recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

RuzzFrog! Hej.

Hvis du har mulighed for det, ville det være fedt hvis du kunne lytte til Novaen. Gerne i forbindelse med en surround sound receiver hvor Novaen trækker fronterne. Den har Home Theater Bypass. Er der sus/støj/larm f.eks i forbindelse med tv og PS3?

Er der nogle herinde der har hørt både XTZ og Rega RS serien?
 
Hej Firebird, fik lige en del for hånden. Jeg tager i sommerhus i morgen og kommer først hjem i weekenden, men jeg tager forbi butikken en af dagene i næste uge. Jeg skal prøve at se hvad der kan lade sig gøre nede i butikken, jeg synes ikke jeg så noget fjernsyn da jeg kiggede ind af vinduerne sidst..
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

RuzzFrog! Hej.

Hvis du har mulighed for det, ville det være fedt hvis du kunne lytte til Novaen. Gerne i forbindelse med en surround sound receiver hvor Novaen trækker fronterne. Den har Home Theater Bypass. Er der sus/støj/larm f.eks i forbindelse med tv og PS3?

Er der nogle herinde der har hørt både XTZ og Rega RS serien?
 
Hej Firebird, fik lige en del for hånden. Jeg tager i sommerhus i morgen og kommer først hjem i weekenden, men jeg tager forbi butikken en af dagene i næste uge. Jeg skal prøve at se hvad der kan lade sig gøre nede i butikken, jeg synes ikke jeg så noget fjernsyn da jeg kiggede ind af vinduerne sidst..
Hej RuzzFrog, bare tag dig tid. Det haster ikke, men, fedt at du gider at tjekke den, og evt. hvilke højtalere den kan trække. Den skulle have problemer med at trække et par Rega RS3, så man skal nok også regne med noget ekstra effekt til f.eks et par XTZ 99.38 som jeg har set mig lidt lun på.

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?ddgtl&1260573454&read&keyw&zzrega My friend took the unit "out shopping" for a pair of speakers. We listened to it with Rega RS-3's, a $2k pair of Avalon floor standers, Vandersteen 1's (all new) and used Triangle Celius and Audio Physic Yara floor standers. It had problems driving the Regas and the Avalons - which was a bit surprising, I thought the Regas would have been a great match. Sounded pretty nice with all the other three. The Triangles were punchy, dynamic, but slightly sybalent. The Audio Physics had a really nice tuneful bass, not as midrange forward or quite as dynamic as the Triangles, but did a nice job dissappearing. He ultimately chose the Audio Physics, and I think that was a good decision.

En Xitel Ground Loop Isolator kunne måske løse støjproblemet med HT Bypass. Mener at Hi-Fi klubben har sådan en fætter.

Der er ikke en eneste Peachtree Audio Nova i Esbjerg og omegn, så jeg er glad for at du tager en lytter. Smile


Redigeret af Firebird - 05-Maj-2010 kl. 00:23
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 18:24
RuzzFrog! Har du testet Novaen?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 09:01

Hvordan en forstærker skulle kunne have problemer med at drive et sæt Rega RS3 går over min forstand. De er designet til at blive trukket af en Rega Brio, som er en vældigt vellydende men ikke særligt kraftig forstærker. De er med andre ord meget nemme at trække. Spørgsmålet er nok mere hvor meget vægt man skal lægge i hvad en mere eller mindre tilfældig bruger i et forum man måske ikke lige frekventerer normalt, siger om et produkt. Hvad mener han f.eks. med "problems driving the Regas", slog den fra, var der bare mindre bas end han var vant til, eller? Har han hørt samme højttalere med en anden forstærker og konstateret at det lød bedre, eller kunne han bare tilfældigvis ikke lide lyden af den kombination? Der er en væsentlig forskel på om forstærker og højttalere er et lydmæssigt velfungerende match, og på om forstærkeren kan trække højttalerne. Hvis den har bare lidt mere strøm end en walkman, så kan den sagtens trække et sæt RS3 (men ikke dermed sagt at det nødvendigvis lyder godt).

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 09:20
Otto.
 
Du véd udemærket godt, at der kan være højttalere, som let kan drives af en lille (stabil*) forstærker, hvor en større forstærker måske kan gå i knæ....!
Behøver jeg nævne DLS R55 - som jeg også vil betegne som en forholdsvis let højttaler at drive.
 
M.v.h.
 
*) Ampere mæssigt.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Otto.
 
Du véd udemærket godt, at der kan være højttalere, som let kan drives af en lille (stabil*) forstærker, hvor en større forstærker måske kan gå i knæ....!
Behøver jeg nævne DLS R55 - som jeg også vil betegne som en forholdsvis let højttaler at drive.
 
 
Det synes jeg bare er et halvskidt eksempel, da dét at R55 driver nogle forstærkere i knæ formentligt skyldes svære fasedrej osv. Uden at have set en måling på RS3, så vil jeg påstå at den netop er mindre problematisk på det punkt. Jeg er villig til at sætte en kasse øl på at hvis du tager én af de forstærkere der har det med at slå fra efter en halv times høj musik på R55, og sætter på en RS3, så er der ingen problemer.
 
Jeg tror det drejer sig om formulering: R55 er ikke let at drive, men den har en relativt god følsomhed. Så hvis forstærkeren er stabil nok, så spiller højttaleren relativt højt per watt.
 
Jeg kan også sige det på en anden måde: Hvis en RS3 er en svær belastning, så er ALLE højttalere en svær belastning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

[Det synes jeg bare er et halvskidt eksempel, da dét at R55 driver nogle forstærkere i knæ formentligt skyldes svære fasedrej osv. Uden at have set en måling på RS3, så vil jeg påstå at den netop er mindre problematisk på det punkt. Jeg er villig til at sætte en kasse øl på at hvis du tager én af de forstærkere der har det med at slå fra efter en halv times høj musik på R55, og sætter på en RS3, så er der ingen problemer.
 
Det understreger vel egentlig mit udsagn.  LOL
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu