundreciever via det analoge output (L,R) vil jeg så ikke kunne få surroundlyd? Desværre har jeg ikke andre muligheder lige nu.


Redigeret af Zappy - 29-Oktober-2006 kl. 00:01
Samsung 7505 55"
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Jeg er faldet lidt for Thorvald og Spawns begejstring - får I provision ?

Nej, desværre ikke  

1. Ja, hvis livememory er aktiveret under settings, så optager den konstant den kanal recorderen står på. Under settings kan vælges om den skal gøre det i ½ time, 1 time eller 3 timer. Det giver bl.a. mulighed for at kunne spole tilbage i tid og starte en optagelse hvis man pludselig beslutter at det man ser ville man egentlig gerne have optaget.

2. Nej - ikke almindelige dvd.

3. Farven, S og SE betyder sølv, B og BE betyder sort - der er ingen andre forskelle

4. G-link er en infrarød sender, hvormed recorderen kan styre eksterne enheder som digital modtagere. Eks. tænde dem og skifte kanal på dem, hvis recorderen er sat på timer til at optage fra den eksterne modtager. Jeg har aldrig brugt det selv, så jeg ved ikke hvor godt det virker eller om det virker med din digiality.

5. Jo du kan få surround lyd også fra et 2 kanals analogt signal, men det er prologic surround genereret af din surround receiver, ikke det originale 5 kanals surround lyd.

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

1. ... Det giver bl.a. mulighed for at kunne spole tilbage i tid og starte en optagelse hvis man pludselig beslutter at det man ser ville man egentlig gerne have optaget.

Livememory er altså en midlertidig optagelse, der skal "optages rigtigt" ellers slettes den når maskinen slukkes? Jeg formoder det er en FIFO (first in first out)?

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

2. Nej - ikke almindelige dvd. .

Er der ualmindelig dvd? Eller betyder det generelt at man ikke kan overføre fra dvd-afspilleren til harddisken?

Kan du uddybe, hvad man kan gemme på HDD? Er det "kun" til optagelser fra tv?

Underligt med prisforskel pga. farve.

Samsung 7505 55"
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 12:40

1. Det er korrekt

2. Nej - der er ikke ualmindelige DVD, men overførsel fra DVD til HD er begrænset til DVD der har samme format og struktur som de optagelser recorderen selv laver, eks. skal lydsporet være 2 kanals AC3 såvidt jeg kan vurdere fra de få forsøg jeg har lavet. Det er ikke et område jeg har testet ret meget.

Ja, jeg vil betegne det som at HDD kun er til optagelser fra TV, du kan eks. ikke gemme mp3 på harddisken.  

Der er ikke nogen officiel prisforskel pga. farve - den vejledende udsalgspris er den samme for både sølv og sort, men de forskellige forhandlere kan jo sætte prisen som de vil.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 21:25

Så er den i huset, pakket ud og sluttet til. Min egen JVC MH300. Stor dag...

Nu må I snart forvente en masse spørgsmål!!!

Min første kommentar til JVC MH300 er, som andre også har nævnt, at den ikke er lydløs. Men, modsat hvad andre bidragydere skriver er det ikke fra blæseren "støjen" kommer. Der er fra harddisken. Jeg er tidligere IT-mand og kender tydeligt den snurrende lyd fra en harddisk. Også når armene arbejder kommer der en karakteristisk lyd.

Jeg forventer at løse "problemet" med nogle blødere fødder på optageren. Jeg tror ikke det bliver et problem og slet ikke noget, der gør at jeg fortryder købet.

Helt genialt er jo den funktion, de kalder RetroAktiv indspilning. Det som også bliver kaldt Livemenory. Det bliver helt sikkert et hit hos mig.

Jeg glæder mig til at komme igang med maskinen og lære alle dens funktioner at kende.

Samsung 7505 55"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 323334
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu